Skip to main content
Markedsføring

Brug CTA på alle platforme

Af august 26, 2020februar 17th, 2022No Comments

Call to action er blevet et meget brugt koncept. Det betyder med andre ord at opfordre andre til at foretage en handling. Det kunne f.eks. være at købe dit produkt eller at tilmelde sig til dit nyhedsbrev. Opfordringen kan derfor implementeres overalt i din markedsføring; på din hjemmeside, i et blogindlæg, i en annonce, i et nyhedsbrev og på sociale medier. Det er alle sammen platforme, hvor du gerne vil have, at din følger eller kunde foretager en form for handling, der har værdi for din virksomhed.

CTA betydning og eksempler

Direkte oversat betyder call to action, “kald til handling”. Men den bedste måde at beskrive det på, er som en opfordring til at udføre en handling. CTA er vigtigt, fordi det påvirker læseren af din tekst til at forstå, hvad dit budskab er. Det kan være alt fra: “Ring til os, og få hjælp i dag” til “Tilmeld vores nyhedsbrev, og deltag i konkurrencen om…”, “Følg os på Instagram, og bliv inspireret” eller “Benyt vores tilbud i dag, og spar 20 %”.

Der er utrolig mange muligheder for, hvordan man kan opfordre folk til at handle. Ofte handler det om at spille på deres følelser og tale til deres behov. Et nyhedsbrev eller en annonce med babyudstyr kunne f.eks. indeholde en opfordring, der lyder på “Gør børneværelset sikkert med kvalitetsudstyr nu”. Nogle dårlige eksempler på en CTA kunne være: “Besøg vores hjemmeside” eller “Klik her”. De indeholder godt nok en opfordring, men de fortæller ikke rigtigt, hvorfor man skal foretage handlingen. En god CTA bør indeholde:

  • Et budskab
  • En reel opfordring og grund til at følge den
  • Tale til målgruppens følelser og behov
  • Et link til en produktside eller lignende

Hvis du overholder disse fire punkter, kommer du langt med at lave effektive opfordringer i din markedsføring.

Call to action rådgivning

Er du lidt lost i forhold til at forstå din målgruppe? Eller føler du bare ikke, at du kan formulere korte og præcise opfordringer? Det er heller ikke altid nemt. Hos River Online har vi mange års erfaring med at henvende os til et væld af forskellige målgrupper i mange brancher og på mange platforme. Derfor kan vi tilbyde dig effektiv rådgivning omkring, hvordan du på bedste vis bruger CTAer på din hjemmeside, i annoncer eller på andre digitale platforme. Vi kan også hjælpe dig med at tracke effektiviteten på dine opfordringer.

GET AN OFFER

An offer is 100% unbinding.

    Gratis Tool Box

    Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

    Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

     

    Se værktøjskasse