Skip to main content
MarkedsføringSociale Medier

Remarketing eller Retargeting?

Af februar 19, 2020februar 17th, 2022No Comments

Vi vil alle gerne have besøgende på vores hjemmeside eller i vores app. Det får man typisk ved brug af online annoncering. Når man opsætter online annoncer gennem Facebook eller Google Ads, er der flere forskellige måder, som man kan målrette annoncerne på. Man kan målrette efter nye kunder, som skal opfylde nogle bestemte krav. Det kan være alt fra køn og alder til geografi. Men man kan også opsætte annoncerne med en remarketing målretning.

Forbrugere er ofte tilbøjelig til ikke bare at købe et produkt med det samme. Ofte skal forbrugeren have nogle venlige puf. Det kan være, at de forlod din hjemmeside eller gik ud af din app, fordi der skulle laves aftensmad eller de blev i tvivl om, om de egentligt havde brug for en ny sofa eller et gyngestativ. Derfor er en vigtig del af online marketing, at du minder forbrugeren om at besøge din hjemmeside igen.

Hvad er remarketing?

Begrebet remarketing går ud på at markedsføre sig igen til de kunder, der allerede har besøgt ens hjemmeside eller brugt ens app. Formålet er at minde dem om, at de har besøgt din side og få dem til at vende tilbage for at udføre deres køb eller lave nye køb. Når de besøger din hjemmeside eller din app, bliver det registreret i en pixel, der er lagt ind på hjemmesiden eller i appen. Denne pixel sender en besked til f.eks. Facebook eller Google Ads, hvor du har opsat annoncer til retargeting. Nu ved Google eller Facebook, hvem der skal vises annoncer til.

Noget af det mest effektive ved retargeting kampagner er, at man kan tilpasse dem rigtig meget. F.eks. kan der opsættes annoncer med billede af et helt specifikt par sko, som så vises til personer, som har besøgt produktsiden for netop dette par sko.

Facebook retargeting og AdWords remarketing

Der findes to forskellige platforme, hvor man kan opsætte kampagner til retargeting. Det er Facebook og Google.

Facebook er nok en af de platforme, som vi bruger allermest i hverdagen. Derfor er dine websitebesøgende helt sikkert også aktive her. Mediet har udviklet en platform, der hedder Facebook Business Manager. Her kan man opsætte annoncer, som vises til ens tidligere websitebesøgende. Det realiseres ret let, ved at man indsætter en pixel på sin hjemmeside. På den måde er hjemmesiden forbundet med Facebook. Men hvad med Instagram, tænker du nok? Det er faktisk ret nemt. Når du bruger Facebook Business Manager, kan du også opsætte din remarketingsannoncer til at blive vist på Instagram.

Med remarketing Google Ads fungerer det lidt anderledes. Her bliver annoncerne ikke vist på en bestemt side. De følger faktisk dine besøgende i det meste af deres online færden. Eller i hvert fald på de sider, som er at finde i Google Ads displaynetværk.

Er du i tvivl om, hvorvidt du skal benytte dig af retargetingkampagner? Skal det være på Facebook? Eller på Google? Eller begge steder? Vi har et hold af dedikerede eksperter, som altid sidder klar til at svare på dine spørgsmål og hjælpe dig med opsætning af din remarketingkampagne. Vi er certificeret Google Partner og har også stor ekspertviden og erfaring med opsætning af annoncer på Facebook.

Få en 360°-analyse, og få lagt en klar digital vækststrategi for din virksomhed

Vi laver en klar digital vækststrategi til din virksomhed ud fra en indledende 360°-analyse af jeres nuværende digitale udgangspunkt. Begge dele er naturligvis ganske uforpligtende. Vi står til rådighed til at gennemgå strategien sammen efterfølgende.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse