Skip to main content

YouTube annoncer

YouTube annoncering er en effektiv måde at få dit budskab og produkt ud til tusindevis af brugere.

Hvorfor benytte YouTube-annoncer?

YouTube er verdens andenstørste søgemaskine og er derfor et oplagt sted at være synlig når lige netop din målgruppe ser indhold herpå. Med YouTube annoncer kan du brande din virksomhed og produkter/services for et relativt lavt budget. Annoncer på YouTube afspilles før, under eller efter andre videoer på YouTube som din målgruppe vil se. Der er flere muligheder for annonceformater på YouTube og de spænder fra de helt korte videoannoncer til mere engagerende annoncer. Så læs med herunder for at høre mere om de mest brugte formater.

River online medarbejdere

De mest populære annonceformater på YouTube

Bumper-annoncer er korte annoncer på op til 6 sekunder, der vises før en YouTube-video. Disse annoncer er ikke mulige at springe over og er designet til at være korte og mindeværdige så man kan øge awareness omkring ens budskab. Det gælder om at være præcis og fokusere på ét centralt budskab.

Annoncer der kan springes over eller skippable ads tillader brugerne at springe annoncen over efter 5 sekunder. Det unikke ved skippable annoncer er, at de giver brugerne en grad af kontrol, hvilket ofte fører til en mere positiv brugeroplevelse. For dig som annoncør betyder det, at du kun betaler, når en bruger vælger at se videoannoncen i mindst 30 sekunder eller interagerer med annoncen, f.eks. ved at klikke ind på hjemmesiden. Denne type annonce er ideel for virksomheder, der ønsker at fortælle en lidt længere historie og engagere brugerne på et dybere niveau.

Fordele ved skippable annoncer:

Brugerengagement: Da brugeren har mulighed for at springe annoncen over efter 5 sekunder, kan engagerede visninger være mere værdifulde.

Fleksibel Varighed: De kan vare op til flere minutter, hvilket giver mulighed for mere detaljeret og kreativt indhold.

Betaling: Du betaler kun, hvis annoncen ses i over 30 sekunder eller interageres med og altså ikke hvis den springes over.

Annoncer der ikke kan springes over eller non skippable ads er, som navnet antyder ikke mulige at springe over og varer op til 15 sekunder og afspilles også før, under eller efter den valgte video. Bumper

ads er desuden en del af denne type annoncer. Da brugerne er nødt til at se disse annoncer for at komme videre til deres ønskede indhold, garanterer det, at dit budskab når frem. Denne type annonce er bedst egnet til at skabe awareness omkring din virksomhed og at nå ud til et stort publikum hurtigt.

Fordele ved Non-Skippable Annoncer

Garanteret Eksponering: Din annonce vil blive set i sin helhed.

Effektivt til awareness: God til kortfattet, effektiv kommunikation, der styrker virksomhedens image.

Bred Rækkevidde: Effektiv til at nå et stort publikum, da den vises til alle seere af en video.

Valg af den rigtige type annonce

Valget mellem skippable og non-skippable annoncer afhænger af dine specifikke markedsføringsmål. For at opbygge en forbindelse til målgruppen og fortælle en historie, kan skippable annoncer være mere effektive, da man jo har længere annoncelængde at gøre godt med. Hvis målet derimod er hurtig awareness og sikring af, at dit budskab når ud til så mange som muligt, kan non-skippable annoncer være vejen frem.

Begge typer har deres plads i en markedsføringsstrategi og kan bruges effektivt sammen til at nå forskellige målgrupper og opnå forskellige mål.

Den gode video er essentiel med en YouTube reklame

Når du beslutter dig for at satse på YouTube markedsføring, så er det vigtigt, at dine videoer er gode og interessante for dine brugere. Brugerne vil have relevante videoer, der tilbyder dem noget. Vi kan hjælpe dig med at få lavet den video, som du skal bruge til branding af dit produkt eller firma. Vi har partnere inden for videoproduktion, som er dygtige til at lave din næste YouTube reklame. De har stor ekspertise og erfaring, og de kan nemt finde et godt koncept til dig. Med en professionel video, kan vi nemt gøre det, vi gør bedst. Vi sørger for, at du får det optimale ud af dit budget ved at få dine nye og potentielle kunders opmærksomhed.

Vil du høre mere? Så er vi klar til at hjælpe dig!

Vi lægger en strategi med dig der virker, så mulighed for succes er så stor som mulig. YouTube annoncering, skal nemlig opsættes korrekt hvis du vil have maksimalt udbytte af denne. Kontakt os, for at høre mere, det er helt uforpligtende. Udfyld nedenstående formular for at få lavet en gratis, og uforpligtende analyse.

Få mere ud af din digitale marketing

Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.

Thomas Muus
Senior Strategic Advisor

   +45 25 94 00 19     tm@river.dk

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse