Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

Sådan skaffer du flere Reviews til My Business

Mange af vores kunder vil gerne gøre mere ud af at tiltrække anmeldelser af deres mange afdelingers Google My Business profiler.

Desværre har mange ikke mulighed for at få mere end et par anmeldelser om måneden, da meget få vil bruge tid på at følge vejledningen, til trods for et direkte link til Google My Business profilen. Endnu flere giver helt op.

Læs mere ...

BERT opdatering - Hvad betyder algoritmen for dig?

Google har for nyligt annonceret sin seneste algoritme kaldet BERT. De officielle rygter går på, at den blev rullet ud omkring d. 24. oktober. Google fortæller selv, at den vil påvirke op til 10 % af alle søgeforespørgsler, og er derfor blandt Googles største opdatering inden for de seneste 5 år.

Læs mere ...

Google laver en stille håndsrækning til ejendomsmæglere

Google har for nylig lavet en ny målretningsmulighed, som kan hjælpe rigtig mange virksomheder med at målrette relevante annoncer. Den målgruppe, som består udelukkende af boligejere, kan hjælpe f.eks. ejendomsmæglere med at få flere salgsvurderinger i hus.

 

Læs mere ...

SEO på ejendomsmæglere - Brancheanalyse

Hvad sker der egentlig, hvis man tager en branche og sammenligner SEO performance på tværs af 8 forskellige kæder? Hos River Online har vi taget pulsen på et kæmpe marked, nemlig ejendomshandel, og analyseret de 8 største ejendomsmæglerkæder.

 

Læs mere ...

Google Search Console

Google Search Console (GSC) er en gratis platform til at monitorere og optimere hjemmesidens organiske trafik. Det kan ikke sammenlignes med Google Analytics, da GSC stopper sporingen af den besøgende når de kommer ind på siden.

Læs mere om Google Analytics her »

 

Læs mere ...

Facebook lynoplevelser - effektiv og flot mobiloplevelse

Har du hørt om Facebook lynoplevelser? Tidligere blev de kaldt kanvas annoncer, og selvom de er super flotte og virker rigtig godt til mobilen, så er der slet ikke nok annoncører som bruger dem ude i markedet. Bliv klogere på lynoplevelser i dette blogindlæg.

 

Læs mere ...

Mobile-first Indexing - Hvor god er din side?

Vidste du at Google lige har udrullet deres Mobile-first indexing som bestemmende ranking faktor? Google vil nu starte med at crawle mobilsiden af din hjemmeside i stedet for desktopversionen. Det er ingen hemmelighed at flere og flere anvender deres mobil når man går online. En ny Googlebot vil gennemgå dit mobilsite og afgøre om sidens indlæsningshastighed, indhold og brugeroplevelse er i topklasse. I så fald får du en bedre placering. Hvis mobilsiden mangler eller halter, vil andre hjemmesider rangere højere. Selvom du ikke fokuserer på mobil, vil du stadig blive bedømt af dit mobilwebsted, så nu er det tid til at handle – Du vil nødigt tabe terræn til dine konkurrenter.

Læs mere ...

Kan små virksomheder konkurrere på SEO?

Der kan kun være én hjemmeside i toppen af Google. Når dem der ligger i toppen er store virksomheder med millioner i markedsføringsbudgettet (herunder SEO), så kan det være svært at forestille sig, at man som en lille virksomhed med begrænset budget har en chance.

Virkeligheden er dog mere lys end man lige tror for mindre virksomheder – læs mere her.

 

Læs mere ...

Brug CPA til at optimere dine kampagner

 Vil du være sikker på, at du får noget for pengene, når du annoncerer online? Vil du f.eks. undgå at betale for en helt masse kliks, der ikke fører til salg? CPA kampagner er et godt alternativ til de kampagner, hvor du betaler pr. visning eller pr. klik. Udtrykket står for cost per action eller som nogle siger det, cost per acquisition.

 

Læs mere ...

SEM - bliv synlig på søgemaskinerne

SEM handler om at gøre din virksomhed og dine produkter mere synlige. Med effektiv markedsføring på søgemaskiner kan du nemlig få rigtig mange salg og besøgende på din hjemmeside. I dag søge de fleste forbrugere nemlig efter alt mellem himmel og jord på søgemaskiner som Google. Du bør derfor markedsføre dig her, lige meget om du sælger produkter eller tilbyder services. 

 

Læs mere ...

