Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

Stjæl dine konkurrenters kunder - Google Ads Custom Intent

Vil du gerne annoncere til dine konkurrenters besøgende? I 2018 blev det muligt, men ikke mange bruger det endnu! Måden du gør det på, er ved at definere din egen målgruppe med konkurrenternes URL'er.

Hvad kan man bruge Custom Intent til?

Du har mulighed for at lave målrettet annoncering, til personer der har besøgt bestemte hjemmesider eller for nyligt har søgt i Google. Der er ingen begrænsning, og du har derfor mulighed for at kunne annoncere til besøgende som har været på dine konkurrenters hjemmesider eller for nyligt har Googlet efter et søgeord du er interesseret i at være synlig på, men hvor kunderne ikke (endnu) har besøgt din side. Det er et spændende område indenfor Display markedsføring og rykker barren for hvad der er muligt når remarketing ikke rækker tilstrækkeligt.

Vil du gerne i gang?

Så skal du blot følge denne guide, eller kontakte os ved at udfylde formularen i bunden:

1. Opret en ny annoncegruppe i dit Google Ads interface, i en Display kampagne. Giv annoncegruppen et navn, og klik derefter på ”Hensigt”:

1

2. Klik på Ny tilpasset hensigtsmålgruppe:

2

3. Navngiv målgruppen og tilføj konkurrenterne, klik derefter opret:

3

4. Så skal du blot indtaste annoncegruppens bud, tilføje annoncer og så er du i gang med at annoncere mod dine konkurrenteres besøgende:

4

 

 

Så vild er Googles Custom Intent Målgrupper


Vi har testet Custom Intent på os selv og flere af vores kunder, og det virker rent faktisk bedre end forventet.

Hvorfor virker det?

En af årsagerne til at Google Intent virker er at du definerer din målgruppe udfra URL’er. Du definerer din målgruppe meget præcist udfra hvilke hjemmesider de besøger, og hvis dette er dine konkurrenters URL’er, så er det jo klart de enten leder efter det de har at tilbyde eller vil vide mere om det. Det er her Custom Intent er vildt effektivt. Du har mulighed for at ”overtale” de besøgende til at købe hos dig fremfor dine konkurrenter. Måden hvorpå du kan overtale dem, er ved at lave målrettet display annocering udfra hvad de har vist interesse for hos konkurrenten.

Billige leads, konverteringer og salg gennem Display annoncering 

Det har virket på flere af vores kunder og et eksempel er denne kunde hvor der efter 2 dage allerede er kommet det første lead. Det var et lead som endte med at skulle have lavet en ny hjemmeside, som blot kostede 481 kr.

Eksempel:
Nu tænker du nok at 481 kr. for et lead er meget?

  • Men i forhold til prisen pr. klik for søgningen ”billig hjemmeside” er 32,85 kr. hvis man kigger på Googles Søgeordsplanlægning.
  • Så leverer custom intent klik til en pris for kun 1,36 kr. Det betyder altså at hver gang der bruges 32,85 kr. på et klik ved søgningen "billig hjemmeside", så kan du på Custom Intent i dette tilfælde få 24,15 klik.
  • Det er altså en stor forskel på mængden af besøgende, du kan få ind på din hjemmeside for de samme penge.

Det der er utrolig spændende her, er at Custom Intent er en målgruppe du selv definerer udfra URL’er, men på søgningen "billig hjemmeside", kan det være hvem som helst der søger. Ikke nok med du har defineret målgruppen, så er det rent faktisk nogle der har besøgt dine konkurrenter, hvis det er disse URL’er du har indkluderet i din målgruppe. At tage en kunde fra din konkurrent, er man typisk villig til at betale mere for.

Billedet ovenfor er en anden kunde i Norge der også performer rigtig godt på Custom Intent. Vi oplever at Custom Intent generelt begynder at performe bedre og bedre, hos alle dem vi har opsat det på.

Nye muligheder med Display annoncering? 

Dette giver helt klart nye muligheder for Display annoncering i Google. Der er væsentlig mere volumen i Displaynetværket fremfor søgenetværket, så kan man få dette til at performe godt, så er der virkelig store muligheder med denne form for Display annoncering.

Custom Intent giver dig mere ”kontrol” over hvad du vil målrettet din annoncering mod, og dermed er benarbejdet for at opnå succes dermed højere. Så anvender du ikke allerede Custom Intent, så bør nu nok komme i gang hurtigst muligt. Du kan nemlig være sikker på dine konkurrenter allerede er godt i gang.

 

Udnytter du dit fulde potentiale?


Hos River Online kan vi hjælpe dig både med Google Ads, SEO og Facebook. Udfyld vores 360° Analyseformular så kontakter vi dig indenfor 2 hverdage, på denne måde får vi alle dine informationer, og kigger alt dit Google Ads igennem, så vi er klar til en snak udfra en analyse af din Google Ads konto. Du kan naturligvis også give os et kald på 80 600 400, og få en snak med os med det samme.

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Ugyldig indtastning
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                                  

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987