online marketing by River Online

Google Ads

Hvis du har en forretning, kan du ikke ignorere potentialet i Google Ads. Uanset hvilken virksomhed du har, så kan du med fordel bruge Google Ads til at få nye kunder, og det er uanset om du er B2C, B2B, en webshop, en service eller noget andet. Hovedkernen i hele Googles forretning er de annoncer du kan annoncere med, og som forretning må man ikke ignorere denne kilde til besøg.

 

Hvorfor vælge River Online?


Når du kigger i markedet efter en Google samarbejdspartner, kan det være  svært at gennemskue hvilke bureauer der leverer den bedste service og de bedste resultater.

Hos River Online har vi valgt at gøre tingene på en anden måde. Vi har ingen junior medarbejdere. I stedet headhunter og rekrutterer vi vores medarbejdere til River Online. Nøgleordet er erfaring, faktisk har alle min. 3-5 års erfaring, og derfra hvor de kommer, er de kendt for at levere resultater.

Hos River Online har du direkte dialog med den specialist der laver arbejdet for dig. Når du arbejder tæt sammen med din Ads specialist, vil du som kunde opleve en helt anden forretningsforståelse af de processer og aftaler der udføres.

Hvis du synes det lyder interessant at arbejde direkte med specialisten, som udfører arbejdet for dig fremfor en sælger, så kunne River Online være noget for dig.

 

Vi arbejder tæt sammen med Google


Det er måske ikke første gang du hører nogen sige det her, men her er den skam god nok. River Online er blandt de få bureauer, som arbejder direkte med Google på kundeniveau. Det betyder en masse specialtræning på de nyeste trends og betaer. Vi tester rigtig mange ting sammen med Google, og vi bruger ofte deres specialister og viden i enkeltstående kundecases. Det er ikke unormalt, at Google flyver til Danmark for at holde et strategimøde med River Online og større kunder, for at informere om de nyeste trends og tiltag Google kommer med.

Hver måned modtager River Online statistikker fra Google i Irland, hvor vi bliver holdt op på, hvordan vi performer i markedet i forhold til de andre større bureauer i Danmark. Det er din sikkerhed for, at River Online altid går efter at være de bedste, uanset om du er en mindre eller en større kunde.

 

Et samarbejde om Google Ads


Analyse

Vi starter med at analysere din Google Ads konto, når du bestiller et tilbud hos os. Vi kommer til at udfordre dit nuværende setup. Vigtigst af alt, får vi klarlagt hvad der skal til, for at du får en mere effektiv Google annoncering, og hvad der kan laves for at vækste din forretning.

Med en analyse afdækker vi følgende:

  • Kontostruktur
    • Kampagnestrukturer
    • Opdeling af søgeord i annoncegrupper
    • Budgetanalyse
    • Konfiguration af RLSA
    • Korrekt brug af annonceudvidelser
  • Konverteringssporing
    • Google Analytics konverteringssporing
    • Attributionsmodeller
    • Store visits
    • Opkaldssporing
    • Micro konverteringer
  • Søgeord
    • Søgetermer
    • Negative søgeord
    • Søgeordstyper
  • Kontoaktivitet
    • Ændringshistorik
    • Budjusteringsfrekvens
  • Annoncer
    • Annoncebudskaber
    • Annoncekvalitet
  • Google Shopping
    • Segmentering af produkter
    • Budjusteringer på produkter
  • Google Display (GDN)
    • Placeringer på GDN
    • Målgrupper
    • Remarketing

 

Klik her for at få en gratis analyse

 

Google Search Ads (søgekampagner)


Googles søgekampagner er blandt de ældste produkter som Google kom ud med. Det er de tekstannoncer du ser, når du laver en søgning på Google. F.eks. hvis du laver en søgning på "River Online", så kan det være, at du får en annonce frem som ser sådan ud:

 river online Google søgning Google Chrome 2018 10 23 20.49.00

Du kan altid genkende en annonce fra en søgekampagne ved, at den har et lille  annonceskilt ikon ved siden af resultatet. Skulle du gå hen og trykke på annoncen, så betaler annoncøren, i dette tilfælde River Online, en lille "klikpris" til Google. Hvor meget et klik på en annonce koster, er afhængig af hvor meget konkurrence der er på det annoncerede "søgeord".

Søgekampagner er en af de vigtige annonceringsmetoder du kan bruge i Google Ads. Stort set alle brancher kan bruge søgekampagner til at få flere kunder og skabe mere omsætning i forretningen. De eneste der faktisk ikke kan få særlig meget ud af søgekampagner, er dem som har et produkt, der ikke er efterspurgt i forvejen. Det kan være, hvis man har et produkt, som er nyt i markedet, eller hvis man prøver at skabe awareness omkring et formål eller en ny salgsserivce. Her kunne man i stedet supplere med displayannoncering eller videoannoncering.

 

Søgeord til Google search Ads


Som nævnt er Googles søgekampagner drevet af søgeord. For at få din annonce ud, skal du vælge hvilke søgeord du gerne vil frem på, altså typiske ting som dine kunder skal søge på, for at finde frem til netop din forretning. Nogle eksempler på søgeord på nogle forskellige butikker kan se således ud:

business Anne's Bagerbutik (i Kolding)

Anne har en bagerforretning i Kolding. Hun er interesseret i at komme frem med en annonce, når folk i Kolding søger efter..

Bager i Kolding
Morgenbrød Kolding
Kagemand Kolding

business 2 Flyttegutterne (i Århus)

Et flyttefirma, som har base i Århus, kunne være interesseret i at blive fundet, når flytteklare kunder søger efter..

Flyttefirma Århus
Flyttemænd Århus
Flytteservice Århus

At blive fundet på ordet flyttemænd, flyttemand og flytteservice er også interessant, hvis der bliver opsat en områdeafgrænsning, f.eks. 50+ km udenfor Århus. 


Tænk ud af boksen
Husker  du, at vi forklarede at klikprisen er afgjort af konkurrencen? Det er en vigtig faktor, når du laver søgeordsanalyse, at du tænker ud af boksen. Hvis du kun bruger generelle søgeord som enhver tænker over, så er der nok også flere annoncører på de søgeord, og derved kan konkurrencen være markant større. Nogle søgeord er måske også bedre end andre at annoncere på. Kunne du f.eks. forestille dig, at vores Anne's bagerbutik tjener flere penge på at sælge en kagemand end nogle rundstykker? En grundig søgeordsanalyse er den første grundsten i en succesfuld søgekampagne.

 

Gennemgribende søgeordsanalyser


Hvis du tænker, at en søgeordsanalyse kan blive langhåret - og det kan den sagtens hvis man har mange produkter eller arbejder i en branche med mange forskellige søgeord -  så fortvivl ikke, vi har løsningen. Vi har udviklet vores egne teknologier og værktøjer til at effektivisere søgeordsanalyserne med op til 70 %. Det betyder ikke, at vi arbejder mindre, men det betyder, at du ofte kan få et meget mere fyldstgørende resultat for samme pris, end hvis man havde lavet søgeordsanalyserne manuelt.

Du kan læse mere om søgeordsanalysen her

 

En søgeannonce, er ikke bare en søgeannonce..


Det vigtigste element i en søgekampagne, er at dine søgeannoncer er top-tunede. Det kan gøre en verden til forskel, hvis du blot kunne hæve din CTR (klik-rate) fra 8 % til 10 %, og ofte er det den lille forskel der gør det. F.eks. er en klar måde at forbedre ens CTR på, at så vidt muligt inkludere det brugte søgeord i hver enkelte annonce. Lad os tage et eksempel fra tidligere:

business Anne's Bagerbutik (i Kolding)

Vi har følgende søgeord som vi bruger igen:

Bager i Kolding
Morgenbrød Kolding
Kagemand Kolding

Vi ved, at alle disse søgeord har noget med en bager at gøre, og de potentielle kunder som har brugt disse søgeord, leder efter en bager. Derfor kunne man godt lave en generel bagerannonce til alle 3 forskellige søgeord. Den kunne se således ud*:

Bagerbutik

* I det pågældende eksempel har vi undladt diverse annonceudvidelser

Annoncen i sig selv er måske meget fin, men ville det ikke være en bedre annonce, hvis den rent faktisk omtalte f.eks. "Kagemand" eller "Kagemænd", i de tilfælde hvor annoncen vises til en kunde, som søger efter en kagemand? Svaret er givet, og selvfølgelig ville det være mere relevant at matche annonceteksten direkte med den søgning der foretages på Google.

Sådan gør vi hos River Online

Hos River Online har vi valgt at give alle søgeord vi bruger en mulighed for at få unikke annoncetekster. Faktisk indeholder vores annoncegrupper kun 1 søgeord, og alle annoncegrupper får 3 individuelle annoncer. Så hvis du har 100 søgeord, så får du 300 annoncer. Det giver os mulighed for at tilpasse alle annoncer ekstrem specifikt til hvert enkelt søgeord der måtte være. Det gør ofte, at man vil have flere tusinde aktive annoncetekster hos River Online som konstant splittester for det bedste resultat.

 

Google Shopping (Shopping kampagner)


Hvis du driver en webshop, så kan Google Shopping blive din bedste indtægtskilde. Google Shopping er de resultater på produkter som du ser, når du laver en søgning i Google. Det kunne f.eks. være denne søgning på "Senge":

seng shopping

 

Det kan være lidt forskelligt hvordan Shopping resultater bliver vist. Nogle gange er det ude til højre som vi kan se her, eller også kan det være lige under søgefeltet. Nogle gange bliver der kun vist få eller et enkelt produkt.

Det spændende ved Google Shopping er, at man nemt og hurtigt kan præsentere sine produkter til kunden ude fra søgningen. Du betaler kun hvis en kunde rent faktisk trykker på din Google Shopping annonce, og fordi kunden kan se hvad produktet er, og samtidig kan se prisen, så har Google Shopping ofte en rigtig god konverteringsrate.

 

Shopping fylder mere og mere..


De seneste år er andelen af Google Shopping vokset mere og mere. Faktisk har andelen af ordrer som kommer fra Google Shopping ift. almindelig search for længst overtaget på både trafik, ROAS og konverteringsrate.

Faktisk er Shopping blevet så succesfuldt, at EU blev nødt til at sætte en lille pind i hjulet hos Google, som har gjort, at Google Shopping skal agere særskilt fra Google i sig selv. I den anledning åbnede det op for muligheden for, at andre end Google har lov til at administrere varer på Google Shopping. Derfor ser du ofte andre leverandører til Shopping annoncer end Google selv - under annoncerne kan du se, om der står "By Google" eller en anden service.

Hos River Online har vi vores egen "CSS" (Comparision Shopping Service) til at levere produkter på. Det gør, at vi har nogle helt særlige fordele når vi tilbyder Google Shopping til vores kunder. Bl.a. kan vi tilbyde en 20 % mere konkurrencedygtig klikpris. Læs mere om CSS programmet her.

River Online er godkendt CSS Partner hos Google.

 

En stærk samarbejdspartner til Google Shopping


Hos River Online har vi kørt Google Shopping for stort set alle brancher, og vi har stor erfaring, når det kommer til at køre Google Shopping for vores kunder. Vi bruger markedets bedste værktøjer til at optimere, ikke blot kampagnerne, men også de produktinformationer som sendes til Google. På Google Shopping bruger man nemlig ikke søgeord, da Google baserer hele Shopping algoritmen på, hvad den tror dit produkt er, og derfor skal man arbejde med produktinformationerne.

Tallene taler for sig selv

Vi har flere cases, hvor vores kunder har oplevet et større salg på Google Shopping ved at samarbejde med os. Her et blot et par eksempler:

A) Vi får løst utallige problemer med det eksisterende produktfeed som ikke performede optimalt. Måned for måned i løbet af 2018 har kunden oplevet kontinuerligt højere omsætning gennem Google Shopping, og det går kun opad:

shopping performance

B) En større webshop som har haft Google Shopping i en længere periode, har siden samarbejdets start oplevet kontinuerlig vækst i Google Shopping over mange måneders optimering på et ekstremt konkurrencepræget marked:

shopping performance2

C) En webshop der engang var lille, har med skarpe priser og virkelig ambitiøs optimering af produktfeed opnået 8 gange mere månedlig omsætning end udgangspunktet fra starten i 2018:

shopping performance3

 

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Ugyldig indtastning
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

   Læs mere om 360 Analysen her

                                                                  

 

Copyright © 2018 River Online ApS - CVR 36489987