Skip to main content
SEO

3 Brugbare Tips fra Ehandelsdagen 2018

Af februar 15, 2018februar 17th, 2022No Comments

Var du ikke til ehandelsdagen? Så frygt ikke, du får tre brugbare tips som er gratis, som ville kunne hjælpe dig og din forretning med at vækste. Dagens tre tips er indenfor branding og PR, som der bør være mere fokus på hos alle virksomheder.

Tip 1 - Lav en beregner på din hjemmeside

Så tænker du en beregner? Hvad mener du?

Alle virksomheder har mulighed for at lave en beregner på deres hjemmeside. Hvis der tages udgangspunkt i en webshop som sælger maling, så kunne det være oplagt med en prisberegner på kvadratmeter i forhold til liter maling og den samlede pris malingen ville koste.

Hvorfor er det smart?

Det er smart fordi den besøgende kan bruge din beregner, til at få en ide om hvad du skulle koste at få maling til x antal kvadratmeter. På den måde bliver den besøgende længere tid på din hjemmeside, og kan muligvis ende med at købe hos dig. Dette koncept kan bruges af alle virksomheder, det handler bare om at finde ud af hvordan du selv kan implementere det smart i din virksomhed. Har den besøgende en god oplevelse med din beregner, vil personen højst sandsynlig vende tilbage igen når der er brug for den. Det er en nem måde hvorpå du som virksomhed, muligvis kan skaffe flere kunder.

Tip 2 - Lav en top 10

Sinful.dk har for eksempel lavet den geniale ”hvem har det frækkeste navn” – som jeg går udfra er baseret på fornavne af kunderne som har købt på deres hjemmeside hvor de sælger voksenlegetøj. En sjov lille gimmick som vi ofte ser brugt som markedsføring på især de sociale medier.

Tages der udgangspunkt i en webshop som sælger maling igen, så ville det være oplagt med en ”hvem er den bedste maler”. Måden det sættes op på, er ved at gå igennem hvem der for eksempel har købt mest maling på navne, og opsætte en top 10 liste hvorefter man kan dele det på sin facebook side.

Du er helt sikkert selv blevet tagget i et opslag på et tidspunkt, som omhandler noget i retningen af  “den første på din liste der kommer frem når du skriver @H, skylder jeg en tur i biografen”. Denne type interaktion på Facebook er meget populær, og folk tagger ofte hinanden i kryds og tværs, hvilket kan give dig en hel del eksponering.

Tip 3 - Få Udviklet et tool eller et værktøj

Hvis du kan udvilke et tool eller værktøj på din hjemmeside som gør livet lidt nemmere i folks hverdag, så har folk lyst til at komme tilbage og besøge dig igen og igen for at bruge dit tool.

Hos River Online har vi udviklet et tool som hedder Title Tag Optimizer, som giver dig mulighed for at optimere dit title tag. Udover det, så kan du også arbejde med meta descriptions i dette tool.

Du kan hente alt fra en url på din hjemmeside, se hvordan det ser ud lige nu og derefter ændre det efter behov og ønsker. På den måde kan du teste dig frem, og se hvad du selv synes der ser bedst ud inden du smider det online. Vi har lavet en lille guide til hvordan toolet bruges:

  1. Indsæt den url du ønsker at se og muligvis ændre
  2. Klik på ”Get from URL” og alle bokse bliver fyldt ud med nuværende title og meta
  3. Her kan du se hvordan den ser ud nu, og ændre i den hvis du ønsker
  4. Dette er din meta beskrivelse, og her kan du også ændre i den
  5. Indsæt dit Keyword, altså det søgeord du gerne vil frem på
  6. Her ser du hvordan det ser ud i Google, har du ændret noget skal du blot kopiere punkt 3 og punkt 4 og indsætte på din hjemmeside under title og meta

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse