Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online

ROI - udregn afkastet af din investering

 

Når du investerer penge, vil du sikkert altid gerne vide, hvad du har fået ud af disse penge. Dvs. hvad afkastet er. Det gælder også for digitale kampagner. Har du brugt xx kr. på en online kampagne, er det altid fedt at finde ud, hvad du egentligt har fået af resultater for disse penge. Det er især interessant at udregne, om du har solgt for mere, end hvad dine annoncerne har kostet dig. ROI er et kendt udtryk i finans- og investeringsverdenen, men det bruges også til at udregne dit afkast af digital markedsføring. Vil du vide mere?

Hvad er Return on Investment? 

Hvad er det der return on investment egentligt? Hvordan regner man ens afkast ud? Og hvad kan man bruge det til i digital marketing? Og hvad hedder return on investment dansk? På dansk kaldes det for investeringsafkast, og det handler i store træk om at få et overblik over, om din investering i f.eks. online annoncering egentligt kan betale sig. 

Din ROI beregning kan enten vise et negativt eller positivt afkast. Du udregner det således:

ROI formel = (Omsætning - Investering) / investering x 100 

Med denne formel kan du let få overblik over, om din investering i digitale annoncer har bragt overskud med sig. For at det giver mening i forhold til dine digitale annoncer, bør du vælge at indsætte, hvad du har omsat baseret på dine annoncer. Investeringen er så det beløb, som du har betalt for dine annoncer. Det er en god idé løbende at følge din ROI hver måned, så du kan se, om dit investeringsafkast stiger eller falder. 

Sådan får du det bedste investeringsafkast 

Dit investeringsafkast på digitale annoncer afhænger af mange faktorer. For det første handler det om at have opsat relevante annoncer med godt indhold. Udover det skal målgruppen også stemme. Og sidst men ikke mindst skal du også vælge den helt rette budstrategi eller afregning for dine annoncer. Det gælder, hvad end du annoncer via Google, Facebook eller forskellige Affiliate netværk. 

Hvis ikke du selv har styr på digital marketing, så står vores hold af erfarne eksperter altid klar til at hjælpe dig. De lever for at skabe gode, solide investeringsafkast - så dine penge aldrig bliver spildt på digital marketing og annoncering. De kører hele tiden splittests, bruger innovative tankegange, de nyeste opsætninger og meget mere, for at optimere dine resultater på bedste vis.

⇩ GRATIS ANALYSE - Få testet dit Google Ads, SEO, Facebook ⇩

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven
  5. ⇦ Få en Google Ads Analyse
    Indtast venligst et 10-cifret Google Ads ID foroven
  6. ⇦ Få en Facebook Analyse
    Indtast venligst URL til Facebooksiden foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                                  

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987