Skip to main content

Efter 18 år ændres navnet Google AdWords til Google Ads.

Navneændringen er en del af en større rebranding kampagne som ifølge Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads & Commerce hos Google, skal forenkle deres produktsortiment inden for annoncering, så det giver virksomhederne et bedre overblik og flere muligheder for at nå kunder og potentielle kunder på tværs af kanaler, skærme og formater.

Fremover bliver Googles annonceprodukter opdelt i tre nye brands:

  1. Google AdWordskommer som skrevet til at hedde Google Ads
  2. DoubleClickog Google Analytics 360 Suitebliver smeltet sammen til Google Marketing Platform
  3. DoubleClick for Publishers og DoubleClickAd Exchangebliver smeltet sammen til Google Ad Manager

Ramaswamy understreger også, at ingen produktmigration eller træning er påkrævet for at benytte sig af de nye muligheder. Udover navnene, så vil udseendet kun ændre sig lidt men kerne funktionaliteterne forbliver de samme.

Med disse tiltag, begynder Google for alvor at gå væk fra et komplekst sortiment af annonceprodukter og retter deres fokus henimod et meget mere enkelt set up. Det bliver spændende at se hvordan det hele kommer til at fungere i praksis.

Virksomhederne kan forvente at leverer smartere, hurtigere og endnu bedre annoncer fremover, når Google i løbet af den næste måneds tid, udruller de tre nye annonceprodukter Google Ads, Google Marketing Platform og Google Ad Manager.

de_DE_formalGerman

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse