header 3

FÅ EN GRATIS ANALYSE

Gratis Analyse af dit SEO, AdWords & Facebook. 100% uforpligtende!

Få en gratis 360 Analyse!

Så vild er Googles Custom Intent Målgrupper

 

Vi har testet Custom Intent på os selv og flere af vores kunder, og det virker rent faktisk bedre end forventet.

Hvorfor virker det?

En af årsagerne til at Google Intent virker er at du definerer din målgruppe udfra URL’er. Du definerer din målgruppe meget præcist udfra hvilke hjemmesider de besøger, og hvis dette er dine konkurrenters URL’er, så er det jo klart de enten leder efter det de har at tilbyde eller vil vide mere om det. Det er her Custom Intent er vildt effektivt. Du har mulighed for at ”overtale” de besøgende til at købe hos dig fremfor dine konkurrenter. Måden hvorpå du kan overtale dem, er ved at lave målrettet display annocering udfra hvad de har vist interesse for hos konkurrenten.

Billige leads, konverteringer og salg gennem Display annoncering 

Det har virket på flere af vores kunder og et eksempel er denne kunde hvor der efter 2 dage allerede er kommet det første lead. Det var et lead som endte med at skulle have lavet en ny hjemmeside, som blot kostede 481 kr.

Eksempel:
Nu tænker du nok at 481 kr. for et lead er meget?

  • Men i forhold til prisen pr. klik for søgningen ”billig hjemmeside” er 32,85 kr. hvis man kigger på Googles Søgeordsplanlægning.
  • Så leverer custom intent klik til en pris for kun 1,36 kr. Det betyder altså at hver gang der bruges 32,85 kr. på et klik ved søgningen "billig hjemmeside", så kan du på Custom Intent i dette tilfælde få 24,15 klik.
  • Det er altså en stor forskel på mængden af besøgende, du kan få ind på din hjemmeside for de samme penge.

Det der er utrolig spændende her, er at Custom Intent er en målgruppe du selv definerer udfra URL’er, men på søgningen "billig hjemmeside", kan det være hvem som helst der søger. Ikke nok med du har defineret målgruppen, så er det rent faktisk nogle der har besøgt dine konkurrenter, hvis det er disse URL’er du har indkluderet i din målgruppe. At tage en kunde fra din konkurrent, er man typisk villig til at betale mere for.

Billedet ovenfor er en anden kunde i Norge der også performer rigtig godt på Custom Intent. Vi oplever at Custom Intent generelt begynder at performe bedre og bedre, hos alle dem vi har opsat det på.

Nye muligheder med Display annoncering? 

Dette giver helt klart nye muligheder for Display annoncering i Google. Der er væsentlig mere volumen i Displaynetværket fremfor søgenetværket, så kan man få dette til at performe godt, så er der virkelig store muligheder med denne form for Display annoncering.

Custom Intent giver dig mere ”kontrol” over hvad du vil målrettet din annoncering mod, og dermed er benarbejdet for at opnå succes dermed højere. Så anvender du ikke allerede Custom Intent, så bør nu nok komme i gang hurtigst muligt. Du kan nemlig være sikker på dine konkurrenter allerede er godt i gang.

Vil du udnytte dit potentiale?

Hos River Online kan vi hjælpe dig både med AdWords, SEO og Facebook. Udfyld vores 360° Analyseformular så kontakter vi dig hurtigst muligt. Du kan naturligvis også give os et kald på 80 600 400 eller sende os en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

FÅ EN GRATIS 360°ANALYSE

Du bestemmer selv, hvor meget du vil udfylde.
Jo mere du udfylder, jo bedre kan vi gøre vores arbejde.

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. (*)
    Ugyldig indtastning
  4. Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. Få en AdWords Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

HVAD ER EN 360°ANALYSE?

Se hvad en 360 analyse er, og hvorfor du skal få den lavet.

Læs mere om 360 Analysen

River Online Marketing

FØLG OS PÅ FACEBOOK

HER HOLDER VI TIL?

Kolding C | Aalborg SV | København K | Nykøbing Sjælland

Copyright © 2017 River Online ApS - CVR 36489987 -