ROI - udregn afkastet af din investering

Når du investerer penge, vil du sikkert altid gerne vide, hvad du har fået ud af disse penge. Dvs. hvad afkastet er. Det gælder også for digitale kampagner. Har du brugt xx kr. på en online kampagne, er det altid fedt at finde ud, hvad du egentligt har fået af resultater for disse penge. Det er især interessant at udregne, om du har solgt for mere, end hvad dine annoncerne har kostet dig. ROI er et kendt udtryk i finans- og investeringsverdenen, men det bruges også til at udregne dit afkast af digital markedsføring. Vil du vide mere?

 

Læs mere ...

Opnå en optimal afvisningsprocent

Bounce rate? Afvisningsprocent? Du har sikkert hørt disse udtryk før. Men hvad betyder det for din hjemmeside? Skal den være høj eller lav? Og hvad kan du egentlig selv gøre for at ændre på den? 

 

Læs mere ...

URL - hvad betyder den for din hjemmeside?

 

Det er ikke sikkert, at du har tænkt over det. Typisk generer dit CMS system dem helt af sig selv. Men faktisk så har dine URL adresser stor betydning for din hjemmeside. Når søgemaskinerne skal ranke din side, er dine forskellige URL adresser nemlig en del af udregningen. Det betyder, at de være optimeret, således at de giver mening i forhold til sidernes indhold. Men også at de er teknisk korrekt opsat. 

 

Læs mere ...

SMM kampagner - Nå ud til de rigtige kunder

De sociale medier er et oplagt sted at komme i kontakt med dine potentielle kunder. De fleste har en profil på sociale medier. Og ikke nok med det, så kan du med de rette online marketing værktøjer også målrette dine sociale kampagner. Det betyder, at du kan ramme dit helt rette, snævre eller brede segment af potentielle kunder. Social Media Marketing er en del af social branding. Derfor skal dine kampagner og ads også have det helt rette, knivskarpe content - ellers kommer det ikke til at virke!

 

Læs mere ...

SERP - rank højt i søgeresultaterne 

 

Udtrykket SERP står for search engine results page - på dansk kaldes det for en søgeresultatside. Hver eneste gang der foretages en søgning på Google eller en anden søgemaskine, så bliver man mødt af en lang liste over hjemmesider. De præsenteres på søgesiden med deres respektive title tag og metabeskrivelse. 

 

Læs mere ...

Brug KPI metoden til at nå jeres mål!

 

KPI, også kaldet Key Performance Indicator, er en anerkendt metode, hvorpå en virksomhed eller en afdeling kan vurdere, hvor godt det går med at indfri deres mål. Men hvad betyder det egentligt? Og hvordan bruger man det i praksis?

 

Læs mere ...

Pinterest annoncering (Pinterest Ads) er nu muligt i DK - Læs mere om mulighederne her

Nye muligheder har åbnet sig op på det danske marked. Annoncering på Pinterest er nu blevet en realitet og vi hos River Online er allerede gået i gang med at sætte de første kampagner op for vores kunder.

Pinterest annoncering er en oplagt tilføjelse til din virksomheds online marketing strategi, hvis man arbejder med relaterede produkter indenfor mode, boligindretning, rejser, skønhed, DIY, tech, gastronomi og meget mere.

 

Læs mere ...

Teknisk SEO optimering

Teknisk SEO er en af de mest komplicerede og nogle gange omkostningstunge discipliner, men det kan mange gange være den afgørende faktor, da optimeringer af den tekniske platform gælder for hele hjemmesiden. Vi har lavet denne guide til dig, som ønsker at vide mere om teknisk optimering af dit website. Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os.

Læs mere ...

Ny partner i River Online

Hos River Online har vi en ret speciel ejerkreds, vi er nemlig mange ejere/partnere. Hos os er det muligt at blive partner og opnå ejerskab, hvis man er dygtig, knokler, og gør det rigtig godt for vores kunder.

Læs mere ...

Out vs. insourcing af online marketing - Fordele & ulemper

De seneste år har vi set en stigning i virksomheder, som vælger at trække deres online marketing in-house. Vi har set mange eksempler på, hvor galt det kan gå, men vi har også set mange eksempler på, at det går godt. Den viden, samt nogle tips, til hvad du skal være opmærksom på, når du enten insourcer eller vælger at outsource online marketing, vil vi gerne dele med dig. 

Læs mere ...

1. pladsen på Google har i gennemsnit 225 links

Google rejser igennem internettet ved hjælp af links. Uden links ville Google ikke kunne finde rundt. Hjemmesider og webshops linker til hinanden, og grundreglen inden for SEO har altid været, at jo flere gode links du får, jo bedre placeringer får du på Google. Men er det virkelig rigtig? Har links virkelig så stor betydning?

Vi har  lavet en analyse af vores SEO data. Vi har mere end 1,2 millioner rækker data til rådighed for danske Google resultater. Data som vi igen gerne vil dele med dig.

Læs mere ...

4 måneder med Shopping CSS - nøgne facts

Google har proklameret, at deres egen CSS (Standard Google Shopping setup) er ca. 20 % dyrere, end hvis man bruger en CSS partner såsom River Online til annoncering på Google Shopping. Rigtig mange annoncører er stadig i tvivl om, at denne fordel stadig eksisterer. Efter flere måneders tests og mange tusinde kroner, lægger vi vores beviser til frit udsyn.

 

Læs mere ...

Vi mangler DIG.. hvis du er benhård til Google Ads

Vi mander op i vores Google Ads team og søger nu en dygtig specialist, der ved hvad vi snakker om når snakken falder på CTR, ROAS og CPC. For dig er online marketing, og specielt Google Ads, en livsstil mere end et arbejde, og du er hele tiden på jagt efter det nyeste nye inden for Google Ads.
Du trives med at have direkte kundekontakt og med at håndtere og optimere på mange kunder. En rigtig god dag for dig er, når de resultater du leverer, overstiger dine kunders vildeste forventninger.

Læs mere ...

Den dag Instagram stak af

I onsdags tog vi på kontoret et billede af vores to direktører, der skålede i spirulina juice, som led i kontorets juicekur.

På skrivebordet ligger et låg fra flasken, og den hvide plomberingsstrip, der sikrer, at juicen er frisk.

Billedet kom på Instagram, som endnu et glad lille indblik i hverdagen på kontoret i Kolding Banegård.

Og så stak Instagram helt af!

Læs mere ...

Google tester favicon i resultaterne

Når Google udvikler noget nyt, sender de altid opdateringerne ud til X antal personer, hvor de tester på dataene. Det er en god måde at udvikle nye ting, og en god måde at teste på. Lad dine brugere være testpersoner uden, at de er klar over det.

Læs mere ...

2019 Strategi - Vores bud på digitale tiltag

Har du styr på din digitale strategi for 2019?

Et nyt år står for døren, og det er tid til både at se tilbage på det forgangne år og frem på det nye.
Hvad gav gode resultater, og skal det fortsætte? Og hvad skal du gøre anderledes i 2019, for både at styrke din indsats og følge med udviklingen?

Det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre i den digitale jungle, og for at give dig vores bud på digitale forbedringer i 2019, har vi lavet dette indlæg.

Indlægget er uden for meget nørderi, og vi ligger vægt på de grundlæggende ting som du skal have styr på. Det er skrevet til dig som ikke er nørd, til dig som har brug for et overblik. I vores digitale branche, kan vi godt blive fanget i, at skulle levere det mest nørdede indlæg efter det andet. Derfor har vi prøvet at holde denne artikel så simpel som mulig, så alle kan være med.

Vi glæder os dog til at komme med flere nørdede indspark i det nye år ;-)

God læselyst og del meget gerne indlægget.

Læs mere ...

Vi vil give dig et tilbud, du ikke kan afslå

Det er ikke en scene fra The Godfather, og ordene kommer ikke fra Don Vito Corleone. De kommer fra Anne Egsgaard, HR-chefen i River Online, der ringer for at tilbyde mig et job. Hun har helt ret. Den jobbeskrivelse hun kommer med, er så meget mig, at jeg ikke kan afslå. Heller ikke selvom jeg har min egen forretning, der kører aldeles upåklageligt. Derfor har jeg sagt ja tak til at være Senior Content Advisor hos River Online.

Læs mere ...

Hvad sker der i fremtiden med CSS

Et af de helt store emner i Google Ads lige nu, er Google's store CSS projekt, hvor prissammenligningstjenester kan komme ud og annoncere på Google Shopping og derved få nogle fordele, som man ikke kan få, hvis man blot kører sin shoppingannonceringen gennem Googles "standardløsning".

 

Læs mere ...

Generer 1000 tekster på 1 time, helt gratis

For 4 år siden udviklede vi en text spinner. Den kan ved hjælp af forskellige inputs generere flere tusind tekster, afhængig af de kombinationer du giver den.

Vi har ikke brugt den i flere år, da vi og vores kunder ønsker høj kvalitet, og den får vi kun ved at bruge de bedste tekstforfattere. Men text spinneren kan være en hjælp til dig, som skal bruge hundrede eller tusindvis af tekster, uden at du har budget til en tekstforfatter. Derfor lægger vi den nu ud til gratis afbenyttelse.

Læs mere ...

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Indtast venligst et 10-cifret Google Ads ID foroven
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Indtast venligst URL til Facebooksiden foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                                  

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987