Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

LinkedIn Ads

LinkedInTop

LinkedIn Ads er meget effektivt til dig, som har en virksomhed, der arbejder med B2B. Det er verdens største sociale forretningsnetværk, hvor brugerne er professionelle og ofte højtuddannede. Via LinkedIn annoncering kan du målrette dine annoncer til en bestemt målgruppe ud fra kriterier som funktion, branche, virksomhedsstørrelse, køn, alder, land m.v. LinkedIn annoncer er derfor effektive til at ramme lige nøjagtig de brugere, du ønsker at ramme med din annoncering på LinkedIn.

Hos River Online har vi gennem de seneste mange år arbejdet med denne unikke platform, hvor især muligheden for at genere leads har og fylder utrolig meget. Vi har derfor optjent os selv en masse viden, og data som vi kan drage fordel af i vores rådgivning. Hvis du også sidder og overvejer om LinkedIn er der din virksomhed skal annoncere, så læs videre nedenfor, så tager vi dig igennem lige præcis hvorfor.

⇩ Har din virksomhed større potentiale på LinkedIn? ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven

Annoncering på LinkedIn – hvorfor?

Ja, hvorfor skal du annoncere på LinkedIn? Det simple svar er, at din målgruppe er til stede. Ikke blot er de til stede, de er med overvejende sandsynlighed også aktive brugere af mediet. Ifølge LinkedIns officielle tal er der registreret over 722 mio. brugere på verdensplan, mens der i Danmark er oprettet mere end 2,5 mio. profiler. Så der er brugere nok at målrette din annoncering i mod.

LinkedIn2
LinkedIn3

B2B lead generering på LinkedIn

Som verdens største professionelle sociale netværk, er LinkedIn en annonceringsplatform som B2B-Virksomheder ikke må undlade i deres online marketing strategi.

Vi har som nævnt gennem årene forsøgt alle tænkelige annonceformater på LinkedIn. Men vi ser uden sammenligning at LinkedIns Lead Gen ads står tilbage som en af de vigtigste annonceformater, i samtlige LinkedIn annonce strategier.

Hvordan virker Lead Gen Ads?

Inden vi kaster os over målgruppemulighederne på LinkedIn, skal vi lige have styr på tracking og indsamling af data.

Insight Tag

Ligesom de fleste der annoncere på Facebook kender deres Pixel, har LinkedIn deres Insight Tag. Det er en lille kode der skal sættes ind på websitet, for at du har muligheden for at køre remarketing eller som LinkedIn kalder det; Matched Audiences.

Denne del af setuppet hjælper vi naturligvis altid med, som noget af det første i samarbejdet.

LinkedIn1

Målgrupper på LinkedIn

Når du har styr på dit Insight Tag, så har du mulighederne forskellige matched audiences.

Kundelister: Her kan du bruge eventuelle modtagere af dit nyhedsbrev eller andre kundelister, i målretningen af dine LinkedIn annoncer.

Websitebesøgende: Målret dine annoncer mod brugere der har besøgt dit website. Målgruppen skal dog min. Være på 300 brugere.

Lookalike: Du kan skabe nye målgrupper baseret på brugere fra dine andre matched audiences. Eksempelvis en målgruppe baseret på personer der minder mest om dem der har besøgt dit website, eller er en del af din e-mail database.

Men der findes også mere almindelige målgrupper at benytte sig af på LinkedIn. Nedenfor finder du et udpluk af mulighederne.

Brancher: Her kan du udvælge specifikke brancher du ønsker at målrette dig i mod. F.eks. detail, medie og kommunikation, produktion og mange flere.

Virksomheds følgere: Nå ud til dem der allerede følger din virksomhedsside på LinkedIn.

Virksomhedsstørrelse: Her kan du vælge at ramme virksomheder baseret på deres størrelse. Alt lige fra enkeltmandsvirksomheder til de helt store virksomheder.

Demografi: køn og alder

Arbejdserfaring: Her har du mulighed for at annoncere mod f.eks. anciennitet, jobfunktioner eller titler.

Interesser og personaer: Som på Facebook kan du også her målrette dine LinkedIn annoncer mod brugere med specifikke interesser. Dette baseret på brugernes ageren på LinkedIn.

Ekskludering af målgrupper

Når du har styr på dine målretninger ift. ovenstående målgrupper, har du også muligheden for at vælge hvem der IKKE skal se dine annoncer. Her kan du som du til vælger en målgruppe også fravælge dem.

LinkedIn6

Hvad koster det at annoncere på LinkedIn?

Du bestemmer selv hvor stort et beløb du vil bruge på annoncering, og du kan altid stoppe annonceringen igen. Du kan styre dit annonceforbrug på flere forskellige måder.

  • Vælg et samlet beløb du vil annoncere for i den givne periode.
  • Vælg et dagsbudget annoncen max må bruge pr. dag
  • Budgivning er også en mulighed, hvor du angiver det beløb, du er villig til at betale for eksempelvis kliks (CPC) eller eksponeringer (CPM)

LinkedIn annoncering pris er med andre ord noget der varierer efter dit behov og mål. Men du kan altid være sikker på at din LinkedIn annoncerings pris som på andre sociale medier afhænger af hvor godt content du laver, samt hvor præcist du rammer din målgruppe med de rette budskaber.

LinkedIn Ads giver konverteringer

Vil du gerne have de rigtige konverteringer, så skal du lade os hjælpe dig med din LinkedIn marketing. Vi hjælper dig hele vejen fra start til slut og sporer alle dine henvendelser, således vi sammen kan måle resultatet. Det er både muligt, at rette din markedsføring direkte mod din LinkedIn virksomhedsprofil eller mod din hjemmeside. Det ekstra smarte ved LinkedIn Ads er, at vi kan sætte en bruger på hver annonce, som derefter modtager leads direkte fra annonceringen til deres profil. Disse B2B leads måles og spores i LinkedIns marketingsværktøj som nævnt tidligere.

LinkedIn5

Få hjælp til LinkedIn Marketing

Ved at vælge River Online til at varetage din online marketing, så sikrer du dig maksimalt udbytte af dine kampagner. Vi styre uden om dyre klik, utilstrækkelige resultater og forkerte analyser. Vi har nemlig den nødvendige erfaring og ekspertise til, at få din annoncering til at give et godt afkast. Vores setup er altid bygget på en granulær annoncestruktur, hvor der er klar opdeling af målgrupperne. På den måde kan vi altid slukke for det der ikke virker, skrue op for kampagner med høj performance, eller lade dem fortsætte og skabe nye der kan benchmarkes mod eksisterende setup.

Vi ved at annonceringen på LinkedIn ikke altid kan stå alene, men du skal se det som en del af den samlede online strategi hvor der er fokus på trafik og b2b lead generering. Har du brug for at starte din LinkedIn markedsføring helt fra bunden, så hjælper vi selvfølgelig, også med det.

Kontakt os for at få en uforpligtende snak om dine muligheder på LinkedIn.

LinkedIn4

⇩ Har din virksomhed større potentiale på LinkedIn? ⇩

Udfyld formularen her, og vi kontakter dig for at høre mere ind til dine ønsker og behov. Hvorefter vi får lavet en gennemgang af dit eventuelt nuværende setup, samt forslag til ny strategi.

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven

Referencer

               FMP Badge whitesmall    Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987