Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

Fem argumenter for at starte Pinterest-annoncering (med River Online)

Hos River Online oplever vi, at flere og flere kunder udvider deres markedsføringsmiks til også at indbefatte annoncering på Pinterest. Dette synes helt naturligt, da mulighederne for annoncører på Pinterest kun bliver bedre og bedre. Ud fra hidtil gjorte erfaringer skabt på baggrund af vores varetagelse af flere kunders Pinterest-annoncering har vi samlet fem argumenter, vi identificerer, der er for at starte annoncering på Pinterest (med River Online som samarbejdspartner). De fem argumenter følger nedenfor.

Læs mere ...

Nye funktioner på LinkedIn

Har du lagt mærke til den række af nye tiltag, som LinkedIn har indført i 2020? Hvis ikke vil det formentlig ringe en klokke, når du hører dem.  2020 har indtil videre været præget af mange udfordringer for virksomheder, ansatte, jobsøgende med flere. De sociale medier har som mange andre skulle tilpasse sig disse nye omstændigheder. Dette har LinkedIn netop gjort. Vi bringer i dette indlæg nogle af LinkedIns nye tiltag.

Læs mere ...

River Online bakker op om #fodboldtrøjefredag

For første gang blev der fredag d. 9. oktober afholdt #fodboldtrøjefredag, som er Danmarks store indsamlingsdag til gavn for Børnecancerfondens arbejde. Danske Spil står bag initiativet, og det valgte vi hos River Online at bakke op om.

Læs mere ...

River United – er det en fodboldklub?

River United. Navnet klinger lidt henad navnet på en fodboldklub, men selvom mange i River Online interesserer sig for fodbold, så er det noget helt andet vi har startet. Det er nemlig en velgørenhedsorganisation, der har til formål at hjælpe børn i nogle af verdens fattigste områder. Vi har gjort det i erkendelse af, at vi tilhører den del af verden hvor der er tryghed, sikkerhed, gode uddannelsesmuligheder og alt det andet som et velfærdssamfund står for.

Læs mere ...

Google Page Experience Update

Google har for nylig annonceret at der kommer en ny algoritmeændring, som kommer til at blive målrettet den måde brugeren interagerer med sidens indhold. Opdateringen forventes dog ikke gå live før en gang i 2021, så der er masser af tid til at tilpasse sig denne kommende algoritmeopdatering.

Den nye algoritmeændring er designet til at se på hvordan en given side formår at engagere brugeren til at udføre den ”rigtige” handling.

 

Læs mere ...

Nu kommer Facebook Shops

Du kender sikkert allerede Marketplace, hvor der handles alt fra børnecykler til aflagte terrassefliser. Nu kommer Facebook med endnu en banebrydende nyhed - nemlig Shops. Tirsdag d. 19. maj 2020 kom ejer og stifter af Facebook, Mark Zuckerberg, med en udmelding omkring deres nye tiltag.

 

Læs mere ...

Vores kunder vækster i gennemsnit 240%

For mange virksomheder har april måned været særdeles hård. Sådan er historien dog langtfra på en række af vores kunder. Vi har taget pulsen på vores en række kunder som har Google Ads, SEO og SoMe annoncering hos os. Se resultaterne her.

 

Læs mere ...

Vilde webshop resultater under krisen

Hverdagen for danskerne er markant anderledes lige nu. Det betyder, at købs- og adfærdsmønstrene også har ændret sig. Webshops i flere brancher oplever eksplosiv vækst i omsætning.

 

Læs mere ...

Hvordan kan din virksomhed navigere gennem krisen?

Hos River Online har vi konstant øje på markedet – det er en absolut nødvendighed. Uanset hvilken type branche du beskæftiger dig med, er én ting dog sikkert; du skal reagere nu, og du skal reagere hurtigt. For de særligt udsatte brancher har vi tilpasset markedsføringen for at imødekomme denne midlertidige virkelighed.

 

Læs mere ...

Få indblik i vækstmuligheder med Merchant Center

I Google Merchant Center er der kommet en række nye funktioner, hvor du f.eks. kan undersøge på dine konkurrenters produktpriser. Udover det kan du også holde øje med, hvad de andre forretninger har succes med at sælge på markedet, som du kan bruge til egen sortiments inspiration.

 

Læs mere ...

BIG DATA 2020: SEO-tekster i TOP 10 er i gennemsnit 1172 ord

Hvor lang skal en SEO-tekst egentlig være? Det er ét af de mest debatterede emner inden for SEO-verden.

Sidste år viste en af vores mest populære undersøgelser, at en SEO-tekst i TOP 3 gennemsnitligt indeholder 458 ord.

Dengang brugte vi 1.2 millioner Google resultater til at lave analysen. Siden da har vi i 2019 tilføjet yderligere 350.000 resultater, og derved er vores nyeste tal baseret på langt flere data, samt data som har været gældende hele sidste år. Det er derfor oplagt, at disse data kan benyttes til at planlægge arbejdet med SEO i 2020.

 

Læs mere ...

Ny mulighed i Google Ads – kombinerede målgrupper

Du kender til remarketing, in-market og custom intent. Du ved, at disse målretningstyper kan bruges på dine søgekampagner og videokampagner. Men vidste du også, at du kan kombinere dem og derved lave ultraspecifikke målgrupper? Det kan du med en ny funktion i Google Ads. Vi viser hvordan.

 

Læs mere ...

Sådan skaffer du flere Google anmeldelser

Mange af vores kunder vil gerne gøre mere ud af at tiltrække Google anmeldelser af deres mange afdelingers Google My Business profiler.

Desværre har mange ikke mulighed for at få mere end et par anmeldelser om måneden, da meget få vil bruge tid på at følge vejledningen, til trods for et direkte link til Google My Business profilen. Endnu flere giver helt op.

Læs mere ...

BERT opdatering - Hvad betyder algoritmen for dig?

Google har for nyligt annonceret sin seneste algoritme kaldet BERT. De officielle rygter går på, at den blev rullet ud omkring d. 24. oktober. Google fortæller selv, at den vil påvirke op til 10 % af alle søgeforespørgsler, og er derfor blandt Googles største opdatering inden for de seneste 5 år.

Læs mere ...

Google laver en stille håndsrækning til ejendomsmæglere

Google har for nylig lavet en ny målretningsmulighed, som kan hjælpe rigtig mange virksomheder med at målrette relevante annoncer. Den målgruppe, som består udelukkende af boligejere, kan hjælpe f.eks. ejendomsmæglere med at få flere salgsvurderinger i hus.

 

Læs mere ...

SEO på ejendomsmæglere - Brancheanalyse

Hvad sker der egentlig, hvis man tager en branche og sammenligner SEO performance på tværs af 8 forskellige kæder? Hos River Online har vi taget pulsen på et kæmpe marked, nemlig ejendomshandel, og analyseret de 8 største ejendomsmæglerkæder.

 

Læs mere ...

Google Search Console

Google Search Console (GSC) er en gratis platform til at monitorere og optimere hjemmesidens organiske trafik. Det kan ikke sammenlignes med Google Analytics, da GSC stopper sporingen af den besøgende når de kommer ind på siden.

Læs mere om Google Analytics her »

 

Læs mere ...

Facebook lynoplevelser - effektiv og flot mobiloplevelse

Har du hørt om Facebook lynoplevelser? Tidligere blev de kaldt kanvas annoncer, og selvom de er super flotte og virker rigtig godt til mobilen, så er der slet ikke nok annoncører som bruger dem ude i markedet. Bliv klogere på lynoplevelser i dette blogindlæg.

 

Læs mere ...

Mobile-first Indexing - Hvor god er din side?

Vidste du at Google lige har udrullet deres Mobile-first indexing som bestemmende ranking faktor? Google vil nu starte med at crawle mobilsiden af din hjemmeside i stedet for desktopversionen. Det er ingen hemmelighed at flere og flere anvender deres mobil når man går online. En ny Googlebot vil gennemgå dit mobilsite og afgøre om sidens indlæsningshastighed, indhold og brugeroplevelse er i topklasse. I så fald får du en bedre placering. Hvis mobilsiden mangler eller halter, vil andre hjemmesider rangere højere. Selvom du ikke fokuserer på mobil, vil du stadig blive bedømt af dit mobilwebsted, så nu er det tid til at handle – Du vil nødigt tabe terræn til dine konkurrenter.

Læs mere ...

Kan små virksomheder konkurrere på SEO?

Der kan kun være én hjemmeside i toppen af Google. Når dem der ligger i toppen er store virksomheder med millioner i markedsføringsbudgettet (herunder SEO), så kan det være svært at forestille sig, at man som en lille virksomhed med begrænset budget har en chance.

Virkeligheden er dog mere lys end man lige tror for mindre virksomheder – læs mere her.

 

Læs mere ...

Brug CPA til at optimere dine kampagner

 Vil du være sikker på, at du får noget for pengene, når du annoncerer online? Vil du f.eks. undgå at betale for en helt masse kliks, der ikke fører til salg? CPA kampagner er et godt alternativ til de kampagner, hvor du betaler pr. visning eller pr. klik. Udtrykket står for cost per action eller som nogle siger det, cost per acquisition.

 

Læs mere ...

SEM - bliv synlig på søgemaskinerne

SEM handler om at gøre din virksomhed og dine produkter mere synlige. Med effektiv markedsføring på søgemaskiner kan du nemlig få rigtig mange salg og besøgende på din hjemmeside. I dag søge de fleste forbrugere nemlig efter alt mellem himmel og jord på søgemaskiner som Google. Du bør derfor markedsføre dig her, lige meget om du sælger produkter eller tilbyder services. 

 

Læs mere ...

ROI - udregn afkastet af din investering

Når du investerer penge, vil du sikkert altid gerne vide, hvad du har fået ud af disse penge. Dvs. hvad afkastet er. Det gælder også for digitale kampagner. Har du brugt xx kr. på en online kampagne, er det altid fedt at finde ud, hvad du egentligt har fået af resultater for disse penge. Det er især interessant at udregne, om du har solgt for mere, end hvad dine annoncerne har kostet dig. ROI er et kendt udtryk i finans- og investeringsverdenen, men det bruges også til at udregne dit afkast af digital markedsføring. Vil du vide mere?

 

Læs mere ...

Opnå en optimal afvisningsprocent

Bounce rate? Afvisningsprocent? Du har sikkert hørt disse udtryk før. Men hvad betyder det for din hjemmeside? Skal den være høj eller lav? Og hvad kan du egentlig selv gøre for at ændre på den? 

 

Læs mere ...

URL - hvad betyder den for din hjemmeside?

 

Det er ikke sikkert, at du har tænkt over det. Typisk generer dit CMS system dem helt af sig selv. Men faktisk så har dine URL adresser stor betydning for din hjemmeside. Når søgemaskinerne skal ranke din side, er dine forskellige URL adresser nemlig en del af udregningen. Det betyder, at de være optimeret, således at de giver mening i forhold til sidernes indhold. Men også at de er teknisk korrekt opsat. 

 

Læs mere ...

SMM kampagner - Nå ud til de rigtige kunder

De sociale medier er et oplagt sted at komme i kontakt med dine potentielle kunder. De fleste har en profil på sociale medier. Og ikke nok med det, så kan du med de rette online marketing værktøjer også målrette dine sociale kampagner. Det betyder, at du kan ramme dit helt rette, snævre eller brede segment af potentielle kunder. Social Media Marketing er en del af social branding. Derfor skal dine kampagner og ads også have det helt rette, knivskarpe content - ellers kommer det ikke til at virke!

 

Læs mere ...

SERP - rank højt i søgeresultaterne 

 

Udtrykket SERP står for search engine results page - på dansk kaldes det for en søgeresultatside. Hver eneste gang der foretages en søgning på Google eller en anden søgemaskine, så bliver man mødt af en lang liste over hjemmesider. De præsenteres på søgesiden med deres respektive title tag og metabeskrivelse. 

 

Læs mere ...

Brug KPI metoden til at nå jeres mål!

 

KPI, også kaldet Key Performance Indicator, er en anerkendt metode, hvorpå en virksomhed eller en afdeling kan vurdere, hvor godt det går med at indfri deres mål. Men hvad betyder det egentligt? Og hvordan bruger man det i praksis?

 

Læs mere ...

Teknisk SEO optimering

Teknisk SEO er en af de mest komplicerede og nogle gange omkostningstunge discipliner, men det kan mange gange være den afgørende faktor, da optimeringer af den tekniske platform gælder for hele hjemmesiden. Vi har lavet denne guide til dig, som ønsker at vide mere om teknisk optimering af dit website. Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os.

Læs mere ...

Ny partner i River Online

Hos River Online har vi en ret speciel ejerkreds, vi er nemlig mange ejere/partnere. Hos os er det muligt at blive partner og opnå ejerskab, hvis man er dygtig, knokler, og gør det rigtig godt for vores kunder.

Læs mere ...

Out vs. insourcing af online marketing - Fordele & ulemper

De seneste år har vi set en stigning i virksomheder, som vælger at trække deres online marketing in-house. Vi har set mange eksempler på, hvor galt det kan gå, men vi har også set mange eksempler på, at det går godt. Den viden, samt nogle tips, til hvad du skal være opmærksom på, når du enten insourcer eller vælger at outsource online marketing, vil vi gerne dele med dig. 

Læs mere ...

1. pladsen på Google har i gennemsnit 225 links

Google rejser igennem internettet ved hjælp af links. Uden links ville Google ikke kunne finde rundt. Hjemmesider og webshops linker til hinanden, og grundreglen inden for SEO har altid været, at jo flere gode links du får, jo bedre placeringer får du på Google. Men er det virkelig rigtig? Har links virkelig så stor betydning?

Vi har  lavet en analyse af vores SEO data. Vi har mere end 1,2 millioner rækker data til rådighed for danske Google resultater. Data som vi igen gerne vil dele med dig.

Læs mere ...

4 måneder med Shopping CSS - nøgne facts

Google har proklameret, at deres egen CSS (Standard Google Shopping setup) er ca. 20 % dyrere, end hvis man bruger en CSS partner såsom River Online til annoncering på Google Shopping. Rigtig mange annoncører er stadig i tvivl om, at denne fordel stadig eksisterer. Efter flere måneders tests og mange tusinde kroner, lægger vi vores beviser til frit udsyn.

 

Læs mere ...

Vi mangler DIG.. hvis du er benhård til Google Ads

Vi mander op i vores Google Ads team og søger nu en dygtig specialist, der ved hvad vi snakker om når snakken falder på CTR, ROAS og CPC. For dig er online marketing, og specielt Google Ads, en livsstil mere end et arbejde, og du er hele tiden på jagt efter det nyeste nye inden for Google Ads.
Du trives med at have direkte kundekontakt og med at håndtere og optimere på mange kunder. En rigtig god dag for dig er, når de resultater du leverer, overstiger dine kunders vildeste forventninger.

Læs mere ...

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Indtast venligst et 10-cifret Google Ads ID foroven
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Indtast venligst URL til Facebooksiden foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                    FMP Badge whitesmall

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987