online marketing by River Online

responsive google ads

FÅ EN GRATIS ANALYSE

Gratis Analyse af dit SEO, AdWords & Facebook. 100% uforpligtende!

Få en gratis 360 Analyse!

Googles nye responsive søgeannoncer kan give dig dårligere resultater

Google kører lige nu en BETA-test på deres nye fantastiske responsive søgeannoncer, som giver flere muligheder men stiller også større krav til dig. Fremover bliver du nødt til at gennemtænke alle de forskellige kombinationsscenarier i dine annoncer og benytte dig af muligheden for op til 15 overskrifter og 4 beskrivelser. Hvis du ikke udnytter de nye måder at opsætte annoncerne på med flere overskrifter og beskrivelser, risikere du at dine konkurrenter som benytter sig af disse muligheder, opnår bedre resultater end dig. 

Du har nu muligheden for at:

  • Få vist op til 3 annonce overskrifter i stedet for 2
  • Få vist op til 90 tegn i din annonce beskrivelse i stedet for 80

Herunder giver vi dig en kort introduktion til den nye annoncetype.

Annonce overskrifter

Fremover bliver du nødt til at gennemtænke alle de forskellige kombinationsscenarier i dine annoncer. Google foreslår at du skriver dine overskrifter på en måde, så de passer sammen i hvilken som helst rækkefølge i annoncen. Derfor er det en god ide at fokusere på fordele, tilbud og ”call to action” i overskrifterne.

  • Du kan skrive op til 15 overskrifter
  • Hver overskrift kan have op til 30 tegn

Lås dine overskrifter men …

Som noget helt nyt kan du i responsive søgeannoncer låse overskrifter i annoncen, og dette kan du gøre i enten position 1, 2 eller 3.

 

Dette betyder, at du kan fastsætte dine overskrifter i dine annoncer, således har du frihed til at sætte nogle rammer for dine annoncers indhold. Måske har du 2 overskrifter, som giver bedst mening i en bestemt rækkefølge. Disse kan du fastgøre i den helt rigtige rækkefølge, så du ikke får en usammenhængende eller uforstående annonce vist for dine potentielle kunder.

Google Ads interfacet anbefaler selv, at man ikke fastgør overskrifterne til en bestemt position, og dette er der en god forklaring på …

Via machine learning strukturerer/sammensætter Google annoncerne med de mest relevante og bedst performende tekster. Fjerner man den frihed til at teste forskellige sammensætninger kan det potentielt set give dig dårligere resultater.

Annoncebeskrivelser

Du skal skrive minimum 2 beskrivelsestekster til de nye responsive søgeannoncer.
Men du kan faktisk skrive helt op til 4 beskrivelsestekster, som kan roteres imellem hinanden, og disse tekster kan have op til 90 tegn hver.

Lås dine beskrivelser

På samme måde som med overskrifterne, kan du låse beskrivelsesteksterne, hvis du ønsker, at en af teksterne fast skal vises på en bestemt plads – Enten som postion 1 eller position 2.

Vi kan hjælpe dig med de nye annonceformater

Vi har allerede testet de nye annonceformater og er klar til at hjælpe dig. Få en helt gratis gennemgang af din Google Ads konto samt et uforpligtende tilbud.

Kontakt os i dag på 80 600 400

⇩ Få en gratis Google Ads, SEO & Facebook analyse ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Ugyldig indtastning
  4. Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. Få en AdWords Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

     Læs mere om 360 Analysen her

                                                                  

 

Copyright © 2018 River Online ApS - CVR 36489987