online marketing by River Online
header 3

Google AdWords ændrer navn

Efter 18 år ændres navnet Google AdWords til Google Ads.

Navneændringen er en del af en større rebranding kampagne som ifølge Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads & Commerce hos Google, skal forenkle deres produktsortiment inden for annoncering, så det giver virksomhederne et bedre overblik og flere muligheder for at nå kunder og potentielle kunder på tværs af kanaler, skærme og formater.

google ads

Fremover bliver Googles annonceprodukter opdelt i tre nye brands:

  1. Google AdWordskommer som skrevet til at hedde Google Ads
  2. DoubleClickog Google Analytics 360 Suitebliver smeltet sammen til Google Marketing Platform
  3. DoubleClick for Publishers og DoubleClickAd Exchangebliver smeltet sammen til Google Ad Manager

Ramaswamy understreger også, at ingen produktmigration eller træning er påkrævet for at benytte sig af de nye muligheder. Udover navnene, så vil udseendet kun ændre sig lidt men kerne funktionaliteterne forbliver de samme.

Med disse tiltag, begynder Google for alvor at gå væk fra et komplekst sortiment af annonceprodukter og retter deres fokus henimod et meget mere enkelt set up. Det bliver spændende at se hvordan det hele kommer til at fungere i praksis. 

Virksomhederne kan forvente at leverer smartere, hurtigere og endnu bedre annoncer fremover, når Google i løbet af den næste måneds tid, udruller de tre nye annonceprodukter Google Ads, Google Marketing Platform og Google Ad Manager.

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Ugyldig indtastning
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

   Læs mere om 360 Analysen her

                                                                  

 

Copyright © 2018 River Online ApS - CVR 36489987