Skip to main content
SEO

SEO Konkurrentanalyse

Af januar 5, 2018februar 17th, 2022No Comments

Med en konkurrentanalyse fra RiverOnline får du indblik i, hvilke søgeord dine konkurrenter bruger, og hvor de får links fra. Det kan hjælpe dig med at få indblik i, hvordan du udligner det forspring, dine konkurrenter måtte have.

Du kan bestille en SEO konkurrentanalyse fra River Online i bunden af siden.

Hvem vil du overhale på Google?

Hvis du fx sælger elektroniske produkter, kan din målsætning være at blive bedre end Elgiganten, Cool Shop, Wupti eller, den forholdsvis nye spiller på elektronikmarkedet, Power.

Det kan godt lade sig gøre, men du skal have realistiske forventninger omkring hvor hurtigt det kommer til at gå, og hvilken økonomi der skal til, for at det kan lykkes.
Et indblik i hvor de enkelte konkurrenter gør det godt, er et godt sted at starte.

Sådan finder du dine konkurrenter

Hvis du er i tvivl om, hvem der er dine 5 største konkurrenter på Google, så prøv at søge efter de 5 vigtigste varer, varegrupper, services eller ydelser du tilbyder.  Hvem går igen i top10 på Google? De domæner der tilbyder sammenlignelige ydelser, services eller produkter og går igen på tværs af emnerne, må kunne betegnes som værende dine konkurrenter.

Vores system kan også komme med forslag til, hvem vores systemer mener er dine største konkurrenter.

Hvad får du indblik i?

Du får en liste med fem vigtige faktorer for din SEO:
1. Domainrank – Domænets værdi på en skala fra 1-100, vurderet ud fra et SEO perspektiv.
2. Antal søgeord konkurrenten har indekseret
3. Antal domæner der linker til dem
4. Antal indgående links – og slutteligt:
5. Estimeret antal organiske besøg, vurderet ud fra det samlede marked.

Vælg hvad du vil vide

Det er langt fra alle konkurrentens søgeord eller links, der er relevante for dig. Men hvis du har et godt indblik i konkurrentens SEO, er det lettere at spotte de ”lavt hængende frugter”, hvor du med en mindre indsats kan opnå gode resultater.

Vi kan tilbyde dig indblik i både link og søgeord hos din konkurrent. Du kan selv vælge om du vil have begge dele, eller om det er nok med enten søgeord eller links.

1 . Konkurrent linkanalyse

En konkurrent linkanalyse indeholder en liste, med alle de kendte domæner der linker til deres hjemmeside. Du får en liste over domæner, der linker til en eller flere af dine konkurrenter, men ikke dit domæne.

2. Konkurrent søgeterm differenceliste

En søgeterm differenceliste er en liste af søgeord, hvor din(e) konkurrent(er) har en placering på Google.dk i top100, men din hjemmeside ikke har en placering i top100.
Listen er sorteret så søgeord med størst konkurrentsammenfald er listet øverst.

Du får også en komplet liste af søgeord som konkurrenterne har placeringer på. Listen kan vise dig hvilke søgninger der er fælles mellem konkurrenterne, og dermed give dig ideer til nyt indhold på din hjemmeside.

Hvad koster en konkurrentanalyse?

Det kommer helt an på, hvor meget data der skal analyseres, og det kan være svært at vide på forhånd.

Indtast dit domæne i formularen herunder, udfyld dine kontaktoplysninger, og gerne også dine 5-10 største konkurrenter. Så bliver du kontaktet af os og får at vide, hvor mange links og søgetermer vi har fundet, og dermed også din pris. Du er naturligvis ikke forpligtet til at tage imod tilbuddet.

1. Konkurrent linkanalyse
Under 100 links: gratis
Op til 1.000 links: 2.495.-
Op til 2.000 links: 3.495.-
Op til 3.000 links: 3.995.-
Op til 5.000 links: 4.495.-
Over 5.000 link: 4.995.-

2. Konkurrent søgeterm differenceliste
Op til 50 søgetermer: gratis
Op til 100 søgetermer: 2.495.-
Op til 200 søgetermer: 3.495.-
Op til 300 søgetermer: 3.995.-
Op til 500 søgetermer: 4.495.-
Over 500 søgetermer: 4.995.-

Fuldt indblik = ekstra værdi

Vælger du at få indblik i både links og søgetermer, giver vi dig lidt ekstra værdi:
• En liste over hvilke søgeord DU fremkommer med på Google.
• Information om, hvor mange der forventes at søge på disse ord hver måned.
• Indblik i hvilken webadresse du bliver fundet på, og med hvilken placering
• En liste over alle de domæner, der linker til din side.

Hvordan bruger du din nye viden?

Når du har fået din analyse, står du pludselig med en masse ny viden. Den skal du omsætte til handling, som igen bliver omsat til resultater. Start med de lavt hængende frugter:
• Er der nogle oplagte steder, hvor du kan få et link til din hjemmeside?
• Lav en liste over søgeord/-termer der er interessante for dig.
• Gå i gang med at lave indhold til de sider, der er relevante for søgningen.
• Sørg for at få links, der peger ind på de nye sider.

Det kræver hårdt arbejde og nok også økonomi til at købe dig til links, men det vil øge din synlighed og dermed også tilfredsheden, når du kan mærke at de besøgende bliver flere og flere.

Det med småt…

Vi har skrevet ”det med småt” i helt normal skriftstørrelse, så du er korrekt informeret.

Listerne over søgeord og links er ikke fuldstændige. Det kunne være lidt lækkert at have snablen nede i Googles databaser, men vi kan desværre kun analysere på tværs af 200 millioner domæner og 12 trillioner kendte links. I Danmark alene kan vi analysere på omkring 17 millioner søgetermer.
Vi tør godt vove den påstand, at det er rigeligt til at lave en meget fyldestgørende konkurrentanalyse.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse