Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

Teknisk SEO optimering

Teknisk SEO er en af de mest komplicerede og nogle gange omkostningstunge discipliner, men det kan mange gange være den afgørende faktor, da optimeringer af den tekniske platform gælder for hele hjemmesiden. Vi har lavet denne guide til dig, som ønsker at vide mere om teknisk optimering af dit website. Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os.

Læs mere ...

Ny partner i River Online

Hos River Online har vi en ret speciel ejerkreds, vi er nemlig mange ejere/partnere. Hos os er det muligt at blive partner og opnå ejerskab, hvis man er dygtig, knokler, og gør det rigtig godt for vores kunder.

Læs mere ...

Out vs. insourcing af online marketing - Fordele & ulemper

De seneste år har vi set en stigning i virksomheder, som vælger at trække deres online marketing in-house. Vi har set mange eksempler på, hvor galt det kan gå, men vi har også set mange eksempler på, at det går godt. Den viden, samt nogle tips, til hvad du skal være opmærksom på, når du enten insourcer eller vælger at outsource online marketing, vil vi gerne dele med dig. 

Læs mere ...

1. pladsen på Google har i gennemsnit 225 links

Google rejser igennem internettet ved hjælp af links. Uden links ville Google ikke kunne finde rundt. Hjemmesider og webshops linker til hinanden, og grundreglen inden for SEO har altid været, at jo flere gode links du får, jo bedre placeringer får du på Google. Men er det virkelig rigtig? Har links virkelig så stor betydning?

Vi har  lavet en analyse af vores SEO data. Vi har mere end 1,2 millioner rækker data til rådighed for danske Google resultater. Data som vi igen gerne vil dele med dig.

Læs mere ...

4 måneder med Shopping CSS - nøgne facts

Google har proklameret, at deres egen CSS (Standard Google Shopping setup) er ca. 20 % dyrere, end hvis man bruger en CSS partner såsom River Online til annoncering på Google Shopping. Rigtig mange annoncører er stadig i tvivl om, at denne fordel stadig eksisterer. Efter flere måneders tests og mange tusinde kroner, lægger vi vores beviser til frit udsyn.

 

Læs mere ...

Vi mangler DIG.. hvis du er benhård til Google Ads

Vi mander op i vores Google Ads team og søger nu en dygtig specialist, der ved hvad vi snakker om når snakken falder på CTR, ROAS og CPC. For dig er online marketing, og specielt Google Ads, en livsstil mere end et arbejde, og du er hele tiden på jagt efter det nyeste nye inden for Google Ads.
Du trives med at have direkte kundekontakt og med at håndtere og optimere på mange kunder. En rigtig god dag for dig er, når de resultater du leverer, overstiger dine kunders vildeste forventninger.

Læs mere ...

Den dag Instagram stak af

I onsdags tog vi på kontoret et billede af vores to direktører, der skålede i spirulina juice, som led i kontorets juicekur.

På skrivebordet ligger et låg fra flasken, og den hvide plomberingsstrip, der sikrer, at juicen er frisk.

Billedet kom på Instagram, som endnu et glad lille indblik i hverdagen på kontoret i Kolding Banegård.

Og så stak Instagram helt af!

Læs mere ...

Google tester favicon i resultaterne

Når Google udvikler noget nyt, sender de altid opdateringerne ud til X antal personer, hvor de tester på dataene. Det er en god måde at udvikle nye ting, og en god måde at teste på. Lad dine brugere være testpersoner uden, at de er klar over det.

Læs mere ...

2019 Strategi - Vores bud på digitale tiltag

Har du styr på din digitale strategi for 2019?

Et nyt år står for døren, og det er tid til både at se tilbage på det forgangne år og frem på det nye.
Hvad gav gode resultater, og skal det fortsætte? Og hvad skal du gøre anderledes i 2019, for både at styrke din indsats og følge med udviklingen?

Det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre i den digitale jungle, og for at give dig vores bud på digitale forbedringer i 2019, har vi lavet dette indlæg.

Indlægget er uden for meget nørderi, og vi ligger vægt på de grundlæggende ting som du skal have styr på. Det er skrevet til dig som ikke er nørd, til dig som har brug for et overblik. I vores digitale branche, kan vi godt blive fanget i, at skulle levere det mest nørdede indlæg efter det andet. Derfor har vi prøvet at holde denne artikel så simpel som mulig, så alle kan være med.

Vi glæder os dog til at komme med flere nørdede indspark i det nye år ;-)

God læselyst og del meget gerne indlægget.

Læs mere ...

Nyt tool fra Facebook: Attribution

Det nye Facebook attributionsværktøj er den nye frække dreng i klassen, når det kommer til data fra det største sociale medie i verden. Nu kan du nemlig hive data ind fra Google og en lang række andre tjenester.

Læs mere ...

Vi vil give dig et tilbud, du ikke kan afslå

Det er ikke en scene fra The Godfather, og ordene kommer ikke fra Don Vito Corleone. De kommer fra Anne Egsgaard, HR-chefen i River Online, der ringer for at tilbyde mig et job. Hun har helt ret. Den jobbeskrivelse hun kommer med, er så meget mig, at jeg ikke kan afslå. Heller ikke selvom jeg har min egen forretning, der kører aldeles upåklageligt. Derfor har jeg sagt ja tak til at være Senior Content Advisor hos River Online.

Læs mere ...

Hvad sker der i fremtiden med CSS

Et af de helt store emner i Google Ads lige nu, er Google's store CSS projekt, hvor prissammenligningstjenester kan komme ud og annoncere på Google Shopping og derved få nogle fordele, som man ikke kan få, hvis man blot kører sin shoppingannonceringen gennem Googles "standardløsning".

 

Læs mere ...

Generer 1000 tekster på 1 time, helt gratis

For 4 år siden udviklede vi en text spinner. Den kan ved hjælp af forskellige inputs generere flere tusind tekster, afhængig af de kombinationer du giver den.

Vi har ikke brugt den i flere år, da vi og vores kunder ønsker høj kvalitet, og den får vi kun ved at bruge de bedste tekstforfattere. Men text spinneren kan være en hjælp til dig, som skal bruge hundrede eller tusindvis af tekster, uden at du har budget til en tekstforfatter. Derfor lægger vi den nu ud til gratis afbenyttelse.

Læs mere ...

Udnyt Black Friday & julen til at skaffe nye kunder

Efter nogle lærerige dage i Dublin hos Google har vi lært nogle nye ting, og vi har fået nogle spændende facts, som vi vil dele med jer.

Google har lavet en undersøgelse i forhold til, hvor loyale købere er til Black Friday og omkring julen. Deres undersøgelse viser, at 3 ud af 4 køber deres julegave hos en anden forhandler end de plejer. Dette giver dig som virksomhed en kæmpe mulighed for at skaffe nye kunder, og på et senere tidspunkt henvende dig til dem gennem effektiv remarketing.

Læs mere ...

Vores specialister sendes til Google event i Dublin

Sidste års succes-strategi er ingen garanti for succes i år. Med de stadig voksende og mere omfattende mærkedage som Black Friday, Cyber Monday og juleudsalget, så er det vigtigere end nogensinde at have en ordentlig marketingstrategi på plads for at få mest muligt ud af sine markedsføringskroner samt de købelystne onlineshoppere.

Læs mere ...

Er du på hjemmebane i Google Ads?

Hvis du kan svare ja til ovenstående, har vi den helt perfekte position på banen til dig. Vi søger nemlig en Google Ads specialist der ved hvad vi snakker om, hvis vi siger CTR, ROAS eller CPC. Du elsker at følge med i ALT nyt indenfor Google Ads, og har det bedst når du er 100 % inde i alle de nyeste Google Ads tips og tricks.

Læs mere ...

Googles nye responsive søgeannoncer kan give dig dårligere resultater

Google kører lige nu en BETA-test på deres nye fantastiske responsive søgeannoncer, som giver flere muligheder men stiller også større krav til dig. Fremover bliver du nødt til at gennemtænke alle de forskellige kombinationsscenarier i dine annoncer og benytte dig af muligheden for op til 15 overskrifter og 4 beskrivelser. Hvis du ikke udnytter de nye måder at opsætte annoncerne på med flere overskrifter og beskrivelser, risikere du at dine konkurrenter som benytter sig af disse muligheder, opnår bedre resultater end dig. 

Læs mere ...

Har du råd til miste 50% af dine potentielle kunder?

Det er vigtigere end nogensinde at din hjemmeside virker på mobile enheder. Over 50% af det samlede besøgstal på et gennemsnitligt website kommer fra mobilen. Med mobile-first indexing bestemmes dine placeringer på Google i højere grad af hvor mobilvenlig din hjemmeside er. Hos River Online kan du bestille en gratis og uforpligtende 360-graders gennemgang af din hjemmeside.

Læs mere ...

Er Tyskland dit nye marked?

Danske virksomheder har typisk fokus på at ekspandere til vores nordiske naboer når der kigges på nye markeder. Denne tankegang ønsker vi at udfordre, og sammen med Business Kolding har vi derfor arrangeret et gratis event hvor vi gør jer klogere på Tyskland som en online destination.

Læs mere ...

SEO tekster - Viden & Myter!

Lige så mange SEO konsulenter som der findes, næsten lige så mange meninger findes der, om hvordan man sammensætter den rigtige SEO tekst. Du har sikkert fået at vide, at du skal have dine søgeord med mange gange, og at teksten skal være så lang som muligt. Du har sikkert også hørt at du maksimalt må have et par søgeord med på en SEO tekst.

Læs mere ...

Facebook åbner nyt kontor i Danmark

I torsdags deltog vi i Facebooks officielle landelancering i Danmark. Helt konkret betyder det, at Facebook nu har oprettet et kontor i København med en håndfuld medarbejdere, hvis arbejde består i at hjælpe danske virksomheder og bureauer med at udnytte mediet til dets fulde potentiale. Vi har samlet de vigtigste takeaways til dig her.

Læs mere ...

Databehandleraftalen er klar

I forbindelse med EU's persondataforordning, som træder i kraft den 25. maj, har vi udarbejdet en databehandleraftale. Aftalen indeholder en række præciseringer af, hvordan vi som databehandler må og skal behandle personoplysninger fra vores kunder og kunders kunder.

Læs mere ...

Facebook & Cambrigde Analytica: Hvad betyder sagen for dig personligt

I forlængelse af datalæg skandalen med Cambridge Analytica, bliver der stillet kritiske spørgsmål til Facebook omkring deres brugeres data og hvordan denne behandles. Nyhederne toppede i forrige uge med at Facebooks CEO og stifter, Mark Zuckerberg stod skoleret for det Amerikanske senat.

Nogle synes han blev grillet, andre synes han vandt - hvad end man måtte have af personlige holdninger om det, er snakken langtfra uddebatteret.

Formålet med dette blogindlæg er at give dig et mere nuanceret indblik af hvad der foregår lige nu - forklaret på almindeligt dansk.

Læs mere ...

Mobile-first Indexing - Hvor god er din side?

Vidste du at Google lige har udrullet deres Mobile-first indexing som bestemmende ranking faktor? Google vil nu starte med at crawle mobilsiden af din hjemmeside i stedet for desktopversionen. Det er ingen hemmelighed at flere og flere anvender deres mobil når man går online. En ny Googlebot vil gennemgå dit mobilsite og afgøre om sidens indlæsningshastighed, indhold og brugeroplevelse er i topklasse. I så fald får du en bedre placering. Hvis mobilsiden mangler eller halter, vil andre hjemmesider rangere højere. Selvom du ikke fokuserer på mobil, vil du stadig blive bedømt af dit mobilwebsted, så nu er det tid til at handle – Du vil nødigt tabe terræn til dine konkurrenter.

Læs mere ...

Google forkæler - Betal pr. Salg i Shopping Resultaterne

Det er ikke lang tid siden, at vi skrev om den sensationelle nyhed om muligheden for at betale pr. konvertering på displaynetværket. Nu løfter Google sløret for deres nyeste tiltag: Google Shopping unificeres som central handelsplatform, kaldet ”Google Express”.

Læs mere ...

Jeg har fået mit drømmejob

Jeg er d.d. tiltrådt som afdelingsleder i Kolding og marketingansvarlig for River Online i Danmark.

En drøm om at kunne forene mine kompetencer inden for ledelse, marketing og kommunikation er blevet til virkelighed.

Læs mere ...

Google åbner for godteposen: Betal KUN pr. konvertering

I Googles helt nye Display kampagne format, ”Smart Display Campaigns” har Google nu åbnet mulighed for at blive faktureret pr. konvertering. Det er første gang vi ser en form for no-cure-no-pay model for Google, og det er vi selvfølgelig rigtig spændte på at afprøve.

Læs mere ...

Fire Budindstillinger du bør overveje i AdWords

Har man forsømt sin konto i nogen tid, eller ikke opdateret den med de nyeste funktioner i et par måneder, så er der helt sikkert nogle skjulte guldkorn som ikke er blevet taget i brug. Vi har samlet de vigtigste punkter for Søgekampagnes budindstillinger, så kan du tjekke om benytter alle dine muligheder i 2018.

Læs mere ...

3 Brugbare Tips fra Ehandelsdagen 2018

3 Brugbare tips til dig fra ehandelsdagen, til at vækste din forretning

Var du ikke til ehandelsdagen? Så frygt ikke, du får tre brugbare tips som er gratis, som ville kunne hjælpe dig og din forretning med at vækste. Dagens tre tips er indenfor branding og PR, som der bør være mere fokus på hos alle virksomheder.

Læs mere ...

Arbejder du med Negative søgeord?

Negative søgeord er noget som nogle arbejder med, andre gør ikke. Vi arbejder rigtig meget med det, og der er mange penge at spare på Google Adwords annoncering, hvis der arbejdes med negative søgeord. Årsagen til at man kan spare penge på annoncering, hvis man arbejder med negative søgeord er, at der ekskluderes søgeord. Når søgeord ekskluderes/tilføjes negative søgeord, så tages der er bevidst valg om, at ens annonce ikke skal vises på en given søgning eller søgeord.

 

Læs mere ...

UX Designer - Er du god til at gribe de vilde idéer?

Så er jobbet som UX designer hos os måske det helt rette

Vi har fuld fart på udviklingen af spændende tools og systemer og med at automatisere os ud af alle de kedelige manuelle opgaver. Derfor har vi nu brug for en dygtig UX designer, der kan omsætte de gode idéer der kommer fra vores online marketing specialister, vores CVO og CTO og andre internt.

Læs mere ...

Er du en haj til Wordpress

Så har vi det helt rigtige job til dig!

… og skulle du oveni det være træt af at håndtere kunder i stedet for at udfolde dig kreativt, er jobbet det helt rigtige.

Læs mere ...

Elsker du PHP og super fede projekter?

Så er jobbet som intern PHP udvikler måske noget for dig.

Først og fremmest, arbejder vi ikke med kundeprojekter, så vil du væk fra kunder, så skal du være vågen nu. Jobbet består i at kode systemer som ikke findes (endnu), der er ingen copycat fra andre, alt skal udvikles og tænkes fra bunden. Vi arbejder på hemmelige projekter i månedsvis, og udvikler eksisterende systemer til at være de absolut bedste på markedet.

Læs mere ...

SEO Konkurrentanalyse

Med en konkurrentanalyse fra RiverOnline får du indblik i, hvilke søgeord dine konkurrenter bruger, og hvor de får links fra. Det kan hjælpe dig med at få indblik i, hvordan du udligner det forspring, dine konkurrenter måtte have. 

Du kan bestille en SEO konkurrentanalyse fra River Online i bunden af siden.

Hvem vil du overhale på Google?

Hvis du fx sælger elektroniske produkter, kan din målsætning være at blive bedre end Elgiganten, Cool Shop, Wupti eller, den forholdsvis nye spiller på elektronikmarkedet, Power.

Det kan godt lade sig gøre, men du skal have realistiske forventninger omkring hvor hurtigt det kommer til at gå, og hvilken økonomi der skal til, for at det kan lykkes.
Et indblik i hvor de enkelte konkurrenter gør det godt, er et godt sted at starte.

Sådan finder du dine konkurrenter

Hvis du er i tvivl om, hvem der er dine 5 største konkurrenter på Google, så prøv at søge efter de 5 vigtigste varer, varegrupper, services eller ydelser du tilbyder.  Hvem går igen i top10 på Google? De domæner der tilbyder sammenlignelige ydelser, services eller produkter og går igen på tværs af emnerne, må kunne betegnes som værende dine konkurrenter.

Vores system kan også komme med forslag til, hvem vores systemer mener er dine største konkurrenter.

Hvad får du indblik i?

Du får en liste med fem vigtige faktorer for din SEO:
1. Domainrank - Domænets værdi på en skala fra 1-100, vurderet ud fra et SEO perspektiv.
2. Antal søgeord konkurrenten har indekseret
3. Antal domæner der linker til dem
4. Antal indgående links - og slutteligt:
5. Estimeret antal organiske besøg, vurderet ud fra det samlede marked.

seo konkurrentanalyse

 

Vælg hvad du vil vide

Det er langt fra alle konkurrentens søgeord eller links, der er relevante for dig. Men hvis du har et godt indblik i konkurrentens SEO, er det lettere at spotte de ”lavt hængende frugter”, hvor du med en mindre indsats kan opnå gode resultater.

Vi kan tilbyde dig indblik i både link og søgeord hos din konkurrent. Du kan selv vælge om du vil have begge dele, eller om det er nok med enten søgeord eller links.

1 . Konkurrent linkanalyse

En konkurrent linkanalyse indeholder en liste, med alle de kendte domæner der linker til deres hjemmeside. Du får en liste over domæner, der linker til en eller flere af dine konkurrenter, men ikke dit domæne.

2. Konkurrent søgeterm differenceliste

En søgeterm differenceliste er en liste af søgeord, hvor din(e) konkurrent(er) har en placering på Google.dk i top100, men din hjemmeside ikke har en placering i top100.
Listen er sorteret så søgeord med størst konkurrentsammenfald er listet øverst.

Du får også en komplet liste af søgeord som konkurrenterne har placeringer på. Listen kan vise dig hvilke søgninger der er fælles mellem konkurrenterne, og dermed give dig ideer til nyt indhold på din hjemmeside.

Hvad koster en konkurrentanalyse?

Det kommer helt an på, hvor meget data der skal analyseres, og det kan være svært at vide på forhånd.

Indtast dit domæne i formularen herunder, udfyld dine kontaktoplysninger, og gerne også dine 5-10 største konkurrenter. Så bliver du kontaktet af os og får at vide, hvor mange links og søgetermer vi har fundet, og dermed også din pris. Du er naturligvis ikke forpligtet til at tage imod tilbuddet.

1. Konkurrent linkanalyse
Under 100 links: gratis
Op til 1.000 links: 2.495.-
Op til 2.000 links: 3.495.-
Op til 3.000 links: 3.995.-
Op til 5.000 links: 4.495.-
Over 5.000 link: 4.995.-

2. Konkurrent søgeterm differenceliste
Op til 50 søgetermer: gratis
Op til 100 søgetermer: 2.495.-
Op til 200 søgetermer: 3.495.-
Op til 300 søgetermer: 3.995.-
Op til 500 søgetermer: 4.495.-
Over 500 søgetermer: 4.995.-

Fuldt indblik = ekstra værdi

Vælger du at få indblik i både links og søgetermer, giver vi dig lidt ekstra værdi:
• En liste over hvilke søgeord DU fremkommer med på Google.
• Information om, hvor mange der forventes at søge på disse ord hver måned.
• Indblik i hvilken webadresse du bliver fundet på, og med hvilken placering
• En liste over alle de domæner, der linker til din side.

Hvordan bruger du din nye viden?

Når du har fået din analyse, står du pludselig med en masse ny viden. Den skal du omsætte til handling, som igen bliver omsat til resultater. Start med de lavt hængende frugter:
• Er der nogle oplagte steder, hvor du kan få et link til din hjemmeside?
• Lav en liste over søgeord/-termer der er interessante for dig.
• Gå i gang med at lave indhold til de sider, der er relevante for søgningen.
• Sørg for at få links, der peger ind på de nye sider.

Det kræver hårdt arbejde og nok også økonomi til at købe dig til links, men det vil øge din synlighed og dermed også tilfredsheden, når du kan mærke at de besøgende bliver flere og flere.

Det med småt…

Vi har skrevet ”det med småt” i helt normal skriftstørrelse, så du er korrekt informeret.

Listerne over søgeord og links er ikke fuldstændige. Det kunne være lidt lækkert at have snablen nede i Googles databaser, men vi kan desværre kun analysere på tværs af 200 millioner domæner og 12 trillioner kendte links. I Danmark alene kan vi analysere på omkring 17 millioner søgetermer.
Vi tør godt vove den påstand, at det er rigeligt til at lave en meget fyldestgørende konkurrentanalyse.

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Ugyldig indtastning
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Ugyldig indtastning
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                                  

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987