Skip to main content

Hvordan vælger du, hvilket land der bør være din virksomheds næste destination, hvis du ønsker at udvide til et nyt marked? Ofte er tilfældigheder og umiddelbare indtryk afgørende for, hvilket marked der udvælges:

”Sverige… de ligner os i adfærd, og vi har allerede Svenn i kundeservice. Dertil er sproget nemt. Det vælger vi. Så er der Norge. De har mange penge, og alle taler engelsk. Det vælger vi også. Og hvad med Tyskland? Der bor sååå mange mennesker, men hvor er sproget dog svært. Det ved jeg ikke, om vi skal begive os ud i?”

I stedet for ovenstående ”indtryk” af, hvordan noget er, har du så overvejet at undersøge, hvordan konkurrencen eksempelvis er på markedet? Hvor mange der efterspørger de produkter og ydelser, du sælger? Om sæsonen i det land, du overvejer at udvide til, ligner, hvad vi kender fra Danmark? Dertil bør du gøre dig tanker om betalingsmetoder, fragtmuligheder og -begrænsninger, og hvad du bør foretage af hjemmesideændringer, så det tilpasses det nye land, du ønsker at udvide til.

Hos River Online har vi allerede hjulpet en lang række danske virksomheder ind på det tyske marked, hvor vores tyske afdeling i dag hjælper flere danske virksomheder med at skabe succes i Tyskland. Det er ikke kun på den digitale markedsføring, vi hjælper, men også i forhold til give vores kunder indblik i, hvad det kræves at drive virksomhed i Tyskland.

Som 1 ud af 24 bureauer i norden er River Online en del af Google Partners International Growth Program, hvilket betyder, at vi kan hjælpe virksomheder med at få succes i nye lande med den helt rette indsigt.

Vores internationale kendskab bliver kun skarpere med ny viden fra Googles International Growth Program, og vi får mulighed for at hjælpe vores kunder indenfor områder som:

  • Foretrukne betalingsplatforme
  • Fragtanbefalinger
  • Regler og love
  • Adfærdsbestemte anbefalinger

Som partner får vi adgang til en række eksklusive værktøjer, der kan hjælpe vores kunder med vigtig indsigt i hele processen – fra at finde de rette markeder til at beslutte hvilke betalingsmuligheder, der skal implementeres, vil vi have mulighed for at guide jer i den rigtige retning med detaljeret og vigtig viden samlet fra store analyser skabt gennem Googles enorme indsigt i brugerens købsadfærd.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse