Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online
header

Facebook lynoplevelser - effektiv og flot mobiloplevelse

 

Du har muligvis allerede en masse annoncer kørende på Facebook, men det kan være, at du har misset muligheden for at benytte det man kalder en ”Facebook lynoplevelse”. Det er en særlig type annonce, som kun kan vises på mobilen, og som kan give en hel unik brugeroplevelse for dine målgrupper.

For lige at afstemme præcis hvad en lynoplevelse er, så har vi faktisk et flot eksempel fra Mr. Porter:

Ligner det noget som du kunne tænke dig at arbejde videre med, så læs blot videre.

Hvordan kommer man i gang med sin lynoplevelse?


Det er min anbefaling, at man starter med at ”øve” sig lidt i Facebooks værktøjer i business manageren.

Start med at gå ind i din business manager og vælg ”Værktøjer til offentliggørelse”:

1

Herefter skal du scrolle helt ned i bunden og finde ”Lynoplevelse (kanvas)”:

2

Vælg derefter ”Opret” i højre side:

3


Angiv et navn for din lynoplevelse og tryk på ”Tilføj komponent”:

4

En god komponent at starte med til en lynoplevelse er ofte sidehoved og det er ideelt til et logo (882 x 66 pixels):

5

Har du ikke lige et logo i den rigtige størrelse? Så kan du øve dig med vores her (fungerer bedst på hvid baggrund):

6

 

Når det er sat korrekt ind, burde det se således ud:

7

Efter logoet har vi rigtig god erfaring med, at man indsætter enten et billede eller en video. Det kunne f.eks. være en video om noget du gerne vil promovere. Her er der et eksempel på en video, som vi har lavet til at promovere vores seminar i Aalborg:

8

Det kan give en rigtig god brugeroplevelse, når man benytter en video som fylder hele mobilskærmen.

Herefter kan man vælge at tilføje lidt ekstra info om sit promoverede produkt. Det kan man evt. gøre ved at tilføje en ny komponent af typen ”Tekst”:

9

Det er her, man skal begynde at blive en smule kreativ med indholdet for at fænge læseren, og måske kombinere det med nogle gode billeder og godt videomateriale.

Man kan eventuelt afslutte med f.eks. at lave en knap, som fører videre til en landingsside eller en formular, hvis man ønsker udfyldninger til f.eks. nyhedsbreve:

10

Når du har færdigdesignet din lynoplevelse, og ønsker at se hvordan den aktivt ser ud, kan du gemme den og derefter trykke på "Mobile Preview" knappen. En notifikation bliver sendt til din mobile enhed, og herfra kan du se lynoplevelsen og evt. rette til.

Benyt lynoplevelsen i opslag og annoncer


Når du har lavet din lynoplevelse færdig, kan du poste den som et opslag ved at have et nyt opslag og vælge ”Billede/video”:

11

Fordi lynoplevelsen kun virker på mobiltelefoner, vil det også kun være mobiltelefoner som kan se opslaget. Så hav det lige i tankerne, at alle PC-brugerne ikke vil kunne se opslaget.

Du kan også bruge lynoplevelser i din annoncering. I så fald skal du blot aktivere det når du designer din annonce til annoncering:

12

 

Vi hjælper med lynoplevelser

Har du brug for hjælp med at komme i gang? Hos River Online er vi specialister i Facebook lynoplevelser. Kontakt os igennem formularen forneden og få en uforpligtende vurdering af hvordan vi kan vækste din forretning på Facebook.

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Indtast venligst et 10-cifret Google Ads ID foroven
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Indtast venligst URL til Facebooksiden foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                                  

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987