Skip to main content

Google Display Annoncering

Google Display annoncering er en unik måde at skabe større kendskab til dit brand og din forretning.

Hvad er Google display annoncering?

Det er annoncering på hjemmesider, apps, youtube og andre steder, hvor det er muligt at få dine banner frem mod betaling. Det er muligt at lave display annoncering med statiske banner som JPG og PNG, som egentlig bare er billeder. Men det er også muligt at lave annoncering med banner som der er bevægelse i, dette er GIF og HTML5 banner.

Med Google Display annoncer har du mulighed for at betale pr. klik. Dette er en utrolig effektiv og relativ billig måde at lave annoncering på, når målet er branding og kendskabsgrad. Google har virkelig gjort meget de seneste par år, for at gøre display annoncering meget mere effektiv og spændende.

Synes du det lyder spændende og noget som kunne være relevant for dig og din virksomhed? Så læs blot videre herunder.

Working at Hamburg office

GRATIS gennemgang og forslag til ny strategi på Google Display?

Udfyld formularen her, og vi kontakter dig for at høre mere ind til dine ønsker og behov. Hvorefter vi får lavet en gennemgang af dit eventuelt nuværende setup, samt forslag til ny strategi.

Eksempler på display annoncering

Her ser du nogle eksempler på hvad display annoncering kunne være.

Dette er dynamisk remarketing, hvilket webshops kan bruge til at lave relevant display annoncering til dig ud fra hvad man har set på deres hjemmeside. I dette tilfælde har personen der får denne annonce set på ovenstående sko, eller i det mindste ét af parrene på footway.dk.

Denne er en utrolig effektiv form for display annoncering, som er rigtig relevant til forbrugeren, fordi det er noget den besøgende har set. Umiddelbart alle webshops (dog med undtagelse for nogle få), bør have dynamisk remarketing sat op. Dynamisk remarketing er helt vildt effektiv til at fange tidligere besøgende, som har vist interesse for din hjemmeside og nogle af dine produkter. Det er en unik mulighed for at få dem til at konvertere.

Her ser du et eksempel på Google display annoncering, som kan være målrettet til Ekstrabladet, men kan også være baseret på remarketing.

Display remarketing, er display annoncering der er baseret på nogle kriterier, som du har sat op. Det kan være de skal have besøgt din hjemmeside, eller have besøgt minimum 3 sider på din hjemmeside.
Almindelig display annoncering kan være at du målretter personer, der har interesse for billetter til events. Det kan f.eks. være det målretningen er for den Gin & Cocktail festival der er i annoncen til højre. Der er utrolig mange ”målgrupper i markedet” som Google definere dem, det kan være alt fra biler & køretøjer til hus og have eller sport og fitness.

Som du nok allerede nu kan fornemme, er der utrolig mange muligheder med Google display annoncering.

Custom intent og life events

Custom intent er en målgruppe du selv kan skabe. Dette kan f.eks. være at de har besøgt en bestemt URL, altså en bestemt hjemmeside. Her behøver det ikke at være din egen, men det kan også være din konkurrenters.

Så med custom intent, kan du målrette display annoncering mod besøgende på andre hjemmesider og eventuel også dine konkurrenters hjemmesider. Dette er en noget vi oplever stor succes med hos flere af vores kunder, og er noget man helt klart bør anvende, da ens konkurrenter højst sandsynlig anvender det.

Life events er målgrupper baseret på events i livet. Det kan være at man skal til at flytte, at man har flyttet, at man er forlovet, at man lige er blevet gift, at man lige er blevet uddannet osv. Google kan altså definere dette ud fra data og meget andet. Så er man en hjemmeside der f.eks. sælger brudekjoler, er det oplagt at målrette personer der er forlovet. Har man derimod en hjemmeside der sælger køkkener eller andet til huset, så er det oplagt at målrette dem der skal flytte.

Der er altså utallige nye muligheder med display annoncering, som de færreste ren faktisk anvender. Det handler om at være proaktiv, og komme før sine konkurrenter. Anvender du Custom intent eller life events som målgrupper?

Vil du høre mere? Så er vi klar til at hjælpe dig!

Vi ligger en strategi med dig der virker, så mulighed for succes er så stor som mulig. Google display annoncering, skal nemlig opsættes korrekt hvis du vil have maksimalt udbytte af display annoncering på Google. Kontakt os, for at høre mere, det er helt uforpligtende. Udfyld nedenstående formular for at få lavet en gratis, og uforpligtende 360 graders analyse.

Få mere ud af din digitale marketing

Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.

Thomas Muus
Senior Strategic Advisor

   +45 25 94 00 19     tm@river.dk

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse