Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

Facebook DPA: De bedste resultater på Facebook

Er du indehaver af en webshop, eller sidder du i det hele taget med et ønske om at blive god til at sælge produkter online gennem Facebook Business Manager, er det et must for dig at kende til Facebooks DPA. Hos River Online er det nemlig vores klare erfaring, at DPA-kampagneformen er den type kampagne, der genererer de klart bedste resultater indenfor Facebook-annoncering, når det kommer til salg af produkter gennem webshops. 

Hvad er DPA-kampagner?

Lad os starte med en definition af DPA-termen. DPA, der står for Dynamic Product Ads, beskriver Facebook som dynamiske annoncer, der promoverer de rette produkter til personer, som har vist interesse på enten din hjemmeside, i din app eller andre steder på internettet. Du har sikkert selv lagt mærke til, at har du været inde at se på et specifikt produkt på en hjemmeside, er det netop dette produkt, du bliver eksponeret for, når du åbner Facebook efterfølgende. Virksomheden, der rammer dig med sin DPA, rammer dig altså med en virkelig relevant annonce, idet du allerede har vist oprigtig interesse for det produkt, du bliver eksponeret for.

Hvordan virker DPA-kampagner i Facebook Business Manager?

Har du allerede oprettet en Facebook Business Manager, en Facebook-side samt en tilhørende annoncekonto til din virksomhed, mangler du blot at uploade din webshops produktfeed til Facebook for, at du kan køre DPA på de produkter, du sælger. Du uploader dit produktfeed inde under Kataloger-valgmuligheden i hovedmenuen i din virksomheds Business Manager.

1

Er dit katalog opsat, som det skal, har du nu mulighed for at oprette en DPA.  Alt efter hvilke produkter, du sælger, og hvilken branche, du befinder dig i, skal du selvfølgelig finde ud af, hvad der virker bedst for netop din virksomhed, når det kommer til målgrupper, eksponeringstiming (hvornår du ønsker at målrette mod de brugere, der allerede har besøgt din hjemmeside og kigget på dine produkter) og i henhold til annonceindhold og -format. Når man opretter en DPA, er det blandt andet en standardindstilling hos Facebook, at der hives fat i de af dine hjemmesidebesøgende, der har set eller føjet produkter til kurven men ikke købt indenfor de sidste 14 dage. Det er dog ikke givet, at netop denne indstilling er, hvad der vil virke for dig og din virksomhed.

2

Hos River Online råder vi altid vores kunder til, at der indledningsvist bruges tid, energi og budget på at splitteste, således man finder frem til hvilke målgrupper, hvilken annonceindstillinger (timing for eksponering) og hvilket annonceindhold og -format, der giver den mest lukrative DPA. Målgruppevalget er i en DPA-henseende måske logisk nok forstået på den måde, at man højst sandsynligt vil ramme alle dem, der allerede har vist oprigtig interesse for ens produkt. Man skal dog være opmærksom på, at den målgruppe, man eksponerer sin DPA mod, med al sandsynlighed består af forskellige delmålgrupper (unge kvinder, unge mænd, pensionister eksempelvis), der alle kræver forskellige former for eksponeringstiming samt annonceindhold og -format for at blive overbevist om, at de altså skal købe produkter på netop din hjemmeside.

Facebook stiller med sin DPA-feature en masse forskellige muligheder til rådighed, der gør, at du kan give din DPA præcis det udtryk, du ønsker, den skal have. Spørger du os hos River Online, vil vi råde dig til, at du giver din DPA et virksomhedstryk, der stemmer overens med, hvem din virksomhed er, og hvordan du gerne vil have, dine kunder skal opfatte dit brand. Skabes der en DPA, der kører optimalt – dette ud fra et velfungerende katalog og produktfeed samt velovervejede målgruppe- og annonceformatvalg – gør din DPA, hvad den er skabt til at gøre; nemlig at eksponere yderst relevante produkter gennem passende annonceindhold til den enkelte potentielle kommende kunde, som allerede har vist oprigtig interesse for din virksomheds produkter.

Skal vi hjælpe dig med en profitabel DPA?

Hos River Online har vi gennem flere år opbygget stor erfaring med annoncering i Facebook Business Manager. Vores viden om DPA bygger på erfaringer med klienter, der repræsenterer flere forskellige brancher. Netop dette ser vi som en styrke og et udgangspunkt for, at vi også kan hjælpe dig og din virksomhed med at skabe en succesfuld DPA og en indbringende Facebook Business Manager-annoncering i det hele taget.

Står du og skal bruge hjælp til at bygge en DPA, eller mangler du hjælp til Facebook-annoncering generelt, er du velkommen til at ringe 80 600 400 for en uforpligtende snak. Som kunde hos River Online vil du opleve en samarbejdspartner, der sætter en ære i at opnå gode resultater for dig – i samarbejde med dig. At kunne bidrage til vores kunders succes er, hvad der motiverer os.  

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Indtast venligst et 10-cifret Google Ads ID foroven
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Indtast venligst URL til Facebooksiden foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer