Annoncering på de Sociale Medier i Tyskland minder meget om annonceringen i Danmark, hvor både fremgangsmåden og teorien stort set er identisk. Dog er det visse forskelle mellem Tyskland og Danmark som er vigtige at være opmærksomme på når man annoncerer på de sociale medier i Tyskland. Eksempelvis er Tyskland et markant større land end Danmark, hvilket betyder at det ikke altid er lige hensigtsmæssigt at markedsføre sig i alle dele af Tyskland.
En stor fordel ved forskellen på størrelsen af Tyskland og Danmark er at man kan målrette sig meget mere skarpt til sin målgruppe via sociale medier i Tyskland. I og med at der er flere indbyggere, kan man segmentere langt skarpere og dermed ramme en målgruppe som har høj relevans. I Tyskland har du over 83 mio. mennesker at segmentere imellem, modsat de lidt under 6 mio. mennesker i Danmark.
Det er dog vigtigt at man i sine tekster (på alle sine kommunikationskanaler) tilpasser sig den tyske kultur. Oversættelser skal ikke alene være korrekt tysk, men også have tysk kultur og jargon med.
Hos River Online har vi tyske SoMe specialister siddende i Hamburg og Düsseldorf som er vant til at assistere danske virksomheder med at opnå resultater på det tyske marked, og ved præcist hvilke aspekter de skal være obs. på at få på plads når man skal tage den danske kultur til at konvertere i Tyskland.
Du har muligheden for at få en dansk projektleder til at have dialogen med dig, såfremt du ikke er glad at tale tysk eller engelsk med din specialist.
Vi sidder klar til enten at kigge dit nuværende SoMe annonce set up igennem, give vores input til potentialet for dig eller blot tage en uforpligtende snak omkring mulighederne på det tyske marked.
Skal vi undersøge din virksomheds vækstmuligheder med SoMe i Tyskland?
Kontakt os, og hør mere om det tyske marked og din virksomheds vækstpotentiale med SoMe i Tyskland.