Skip to main content

CPA er allerede en brugt model i AdWords bidding, men CPA har i princippet stadig altid været afregnet pr. klik alligevel, derfor er det særlig interessant at vi ser dette move fra Google og så endda på Display, genialt!

Smart Display Campaigns og modellen “Pay for Conversions” (PFC) er relativ ny, og vi opfordrer derfor alle i branchen til selv at skabe deres egne erfaringer indtil videre. Vi har lavet en lille guide til, hvordan i kommer igang med Smart Display Campaigns og Pay For Conversions.

Inden du starter

Før du går igang, så er det vigtigt at vide, at Pay for Conversions kun gælder på Smart Display Campaigns indtil videre. Smart Display Campaigns er Googles nye satsning på en display kampagne, som kombinerer flere displayprodukter i en samlet kampagne. Det kan f.eks. være at kombinere både kontekstuel targeting med remarketing samt en masse andre ting, som vi typisk ser i display kampagner.

Vi anbefaler derfor, at man lige sætter sig ind i hvad en Smart Display Campaign er, inden man begynder at lege med kampagnetypen, her anbefaler vi at man læser seneste information fra Googles Help Center her.

Krav til Pay for Conversions:

Du skal inden for de seneste 30 dage have 100 konverteringer. 90% af disse 100 konverteringer skal være sket inden 7 dage fra klikket på annoncen.

Sådan kommer du igang:

1. Opret en ny kampagne i det nye AdWords interface. Vælg Display:

2. Vælg herefter et mål, det kan være f.eks. ”Sales” hvis du har fokus på Ecommerce, eller Leads hvis du har fokus på leads, vælg derefter muligheden for ”Smart display campaign”:

3. På næste side har du mulighed for at vælge fokus på Conversions, og den nye ”Pay for: Conversions”:

River Online følger udviklingen tæt

Vi arbejder allerede på at få de første målinger sat i stilling og for at få afprøvet de nye muligheder som Google kommer med. Hold øje med vores Blog og Facebook side, for at få de nyeste informationer om Smart Display Campaigns samt Pay For Conversions når de bliver tilgængelige.

Vil du høre Mere?

Kunne du tænke dig at høre mere om, hvordan River Online kan hjælpe din forretning med at få flere kunder gennem bl.a. AdWords, SEO & Facebook, så skal du blot udfylde formularen på en 360° analyse som du finder under artiklen, ringe på 80 600 400 eller skrive til os på salg@river.dk


Du kan læse mere om Smart Display Ads samt Pay for conversions på Googles helpcenter:

Om Smart Display Campaigns: https://support.google.com/adwords/answer/7020281

Om Pay for Conversions: https://support.google.com/adwords/answer/7528254

 

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse