Skip to main content

1. Billige rækkevidde- og eksponeringspriser uanset kampagnetype giver massiv branding

Èn af de væsentligste erfaringer, som vi hos River Online har gjort os ved Pinterest-annoncering hidtil, er de ekstremt billige rækkevidde- og eksponeringspriser, som man får, uanset hvilken type kampagne man vælger. Uanset kampagnetype opnår du på et særdeles stabilt niveau priser på cirka 10 kr. pr. 1000 eksponeringer. Lige meget om du vælger eksempelvis trafikkampagnetypen eller deciderede konverteringsfokuserede kampagnetyper, synes det altså på et konstant niveau at være tilfældet, at du som annoncør får en masse billig branding med i ’prisen’.

2. Dynamisk produktretargeting konkurrencedygtiggør Pinterest yderligere

Et andet vigtigt element ved annoncering på Pinterest er kampagnetypemulighederne, som blot bliver bedre og bedre. Efter Pinterest kom på banen med dynamisk produktretargeting (katalogsalg, der muliggør at eksponere personer for de produkter, de allerede har kigget på), omfatter deres udbud af kampagnetyper nu 1) Brandbevidsthed, 2) Videovisninger, 3) Trafik, 4) Konverteringer og 5) Salg fra katalog – altså en god blanding af mulighed for både opbyggelse af brandbevidsthed, ansporing til overvejelse samt opnåelse af deciderede konverteringer.

3. Tæt samarbejde med direkte kontaktperson hos Pinterest

Yderst relevant at nævne om Pinterest-annoncering hos River Online er det faktum, at vi varetager vores kunders annoncering med udgangspunkt i et tæt samarbejde med vores kontaktperson hos Pinterest. Gennem jævnlige møder med Pinterest, hvor vores kunders Pinterest-annoncekonti er omdrejningspunktet, bliver vi givet yderst brugbar sparring og forslag til løbende optimering – alt sammen noget, der bidrager til, at vores kunder får mest muligt ud af de penge, de lægger i Pinterest-annonceringen.

4. Målretning ved brug af søgeord

Et interessant element ved Pinterest-annoncering er ligeledes muligheden for at målrette mod søgeord. Mere specifikt kan du benytte målretningsmuligheden mod søgeord til at nå ud til folk, når de søger efter noget bestemt på Pinterest, der relaterer sig til din annonce. Sælger du eksempelvis med møbler, er det oplagt målrette dine annoncer efter personer, der søger efter tæt relaterede ord som eksempelvis ”indretning” og ”boligindretning”.

5. Krydspåvirk din målgruppe på tværs af flere platforme og (for-)bliv top of mind

For de virksomheder, der allerede annoncerer på andre platforme (fx Facebook/Instagram eller Google Ads), synes Pinterest at være et yderst oplagt medie at tilkoble sit marketingmiks for herigennem at opnå en krydspåvirkning af sin målgruppe og således øge muligheden for at (for-)blive top of mind hos ens målgruppe. For virksomheder, der endnu ikke opererer med digital annoncering og i stedet skal vælge mellem forskellige platforme, virker Pinterest som en oplagt platform at teste af.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse