Når Google udvikler noget nyt, sender de altid opdateringerne ud til X antal personer, hvor de tester på dataene. Det er en god måde at udvikle nye ting, og en god måde at teste på. Lad dine brugere være testpersoner uden, at de er klar over det.
En enkelt person i River Online har oplevet en ændring i Googles mobile resultater, og det ser vi ofte når Google tester nye ting.
Google tester favicon i de mobile resultater
Favicon er et mini logo på din hjemmeside eller webshop. Det er det lille billede som du kan se i din browsers faneblad.
Favicon kommer ikke med på alle resultater
Som du kan se på ovenstående billede, er favicon ikke med på alle resultater. Bl.a. er Miinto, Babysam og Autouncle blandt dem som ikke har fået deres favicon med ud i resultatet. Når vi kigger deres sites igennen, har de dog favicon, og det kan være en af de fejl som Google skal have løst, inden funktionen kan komme ud til alle.
Der er stor sandsynlighed for, at Google helt dropper denne opdatering. I årenes løb har vi set mange sjove ting blive testet i søgeresultaterne, og det er kun en brøkdel af de ting de tester, som ender med at blive lanceret.
Opdater dit favicon
Hvis denne funktion kommer ud til alle, kan vi være sikre på, at faviconet vil blive brugt til at skabe opmærksomhed med. Dvs. at vi kommer til at se mange nye variationer, og måske også farver, da alle SEO folk vil bruge denne opdatering, til at skabe øget synlighed for det resultat de arbejder på.