Skip to main content

I januar skrev vi bl.a. om ændrede returbetingelser

Vi synes det er værd at nævne at de nyeste betingelser, fordi det potentielt kan suspendere dine Google Shopping kampagner.

Det drejer sig mere nøjagtigt om de såkaldte GTIN værdier
GTIN værdier er det samme som UPC, EAN eller ISBN nummer og kaldes et unikt produkt-id. Nummerets funktion er at identificere produktet – ligesom en stregkode ville gøre det i butikken.
GTIN værdien er angivet fra producentens side.

De unikke produkt-id’er er obligatoriske ligesom varens ”brand” også er det.

Har du ikke disse ting på plads – så er det nu du skal rykke på det!
d. 14. februar 2017 bliver det et ufravigeligt krav at dine varer har dette GTIN nummer – ellers vil dit feed blive afvist.

Ligesom alle andre regler – er der undtagelser.
Disse undtagelser fra GTIN (unikke produkt-id’er) drejer sig dog kun om specialfremstillede varer såsom unikavarer, let fordærvelige varer eller kunst (der ikke er serieproduceret)

Andre varer der er fritaget for GTIN er varer der er produceret før 1970, antikviteter eller andre varer der blev produceret før indførslen af unikke produkt-id’er.

I dette tilfælde skal du bruge værdien ”FALSE” i feltet ”id findes” – for at angive at der ikke findes et id for varen.

Til varer med tilgængeligheden ”forudbestil” og varer med standen ”brugt” er også afvigelser fra reglen om GTIN.

Skal vi sikre at du også er klar til de nye Google Shopping regler i 2017? Så giv os et kald på 80 600 400 eller kontakt River Online her.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse