Skip to main content

Google laver en stille håndsrækning til ejendomsmæglere

Af oktober 24, 2019marts 22nd, 2022No Comments

Google har for nylig lavet en ny målretningsmulighed, som kan hjælpe rigtig mange virksomheder med at målrette relevante annoncer. Den målgruppe, som består udelukkende af boligejere, kan hjælpe f.eks. ejendomsmæglere med at få flere salgsvurderinger i hus.

En stille opdatering

Google begynder at samle flere og flere private data om brugere i Google Ads. Det kan komme rigtig mange annoncører til fordel.

For nylig har Google valgt at introducere det de kalder ”Detaljerede demografiske oplysninger”. Det er nye målgrupper som kan bruges til annoncering på Gmail, Youtube, Search og Shopping. Det giver annoncører mulighed for at målrette mod lidt mere private data som f.eks.:

– Har modtageren børn, og hvor gamle er de?
– Hvad er deres civilforhold? Single, parforhold eller gift?
– Uddannelsesniveau. Har vi fat i en studerende eller nogen med universitetsgrad?
– Boligejerstatus. Bor de til leje eller er de boligejere?

Opdateringen er sket hos Google med meget lidt ekstern promovering og meget lidt omtale. Derfor kan du nu som annoncør være blandt de første til at prøve de nye målretninger.

Særligt interessant for ejendomsmæglere

Vores nye brancheanalyse for ejendomsmæglere har vist, at én enkelt kæde dominerer 90 % af topplaceringerne i SEO-landskabet. Det kan være svært at konkurrere med, og derfor kan andre ejendomsmæglere være nødt til at kigge mod alternative annonceringsmuligheder. Denne helt nye mulighed kan gøre, at dem som hurtigt kommer ud af starthullerne, kan begynde at danne sig de første, og måske billigste erfaringer, inden resten af markedet kommer i gang.

Så hvordan kan man bruge denne nye annonceringsmulighed i praksis, hvis formålet for ejendomsmæglere er at skaffe de værdifulde salgsvurderinger? Jo, for første gang nogensinde er det nu muligt for Google at definere hvorvidt en bruger faktisk er boligejer, inden man begynder at annoncere. Det er virkelig værdifuldt data, når det handler om at anskaffe de dyrebare ejendomsvurderinger.

Op til 1 milliard eksponeringer - hver uge

Når det kommer til at nå ud til boligejere med Google Ads annoncering, så er målgruppen da heller ikke lille. Google estimerer, at der er mellem 500 millioner – 1 milliard ugentlige annoncevisninger, som ligger klar til at blive købt af eventuelle interesserede. Boligejere er i mange brancher en værdifuld målgruppe, og derfor er det også vigtigt, at man f.eks. kombinerer målgruppen “Boligejere” med en anden målgruppe, så man får indsnævret målretningen til at være mest effektiv.

Sådan bruger du den nye målgruppe til videoannoncering

1. Opret en ny kampagne i Google Ads, vælg målretningen ”Kundeemner” og ”Video”:

2. Udfyld kampagnenavn, vælg budstrategi og sæt dagligt budget. Brug evt. geografisk begrænsning medmindre hele landet skal dækkes:

3. Giv annoncegruppen et navn, og vælg derefter ”Målgrupper” (ikke ”Demografi”):

4. Under kategorien ”Gennemse” kan du finde den nye målgruppe ”Hvem er de? (Detaljerede demografiske oplysninger”:

5. Man kan evt. kombinere målgruppen. F.eks. kan man sige, at man udover at være boligejer også skal have en nyfødt, som kan være incitament til at flytte til noget større:

Det er også muligt at kombinere trafik fra f.eks. konkurrerende virksomheder eller lave en custom intent målgruppe på folk, som for nylig har søgt efter ”Ejendomsvurdering”, ”Sælg bolig”, ”Salgsvurdering” m.m.

Benyt mulighederne inden konkurrenterne

Hos River Online er vi eksperter i målrettet markedsføring. Hvis du ønsker input og hjælp til hvordan vi kan hjælpe netop din virksomhed med at få flere kundehenvendelser, skal du blot udfylde vores 360 analyse i bunden af siden eller ringe til os på 80 600 400.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse