Skip to main content

Snapchat Annoncering

Snapchat er en app der er blevet mere og mere populær og som så mange andre medier, så kommer der med tiden annoncerings muligheder. Her er Snapchat ingen undtagelse, og der er mange gode muligheder for at lave annoncering på Snapchat. Overordnet set er der tre former for annonceringsmuligheder, nemlig Snap Ads, Filters og Lenses.

Snap Ads

Under Snap Ads, er der overordnet 4 muligheder for annonceringer. Her er der den standard annonce, som vi kender som et banner, gif eller html. Altså et ”billede” med eller uden bevægelse. Så er der også det som hedder webview, hvor det er muligt at f.eks. at bestille produkter, junkfood er et godt eksempel. Så åbnes hjemmesiden op, hvor man så kan bestille de forskellige varianter af mad, menuer osv.
Der er også mulighed for en ”app install” variant, hvor du kan få de besøgende til at downloade din app. Dette sker ved at der klikkes på en call to action, f.eks. download her eller download nu. Så lander man der hvor det er muligt at downloade appen, uanset om det er Apple, Android, Windows osv. Den sidste format under snap ads, er ”long-form video” som er længere videoer der annonceres med.

Har din virksomhed potentialet til at vækste via Snapchat-annoncering?

Udfyld formularen, og så giver vi vores svar på spørgsmålet. I denne forbindelse kan vi forventningsafstemme de ønsker og behov, I har.

Filters

Filtre giver dig mulighed for at være der hvor dit produkt er købt, tænkes på eller bruges. Det er muligt at oprette dit eget filter og kør branding/bevidsthed og handling på samme tid. Dette er super effektivt, og noget som anvendes når man sender snap til sine venner på på Snapchat. Det kan være til en fodbold kamp, et event, en musikfestival, en koncert og meget mere. Der er mange muligheder for hvordan et filter, kan bruges i forhold til annoncering.

Lenses

Objekter er den mest legende og mindeværdige måde at øge bevidstheden på i en meget stor skala. Med et tryk kan du invitere Snapchatters til din verden og din historie. Det er altså muligt på snapchat er tilføje en eller flere objekter på sine billeder, og det er her man kan brande sig når dem som anvender det sender det videre til deres venner. Forskellen på filters og lenses er at filter er et fast format, altså noget der sidder fast på billedet. Lenses er dynamisk, altså noget med bevægelse.

Snap Ad Report

I alle digitale medier er der mulighed for at få en rapport på sine markedsføringsaktiviteter, og det samme er gældende for Snapchat. Det er muligt at se:

  • Hvor mange gange annoncen er vist
  • Statistikker på hvor meget opmærksomhed annoncen har fået
  • Hvor mange der har set din annonce, samt deres demografi og meget mere
  • Data på brand awereness osv.
  • Data på antal af salg, butiksbesøg hvis man har butik eller besøg af hjemmeside
  • Snap to store, viser hvor mange der har besøgt din butik efter at have set din annonce

Skal vi hjælpe dig med Snapchat annoncering

Snapchat vokser meget i forhold til annoncering, og der kommer flere og flere muligheder hele tiden. Vi kan hjælpe dig med at få et forspring, i forhold til dine konkurrenter. Vi tilstræber hele tiden at få den nyeste viden, teste de nyeste funktioner og muligheder af. Dette er med til at skabe en effektiv Snapchat annoncering, som hele tiden er passer til udvikligen i Snapchat.

Effektiv Snapchat annoncering

Vi hjælper både B2B og B2C virksomheder med at opnå succes med Snapchat annoncering, skal du være den næste? Snapchat annoncering kan virke uoverskueligt, og er det ikke kun unge der bruger det? Nej det er det rent faktisk ikke, og vi oplever flere og flere der bliver overrasket over de resultater Snapchat skaber.

Skal du være den næste der oplever succes med Snapchat annoncering?

Få mere ud af din digitale marketing

Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.

Thomas Muus
Senior Strategic Advisor

   +45 25 94 00 19     tm@river.dk

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse