Skip to main content

Når man annoncerer på Google Ads, Facebook eller et andet online medie, kan man vælge at betale for sine annoncer på flere måder. I nogle tilfælde vælger man den klassiske Cost Per Click, og i andre tilfælde er det langt bedre at betale for hver tusinde visning af din annonce - også kaldet CPM. Betaling for visninger af dine annoncer er en god måde at få billig og effektiv markedsføring på. Det kan især være smart, når du vil nå ud til mange forbrugere. Annoncerne skal selvfølgelig være effektivt opsat med diverse indstillinger og en segmenteret målgruppe. Udover det skal de også tale til forbrugeren, som dit produkt eller din service henvender sig til.

Hvad betyder CPM?

Forkortelsen står for Cost Per Thousand. M’et er romertal for tusind. Det betyder derfor prisen for 1000 visninger. Det er et udtryk, der typisk bruges, når vil vise sine annoncer til så mange som muligt. Men hvordan fungerer det? Vi prøver lige at forklare det så simpelt som muligt:

CPM beregner

Køber man f.eks. 100.000 visninger, hvor CPM-prisen er 250 kr., så er prisen på de 100.000 visninger 25.000 kr. Du kan altid selv let udregne din pris på annoncerne:

100.000 (visninger) / 1.000 = 100 x 250 kr (CPM) = 25.000 kr.

Hvad er CPM annoncering?

Cost Per Thousand annoncering bruges ofte, når du gerne vil have mange klik for pengene. I stedet for at vælge hvad pris du vil give for et enkelt klik, kan du sætte prisen pr. 1000 visninger. Det kan være en stor fordel til annoncering, hvor du vil have mange visninger, der kan give dig kliks ind på din webshop eller til en landingside med nyhedsbrevs tilmelding. Det bruges derfor ofte til display og banner annoncering. En af fordelene ved det er, at du har nemt ved at få styre dit annonceringsbudget og få overblik over, hvad du betaler for dine annoncer. Når du sætter en ønsket CPM, har du nemlig en fast pris, som du kan gå udfra.

Lad os hjælpe dig!

Cost Per Thousand annoncer eller Cost Per Click annoncer? Er du usikker på, hvad du skal vælge? Og vil du bare gerne have masser af kliks til din hjemmeside eller webshop? Uden det helt store besvær? Vi har et hold af erfarne eksperter, som står klar til at hjælpe dig med den tekniske opsætning af online annoncer.

Få en 360°-analyse, og få lagt en klar digital vækststrategi for din virksomhed

Vi laver en klar digital vækststrategi til din virksomhed ud fra en indledende 360°-analyse af jeres nuværende digitale udgangspunkt. Begge dele er naturligvis ganske uforpligtende. Vi står til rådighed til at gennemgå strategien sammen efterfølgende.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse