Annoncering på Meta (Facebook og Instagram): oplagte medievalg til effektiv B2C- og B2B-markedsføring
Ram din målgruppe med Metas data- og algoritmedrevne kampagneværktøj. Facebook- og Instagram er oplagte annoncemedier til dig, der ønsker nye kunder, og som ønsker at pleje eksisterende kunderelationer.
Uanset om din målsætning med markedsføringen er flere køb, nye leads, værdifuld trafik til hjemmesiden, følgere på virksomhedsprofilen, tilmeldinger til begivenheder, opslagsinteraktioner eller øget brand awareness, vil betalt annoncering på Facebook og Instagram oftest være et fremragende supplement til din nuværende marketingstrategi.
Facebook og Instagram egner sig på papiret bedst til klassisk B2C-marketing, men pga. de avancerede målretningsmuligheder, som Meta tilbyder, fungerer de to platforme i praksis ofte mindst lige så godt til B2B-markesføring.
Flere af vores kunder oplever sågar, at et veltilrettelagt B2B-kampagnesetup på især Facebook kan konkurrere mod selv et gennemarbejdet setup på LinkedIn, hvor B2B-målretningsmulighederne ellers historisk har været mere detaljerige end Metas kampagneopsætningsværktøj, der i højere grad drives af brugerdata og en velsmurt algoritme.
Facebook- og Instagram-annoncer har med andre ord sin berettigelse i næsten ethvert marketingsetup, hvor målsætningerne er som beskrevet ovenfor.
Målgruppespecifikt annonceindhold i form af velproduceret grafik, billeder eller video er et helt essentielt element i enhver Meta-kampagnestrategi. Med målgrupperelevant indhold, der matcher målgruppens præferencer, og som er tilpasset de mest populære annonceplaceringer, giver man sig selv en klar fordel fra start. Indhold, der engagerer målgruppen, betyder nemlig – hvis de øvrige konkurrencemæssige forhold ellers er på plads – større annoncerækkevidde, flere brugerinteraktioner og i sidste ende flere konverteringer.
Få mere ud af din digitale marketing
Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.
Thomas Muus
Senior Strategic Advisor