Skip to main content

Digital strategi til kæder
og franchise

Det der kendetegner en velfungerende kæde, er den røde tråd mellem hver lokale afdeling. Hos River Online samarbejder vi med flere landsdækkende forretninger, om at indfri det store potentiale ved at tænke i lokal markedsføring. Ud fra analyse og udarbejdelse af digital strategi, tilbyder vi et komplet overblik over den digitale markedsføring, med en individuel køreplan for hver enkelt afdeling.

National strategi med et lokalt fokus

Vi udarbejder en strategi som tager udgangspunkt i kendskabet til den samlede franchise, de enkelte afdelinger, målgruppe, produkt, service, markedet og udviklingen. Det kan lyde indviklet, men det vil tværtimod munde ud i en overskuelig og konkret handlingsplan. En handlingsplan som indeholder en national strategi, men med et lokalt fokus.
I bund og grund handler det om at stille hver lokalafdeling bedst muligt, for at hele kæden kan løftes. Men markedsføring der fungerer i den ene ende af landet, fungerer ofte ikke i den anden. Derfor anbefaler vi altid, at du bør forme dine kommunikation, efter de steder hvor du har afdelinger.
En afdeling er på mange måder allerede en individuel forretning, og dette skal markedsføringen også afspejle.

Udnyt alle dine kanaler

Hos River Online indeholder din strategi, en samlet plan for alle dine digitale kanaler. Hvis der skal skabes en stærk rød tråd mellem afdelingerne, skal det samme være gældende for dine kanaler.
Ved eksempelvis at medtænke Facebook, SEO og AdWords, skaber vi et samspil mellem kanalerne som tilfører øget trafik og flere konverteringer til sitet.

Eksempler på effektiv lokal markedsføring

1. Analyse og optimering/udarbejdelse af undersider, til hver lokalafdeling
Det er vigtigt, at din målgruppe føres ind på hver afdelings egen dedikerede side. Det er også disse undersider som Google bruger til at rangere afdelingen i lokalområdet.

2. Analyse og optimering/oprettelse af hver afdelings MyBusiness profil
Hver afdeling bør også have en individuel profil på Google, komplet med lokale billeder, kontaktinformation og link ind til hjemmesiden. Igen forbedrer dette afdelingernes rangering på Google.

3. Citations, placeringer på diverse kortsites
Der findes et væld af danske virksomhedsoversigter på nettet. Disse bør identificeres og derefter bør hver afdeling tilføjes med kontaktoplysninger, beskrivelse, link til hjemmesiden osv.

Referencer fra kæder & franchises

Kontakt os for at høre mere

Uanset om en kæde indeholder to eller ti afdelinger, så kan en lokal tilgang ofte skabe øget værdi på bundlinjen.
Kontakt os på 80 600 400 og få en uforpligtende snak om vores løsninger og jeres udfordringer.

Få en 360°-analyse, og få lagt en klar digital vækststrategi for din virksomhed

Vi laver en klar digital vækststrategi til din virksomhed ud fra en indledende 360°-analyse af jeres nuværende digitale udgangspunkt. Begge dele er naturligvis ganske uforpligtende. Vi står til rådighed til at gennemgå strategien sammen efterfølgende.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse