Skip to main content
Markedsføring

Google.de er i kraftig vækst

Af oktober 8, 2015marts 22nd, 2022No Comments

 Auto – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 201.000

Fjernsyn vs. Fernseher

 Fjernsyn – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 2.900

 Fernseher – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 74.000

Tøj vs. Kleider

 Tøj – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 14.800

 Kleider – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 135.000

Køleskab vs. Kühlschrank

 Køleskab – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 9.900

 Kühlschrank – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 110.000

Møbler vs. Möbel

 Møbler – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 22.200

 Möbel – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 135.000

Legetøj vs. Spielzeug

 Legetøj – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 8.100

 Spielzeug – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 22.200

Mobil vs. Handy

 Mobil – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 5.800

 Handy – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 90.500

Sko vs. Schuhe

 Sko – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 27.100

 Schuhe – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 165.000

Rejser vs. Reisen

 Rejser – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 33.100

 Reisen – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 110.000

“Hjørnesofa”

Da flere og flere søger efter søgeordskombinationer på Google, må vi gå ud fra, at en del af de fald, vi ser i søgeforespørgsler, er gået over på andre søgninger, som er mere specifikke. Derfor behøver en graf, som er nedafgående på et enkeltstående søgeord som f.eks. møbler, ikke nødvendigvis at betyde, at forespørgslerne går ned, da alle søgninger på en branche skal sammenholdes.

Vi har derfor stadig vækst i Danmark på det samlede antal søgninger på Google, men i Tyskland er væksten større og hurtigere. Derfor er det en god ide for danske virksomheder at tage skridtet ind i Tyskland og få del i den vækst, som findes på det tyske online marked.

I disse grafer skal man tage højde for, at søgningerne på Google også ændrer sig, både i Tyskland og i Danmark. Vi bliver bedre til at Google, og vores søgninger bliver mere og mere specifikke. Vores Google-forespørgsler har derfor ændret sig, og vi ser derfor, at mange søgninger i dag bliver længere, i stedet for at søge på enkeltstående ord.

“Afbudsrejser til Tyrkiet”

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse