Skip to main content

In-market Audiences i Google Ads – Gå direkte efter de købeklare kunder!

Af september 11, 2018februar 15th, 2022No Comments

Som et helt nyt led i søgeannoncerne på Google, så kan du nu gå mere målrettet efter dem, som ud fra deres færden på nettet viser tegn på at de er klar til at handle/konvertere.

In-Market audiences for search

Målretningen hedder ”Målgrupper i markedet” eller ”In-Market audiences” i Google Ads, og du har muligvis hørt om dette tidligere, da disse målretningsmetoder har været tilgængelige på Display-netværket længe.
Nu har denne målretning bredt sig til Google’s søgeannoncer, hvilket betyder at du kan gå mere målrettet efter dem, som viser tegn på at være klar til at konvertere.

Ser vi på See-Think-Do-Care frameworket, som er et af de mest kendte frameworks inden for marketing og beslutningsfaser, så finder vi denne målgruppe i den nederste del af Do.

Brugerne har allerede vist tendenser for at være klar til at handle i den målgruppe, som du har valgt. Dermed er vi ikke ude I at skabe en masse interesse og awareness omkring produktet, men det er i stedet engagerede brugere der er i markedet for din type virksomhed eller produkter.

Sådan tilføjer du målgruppen

1. Find den kampagne du vil tilføje målgrupper til

2. Vælg ”Målgrupper” i fanen til venstre, som findes lige under ”Søgeord”

3. Vælg om du vil tilføje målgruppen på kampagne eller annoncegruppe-niveau

4. Vælg om målgruppen skal være Målretning eller Observation

– Målretning gør, at du udelukkende annoncerer mod den valgte målgruppe
– Observation gør, at du bruger målgruppen i markedet til at indsamle data og har mulighed for at tilføje en budmodifikator, hvis du eksempelvis i den valgte kampagne/annoncegruppe vil gå mere aggressivt til dem, der er klar til at købe, men stadig annoncere mod brugere der ikke viser tegn på at konvertere.

5. Find en passende målgruppe til dit formål – Her søger vi efter ”marketing” og finder en, der er interessant for os selv her hos River Online:

6. Klik på ”Gem”, og målgruppen er tilføjet.

SKAL du tilføje dem?

Nej, du SKAL ikke tilføje målgrupperne, men det BØR du.

Selvom du muligvis (læs: forhåbentlig) bruger en af Google’s Smart Bidding strategier, som automatisk sørger for budgivningen i dine kampagner, så tager Smart Bidding ikke automatisk disse In-Market audiences med i beregningen, når de skal byde for dine kampagners søgeord.

Dette kan derfor give ekstra gode informationer til Google og dig selv omkring hvilke målgrupper, det kunne være interessant for dig at arbejde mere intenst og målrettet med.

Vil du have hjælp til en mere målrettet markedsføring?

Vil du gerne vide mere eller ønsker du hjælp til håndteringen af din Google Ads markedsføring, så kontakt os på 80 600 400 for en uforpligtende snak, hvor vi også gerne vil give dig en analyse af din Google Ads-konto.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse