Google Display annoncering er en unik måde at skabe større kendskab til dit brand og din forretning.
Hvad er Google display annoncering?
Denne annonceform indebærer bannere som bliver vist på diverse hjemmesider, apps eller på YouTube kanaler som din foruddefinerede målgruppe besøger. Der er både mulighed for statiske bannere baseret på billedmateriale men også de mere dynamiske der er lavet i HTML5 format og som indeholder bevægelse.
Som med de andre kampagnetyper har du mulighed for at vælge en budstrategi der passer til lige præcis dit mål, om det er branding, kendskab eller konverteringer. Du har desuden mulighed for at betale per klik du opnår og der er mange forskellige muligheder for at målrette annoncerne direkte mod din målgruppe. Læs blot videre herunder for at se hvordan display annoncering kan være relevant for dig.
Eksempler på display annoncering
Nedenfor ses eksempler på Dynamisk remarketing som er en yderst effekt målretningstype som viser præcist de produkter du tidligere har kigget på i den pågældende webshop. I eksemplet nedenfor har brugeren tidligere kigget på ure og solbriller og bliver efterfølgende mødt af disse produkter igen når de surfer rundt på nettet. Det er en god mulighed for at få dem til at konvertere på produkter de allerede har vist interessere for. Der findes også mere generel remarketing hvor man bliver mødt af statiske bannere hvis blot man har besøgt hjemmesiden, for at forblive i top of mind hos brugerne.
Nedenfor ses eksempler på de mere generelle bannere som også kan være målrettet remarketing (eller andre af Googles målgrupper) baseret på de kriterier man sætter op, f.eks at de har besøgt mere end 5 undersider på din hjemmeside.
Målgrupper
Udover remarketing er der mange andre muligheder for at ramme lige netop jeres målgruppe.
Du kan bl.a. definere din målgruppe ud fra demografiske oplysninger såsom Køn, alder, uddannelsesniveau og forældrestatus. Derudover er der en lang række foruddefinerede målgrupper baseret på interesser (det kunne være personer med fokus på en grøn livsstil), livsbegivenheder (såsom boligkøbere eller folk der er ved at skifte job) samt ”i markedet for at købe” (f.eks. tv, ny bil eller rejser)
En anden essentiel målgruppe man bør gøre brug af er, ”tilpassede målgruppesegmenter” også kaldet ”Custom intent”. Med denne målgruppe kan man definere elementer såsom: Hvilke søgeord har de brugt og hvilke hjemmesider har de besøgt (det kunne være dine konkurrenters sider så man kan fange den samme målgruppe).
Vil du høre mere? Så er vi klar til at hjælpe dig!
Vi lægger en strategi med dig der virker, så mulighed for succes er så stor som mulig. Google display annoncering, skal nemlig opsættes korrekt hvis du vil have maksimalt udbytte af display annoncering på Google. Kontakt os, for at høre mere, det er helt uforpligtende. Udfyld nedenstående formular for at få lavet en gratis, og uforpligtende analyse.
Få mere ud af din digitale marketing
Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.
Thomas Muus
Senior Strategic Advisor