Google Ads

Driver du en forretning, må du ikke ignorere det potentiale, der ligger i Google Ads. Uanset hvilken type af virksomhed du har, kan du med fordel bruge Google Ads (Tidligere Google AdWords) til at skaffe nye kunder – hvad end du er B2C, B2B, en webshop, en service eller noget helt femte. Hovedkernen i Googles forretning er de annoncer, som virksomheder har mulighed for at annoncere med, og for den enkelte forretning er det ligeledes fordelagtigt at udnytte denne kilde til nye kunder.

River Onlines DNA?

Når man leder efter en Google samarbejdspartner til sin virksomhed, kan det være svært at gennemskue, hvilke af de mange bureauer der leverer den bedste service og de bedste resultater.

Hos River Online har vi valgt at gøre tingene på vores egen måde, og det, tror vi på, vil skabe de bedste resultater for vores kunder. For eksempel har vi ingen junior medarbejdere. I stedet headhunter og rekrutterer vi alle vores medarbejdere direkte til River Online.

Hos os er nøgleordet erfaring. Faktisk har alle vores medarbejdere minimum 3-5 års erfaring, og der hvor de kommer fra, er de kendt for at levere gode resultater.

Hos River Online har du direkte dialog med den Google Ads specialist, der laver arbejdet for dig. Når du arbejder tæt sammen med din specialist, vil du som kunde opleve en helt anden forretningsforståelse af de processer og aftaler der udføres.

Synes du, at det lyder interessant at kunne arbejde direkte sammen med den specialist, som udfører arbejdet for dig, fremfor en sælger, så er et samarbejde med River Online måske noget for dig.

Google Ads

Få lagt en digital vækststrategi med Google Ads – ganske uforpligtende

Udfyld formularen her, og vi kontakter dig hurtigst muligt.

Hvad kan du forvente af et samarbejde med os

  • Du får en fast Google Ads specialist tilknyttet
  • Løbende dialog med din specialist
  • Rapporter inkl. et resultat dashboard for et bedre overblik
  • Sparring og anbefalinger i forhold til dine kampagner

Læs videre herunder, hvis du vil vide mere om Google Ads markedsføring hos River Online.

Vi giver dig også information om hvad Google Ads er for en størrelse og dens muligheder, især hvis du ikke tidligere har stiftet bekendtskab, med denne effektive markedsføringskanal.

Vi arbejder tæt sammen med Google

River Online er blandt de få bureauer i Danmark, som arbejder direkte sammen med Google på kundeniveau. Det betyder blandt andet, at vores specialister får en masse specialtræning på de nyeste trends og betaer. Hos River Online tester vi rigtig mange ting sammen med Google, og vi benytter os ofte af deres interne specialister og viden i enkeltstående kundecases.

Det er ikke unormalt, at Google kommer til Danmark for at holde et strategimøde med River Online og deres større kunder for at informere om de nyeste trends og tiltag, som Google planlægger at lancere.

Hver måned modtager River Online statistikker fra Google i Irland, hvor vi bliver målt på, hvordan vi performer i markedet i forhold til de andre større bureauer i Danmark. Disse statistikker bruger vi aktivt i vores arbejde, og de er dermed samtidig din garanti for, at River Online altid går efter at være de bedste, uanset om du er en mindre eller en større kunde.

Vi er Google Premier Partner

River Online er Google Premier Partner. Det betyder, at Google har undersøgt vores konti og vores arbejde og har vurderet, at vi som bureau lever op til den højeste standard i levering af services inden for Google Ads. Vi har været Premier Partner siden første gang det blev muligt i 2016 og er dermed blandt Danmarks allerførste Premier bureauer.

Udover at have de nødvendige certificeringer på området, skal Premier Partnere hele tiden leve op til en række ekstra krav. Vi bliver blandt andet målt på:

  • Stigning i omsætningen hos kunderne
  • Kundefastholdelse
  • Samlet stigning i omsætningen
  • Stigning i antallet af annoncører

Når du benytter en Premier Partner til Google Ads, er du sikker på, at du bliver serviceret af nogle af markedets mest erfarne specialister.

Vil du vide mere om, hvad det indebærer for os at være Google Premier Partner? Så kontakt os allerede i dag, og hør mere.

Sådan fungerer et samarbejde med River Online

Er du interesseret i et samarbejde med os, er der typisk to udgangspunkter for, hvordan vores samarbejde kan starte:

1 – Du annoncerer allerede på Google Ads

I det tilfælde vil vi starte med at lave en analyse af din konto, hvor vi bl.a. kigger på og laver en gennemgang af følgende punkter:

Kontostruktur

  • Kampagnestrukturer
  • Opdeling af søgeord i annoncegrupper
  • Budgetanalyse
  • Konfiguration af RLSA
  • Korrekt brug af annonceudvidelser

Konverteringssporing

  • Google Analytics konverteringssporing
  • Attributionsmodeller
  • Store visits
  • Opkaldssporing
  • Micro konverteringer

Søgeord

  • Søgetermer
  • Negative søgeord
  • Søgeordstyper

Kontoaktivitet

  • Ændringshistorik
  • Budjusteringsfrekvens

Annoncer

  • Annoncebudskaber
  • Annoncekvalitet

Google Shopping

  • Segmentering af produkter
  • Budjusteringer på produkter

Google Display (GDN)

  • Placeringer på GDN
  • Målgrupper
  • Remarketing

Med en analyse af dit nuværende set-up vil vi blandt andet kunne fortælle dig, hvad vi vil gøre anderledes, og hvordan vi kan hjælpe dig med at udvikle og forbedre din performance på Google Ads.

2 – Du annoncerer ikke allerede på Google Ads

Hvis du ikke har en igangværende konto på Google Ads, vil det ikke give mening at lave en analyse på baggrund af din nuværende performance. I stedet vil vi med vores erfaring og ekspertise tage dig med i en dialog for at finde ud af, hvad dine ønsker og tanker med Google Ads er. Ud fra dette vil vi så fastlægge en strategi og en plan for, hvordan vi kan vækste din virksomhed.

Fælles for både 1 og 2 er, at vores analyse, sparring og strategi er helt uforpligtende og gratis. Du betaler altså kun for dette, hvis du vælger at indgå et reelt samarbejde med os.

Nysgerrig på hvad Google Ads er?

Kort sagt er Google Ads Googles annonceringsplatform. Med Google Ads kan du som forretning annoncere på alle Googles platforme. Langt de fleste har prøvet at bruge Google som søgemaskine, og her er man måske stødt på de annoncerede opslag. Vi kan tegne et eksempel med en søgning på ordet ’Sofa’ på Google

Når vi søger på ’Sofa’, så har vi i dette tilfælde både resultater for Google Shopping og Google Ads Search. Det er to forskellige måder at bruge Google Ads på, men begge dele hører stadig under Google Ads platformen.

Kigger vi længere nede af listen, begynder vi at kunne se resultater fra f.eks. Google Maps, og endnu længere nede kommer de helt organiske søgeresultater. Google Maps samt de organiske søgeresultater betegnes ofte som ”Google Organic” og har ikke noget med Google Ads at gøre.

Hvad kan man bruge Google Ads til?

Google er en af verdens rigeste virksomheder, og det er de blevet af en grund. Stort set alle i den vestlige verden bruger regelmæssigt Google til at finde de ting, som de leder efter. Google har gennem Google Ads muliggjort, at relevante virksomheder netop kan være synlige, når folk efterspørger deres produkter.

– Og hvad kan man så bruge det til?

Forestil dig, at du har et produkt eller en service, som er efterspurgt. Hvordan sikrer du, at dine produkter og services synlige for dem, som efterspørger? Svaret er Google Ads.

Med Google Ads er du altid til stede, når dine kunder har brug for dig. Det betyder også, at dine markedsføringskroner kun bliver brugt, når folk rent faktisk er interesserede i netop dine produkter eller ydelser.

Dermed behøver du ikke at smide en masse annonceringskroner efter folk, som aldrig kommer til at efterspørge det, du forhandler.

Google Ads er et rigtigt godt valg som markedsføringsplatform og bruges både af kæmpe internationale virksomheder såvel som helt små lokalforretninger.

Hvordan kommer man i toppen af Google? (ad auction)

Når du ser annoncer på Google Ads, vil der ofte være flere end blot én enkelt annoncør. F.eks. kan der sagtens vises op til 4 annoncer på én enkelt søgning. Her har vi et eksempel på en søgning, som viser 3 annoncer:

Det er helt op til Google at vurdere, hvor mange annoncer, som skal vises på en given søgning. Og det er ligeledes Google, som bestemmer, hvem der skal ligge øverst på en given søgning.

Når man har en annonce på Google, skal man altid tænke på, hvordan man ligger ude i Google.

Der er ikke noget ved at have en annonce så langt nede på siden, at den alligevel aldrig får besøg. Derfor giver det god mening at vide en lille smule om, hvordan Google vælger, hvilke annoncer der skal komme op på et specifikt søgeord – da der jo umuligt kan være plads til alle annoncører, som benytter sig af søgeordet.

Kvalitetsresultat på Google Ads – derfor er det vigtigt

Så hvordan vurderer Google, hvilke annonceringer der skal vises?

Først og fremmest kigger Google på relevansen af den søgning, der kommer, og om den stemmer overens med det, som du skriver i annoncen (annoncerelevans). Derefter kigger de på, hvor mange kunder du historisk set har fået ledt ind på din side (jo flere jo bedre), samt hvor god din hjemmeside er (Er den relevant til søgeordet? Er din side hurtig?).

Til sidst kigger Google også på, hvor meget du vil betale for et klik på din annonce. På Google betaler man nemlig hver gang en søgende klikker på ens annonce – hvordan prisen på klikket udregnes, kommer vi til i et senere afsnit, men som tommelfingerregel kan du altid regne med, at positionen af dine annoncer på Google er baseret på følgende:

  • Hvor relevant mener Google, at din annonce er til søgningen og den kunde, som søger?
  • Hvor meget vil du give for et klik på din annonce?

Har du en høj score på begge af disse krav, så vil din annonce ofte ligge højere i resultaterne.

Vi har herunder kort forklaret lidt om, hvad Google gør for at vurdere, hvordan annoncerne skal rangeres i Google. Faktisk har Google en algoritme for det, som ser således ud:

Ad Rank = QS * CPC

Ad rank: Et tal, der beskriver de samlede ”point”, som Google giver annoncen.
QS: Quality Score, på dansk kaldet kvalitetsscore eller kvalitetsresultat.
CPC: Cost-per-click eller klikpris, som vi også kalder det på dansk.

En høj Ad rank vil betyde, at din annonce kommer højere op i resultaterne blandt de andre annoncer. Det bør derfor være dit mål at opnå så høj en ad rank som muligt. Det er dog sjældent særlig givtigt, hvis du forsøger at opnå en høj ad rank ved bare at skrue klikprisen op. Det, som du i stedet bør arbejde med, er at forbedre din kvalitetsscore, hvilket er en meget vigtig faktor i din ad rank.

Kvalitetsscoren består af 3 elementer:

– Forventet CTR: Hvor meget tror Google på, at din annonce vil få et klik? CTR står for click-through-rate. Det er en procentsats, som angiver, hvor mange der vælger at trykke på netop din annonce ud af de antal gange den er blevet vist. Hvis din annonce for eksempel er blevet vist 100 gange, og du har fået 5 klik, vil din CTR være 5 procent.
Google vil gerne vise de annoncer, som får mange besøgende, da det er sådan, de tjener deres penge.

– Annoncerelevans: Hvor relevant er din annoncetekst i forhold til det, der søges efter? Her kigger Google på, om din annonce matcher det, der bliver søgt på. Der er ikke noget mere irriterende end at få vist annoncer på noget, man slet ikke har søgt efter. Annoncerelevans kan være nem at forbedre, eftersom du blot kan skrive nye annoncer efter behov.

– Landingssideoplevelse:
 Hvor god er din side? Hvis din side ikke er mobiloptimeret, eller hvis din side er meget langsom, så giver du ikke brugerne på Google en særlig god oplevelse. Google går meget op i, at annoncørerne får en god oplevelse, når der annonceres på Google, og derfor skal din teknik på siden spille.

Hvis man kigger på sine søgeord, kan man se, hvordan Google vurderer ens kvalitetsscore. Man kan få en score på 10/10 – så er den perfekt optimeret. Vi vil typisk anbefale, at en kvalitetsscore på minimum 8 bør være målsætningen.

Typer af Google Ads annoncering

Der er mange måder, hvorpå man kan bruge Google Ads til at lave annoncering. Typisk vil man opdele typen af annoncering i 4 forskellige dele: Søgning, Shopping, Display og Video.

Søgning: Du er synlig med dine annoncer, når nogen søger efter dine services på Google. Her vil man bruge søgekampagner.

Shopping: Forbeholdt webshops er det muligt at lægge sine produkter ud på Google, således kan folk shoppe dine produkter direkte, når de søger på Google.

Vi har en kæmpe guide til Google Shopping, som du kan finde her.

Display: Ofte betegnet som ”bannerreklamer”. Disse reklamer er ofte at finde på diverse nyhedssites, blogs m.m. som er med i Googles Display Netværk (GDN).

Læs mere om displayannoncering på vores side her.

Video: Annoncer som indeholder videomateriale. Ofte bruges betegnelsen ”YouTube kampagner”, fordi annonceringen stort set kun foregår på YouTube.

Læs mere om annoncering på YouTube her.

Ovenstående typer er vidt forskellige og kan bidrage forskelligt til din markedsføring. Typisk vil vi dog altid anbefale, at man tager samtlige typer af kampagner op til overvejelse, når man planlægger sin marketingstrategi.

Hvilken type Google Ads annoncering skal man starte med?

Forretninger kan være vidt forskellige, og derfor vil tilgangen til Google Ads også være forskellig fra virksomhed til virksomhed. Du bør stille dig selv følgende spørgsmål:

– Er der efterspørgsel på mit produkt?

– Kender folk mine produkter?

– Hvorfor skal folk handle hos mig?

Først og fremmest, skal du vurdere, om der er solid efterspørgsel på dit produkt. Hvis du har en forretning, hvor du sælger eller leverer noget, som er alment kendt, vil der højst sandsynligt være relativt stor efterspørgsel. Er du eksempelvis tømrer i København, vil der være stor efterspørgsel på dine services. Ligeledes er der efterspørgsel, hvis du sælger tøj fra allerede kendte brands. Hvis du derimod sælger en ny ”dingenot”, som ingen har hørt om før, så er der sandsynligvis ingen efterspørgsel.

Til sidst er det også vigtigt at kunne argumentere for, hvorfor folk egentlig skal handle hos dig. Alt afhængigt af hvad du tilbyder og kan, så vil dine metoder for annoncering med Google Ads ændre sig.

Lad os tage nogle konkrete eksempler:

Håndværkere, servicebranchen m.m.

Der er altid efterspørgsel på håndværkere og folk i servicebranchen. Ligeledes er valget af en håndværker ikke altid åbenlyst kædet sammen med slutresultatet. Derfor kan en håndværker sagtens markedsføre sig ved blot at være synlig med søgeannoncer ved efterspørgsel.

Webshop og e-commerce

Hvis du har en webshop, hvor du forhandler produkter med stor efterspørgsel, og hvor dit udvalg matcher et generelt bredt sortiment i markedet, så vil du typisk kunne klare dig med blot at bruge søgeannoncer og Google Shopping. Det er dog vigtigt at huske, at du skal skille dig ud i din markedsføring, hvis du sælger det samme som en række andre konkurrenter.

Du sælger noget unikt

Sælger du noget helt unikt? Det kan være, at du laver din helt egen produktion af et alment produkt, eller at du har skabt noget, som er helt nyt på markedet. I begge tilfælde skal du ud at fortælle, hvorfor dit produkt er specielt, hvad det kan, og hvorfor folk skal købe det.
At skabe stor awareness vil give mest mening i dette tilfælde, og derfor kan man opnå den største effekt ved at benytte for eksempel display og videoannoncering.

Planlæg din første kampagne

Når planlægningen begynder, er det vigtigt, at du starter med at få afklaret, hvilke muligheder du har med Google Ads. Som vi forklarede i det forrige afsnit, så er kampagnetypen afhængig af, hvilken type forretning du har. Herunder vil vi gennemgå de forskellige søgekampagner.

Google Search Ads (søgekampagner)

Googles søgekampagner er blandt de ældste af Googles produkter. Det er de tekstannoncer, du ser, når du laver en søgning på Google. Hvis du for eksempel laver en søgning på “River Online”, kan det være, at du får en annonce frem, som ser således ud:

Du kan altid genkende en annonce fra en søgekampagne ved, at den har et lille ikon ved siden af resultatet. Trykker du på annoncen, så betaler annoncøren, i dette tilfælde River Online, en lille “klikpris” til Google. Hvor meget et klik på en annonce koster, afhænger af, hvor meget konkurrence der er på det annoncerede “søgeord”.

Søgekampagner er en af de vigtige annonceringsmetoder, du kan bruge i Google Ads. Stort set alle brancher kan bruge søgekampagner til at få flere kunder og skabe mere omsætning i forretningen.

De eneste, der ofte ikke får så meget ud af søgekampagner, er de virksomheder, som forhandler et produkt, der ikke er efterspurgt i forvejen. I dette tilfælde kan man med fordel i stedet supplere med displayannoncering eller videoannoncering.

Er du klar til at komme i gang med at lave din første Google Ads søgekampagne? Så skal du huske først at få styr på dine søgeord og dine annoncetekster.

Søgeord til Google Search Ads

Et søgeord (el. ”keyword”) er den søgning, som du gerne vil have skal udløse dine annoncer, når folk søger på Google. Typisk vil du gerne finde selve søgningen, samt hvad den månedlige volumen er. Vi har her samlet 3 små eksempler for 3 forskellige typer virksomheder (sko, SEO, vvs-artikler):

Det kan hurtigt blive en lang og kompliceret proces. For hvordan finder man egentlig ud af, hvilke ord folk søger på? Og hvad er der flest søgninger på?

Der findes en række forskellige værktøjer, som man kan bruge til at finde alle de rigtige søgeord – ét af dem er Googles egen Keyword Planner.

Hvilke søgeord er bedst at annoncere på?

Når du vælger søgeord til Google Ads, er der stor forskel på, hvor gode søgeordene er. Dette skal forstås således, at annoncer på nogle søgeord typisk vil give et bedre resultat end andre søgeord. En tommelfingerregel er, at desto mere specifik en søgning er, desto mere værdifuld er et søgeord.

Et eksempel kunne være en søgning på ordet ”møbler”, som i sig selv er et ret bredt søgeord. Søgningen fortæller os ikke, hvad kunden rent faktisk vil, men giver os en formodning om, at kunden gerne vil købe, sælge eller reparere et møbel. Det kan dog også sagtens være, at kunden bare søger inspiration. Måske er kunden slet ikke er interesseret i lige præcis det møbel eller den service du forhandler, og derfor vil søgeordet ”møbler” være et mindre værdifuldt søgeord for dig.

Denne type annoncering står i total kontrast til SEO, hvor man gerne vil gå efter søgeord som ”møbler” – men her er trafikken også gratis. De søgeord, som er korte, men typisk har en stor volumen, kaldes for ”brede” søgeord.

Hvis man til gengæld kigger på et søgeord såsom ”Køb møbler online”, så er der i denne søgning en langt større indikation på, at kunden rent faktisk ønsker at lave en handel. Videre endnu kunne søgningen også lyde på ”Køb hvide spisebordsstole online” – så har vi et meget specifikt søgeord, som ville passe rigtig godt til en forretning, som netop sælger hvide spisebordsstole. Er man ude i søgeord med 3-4 ord, vil man typisk kalde dem for ”long-tail” søgeord.

Hvis du skal have de bedste søgeord til lige netop din virksomheds annoncering, er det vigtigt, at alle de tilgængelige søgeord analyseres og vurderes, og at du i øvrigt undgår de alt for ”brede” søgeord.

Google Ads local – Så meget kan du målrette det

Nogle virksomheder vil gerne annoncere i hele landet. I det tilfælde skal man blot lade valget stå på ”Danmark”. Hvis man gerne vil indsnævre sit område, kan man trykke på ”Angiv et andet sted”, og herfra kan man så søge på de områder, hvor man gerne vil vise sin annonce.

Eksempelvis kan man vælge, at den kun skal vises i Kolding ved at søge efter Kolding og vælge placeringen:

Når du har valgt placeringen, vil Google fortælle dig, hvor mange enheder, der befinder sig i det valgte område:

I Kolding har vi altså en rækkevidde på 313.000 enheder.

Ønsker du at gøre dette trin mere visuelt, kan du trykke på ”Avanceret søgning”. Så får du blandt andet et kort frem:

Her kan du lave vælge at kun at have en ”Radius” målretning eller at bruge ”Radius” som supplerende indstilling til din målretning. For eksempel kan vi vælge at sætte en radius på 20 kilometer rundt om Kolding som annonceringsområde:

Således er det altså muligt at gå helt i detaljerne med, hvor dine annoncer skal vises. Uanset om du er international, national eller lokal, kan du altid tilpasse dit annonceringsområde.

Når du har valgt dit ønskede område, skal du vælge herefter vælge sprog. Vi anbefaler, at man som minimum vælger dansk og engelsk, men det kan også give mening at vælge ”Alle sprog”. Dette kommer helt an på, hvilken type virksomhed du har. 

Tænker du nu, hvad Google Ads mon koster?

Ét spørgsmål, som vi ofte støder på ude i branchen, er spørgsmålet om, hvad Google Ads koster. Hvad er prisen på Google Ads? Det er et rigtig godt spørgsmål, men det er også et spørgsmål med mange forskellige svar.

For at komme spørgsmålet nærmere, skal vi først have etableret, at Google er en typisk PPC-kanal. Det vil sige, at du som oftest vil betale hver gang nogen trykker på din annonce. Så hvis din annonce bliver vist på Google, betaler du i princippet kun hver gang, nogen vælger din annonce. Du betaler altså ikke for ”tomme” visninger.

Når det kommer til selve prisen på et klik, skal vi kigge på formlen for Ad rank, som vi gennemgik længere oppe. Du bestemmer selv, hvor meget du vil give for et klik. Det kan være, at du gerne vil give 5 kroner for et klik. Disse 5 kroner vil indgå i din udregning for ad rank, og herefter vil Google placere din annonce et sted på siden.

Google er dog ”auction based”, hvilket vil sige, at du altid kun lige akkurat betaler det beløb, som er nødvendigt for at slå konkurrenten lige under dig.

Lad os tage et eksempel med 3 annoncører, som alle bruger det samme søgeord: 

Annoncør C kommer til at ligge øverst i resultaterne, fordi de har den højeste ad rank, dog skal de med deres nuværende kvalitetsscore på 6, have en ad rank på minimum 22 for at slå annoncør A. Selvom annoncør B byder den højeste pris for et klik, så har de med deres lave kvalitetsscore slet ikke nok ad rank til at være med. *Den endelige pris for hvad det vil koste for annoncør B at være med, vil være afhængig af, om der er flere annoncører, (D, E, F… osv).

Det skal nævnes, at dette er et meget simplificeret eksempel, som kun kan bruges til at få en generel forståelse. Den endelige praktiserede udregning på klikpriser håndteres af Google, da vi kun har indblik i de data, som de giver os, og de har aldrig specificeret 100%, hvordan priserne udregnes. Læs mere her:

Om annonceposition og annoncerangering
Faktisk pris pr. klik (CPC, cost-per-click): Definition

Kan man betale på andre måder end pr. klik?

Ofte siger man, at man på Google betaler, hver gang nogen klikker på ens annonce. I langt de fleste tilfælde er dette også korrekt. På Google Search og på Google Shopping kan man kun betale pr. klik. De fleste annoncører bruger det meste af deres budget på disse to platforme, og derfor omtaler man ofte Google som en PPC-kanal.

Det er dog muligt, i andre kampagnetyper, at betale for sin annoncering på andre måder. For eksempel kan man betale en CPM (Cost-per-mille), CPV (Cost-per-view) eller endda CPA (Cost-per-acquisition).

På Display kan man vælge at betale CPM eller CPA (hvis visse krav overholdes). I videoannoncering kan man betale CPM eller CPV.

Måden man betaler på skal ikke forveksles med de forskellige budstrategier i Google Ads. En budstrategi, hvor man kører efter en ønsket CPA, vil ofte være faktureret i pris-per-klik alligevel.

Sidst men ikke mindst er der CPE (cost-per-engagement), som ofte bruges i en annoncetype, hvor kunderne skal lave en ”engagement”, altså have en form for interaktion med annoncen, inden virksomheden bliver faktureret. Disse annoncetyper ses dog kun sjældent i praksis.

Google Shopping (Shopping kampagner)

Hvis du driver en webshop, så kan Google Shopping blive din bedste indtægtskilde. Google Shopping er de resultater på produkter, som du ser, når du laver en søgning i Google. Det kunne f.eks. være denne søgning på “Senge”.

Det kan være lidt forskelligt, hvordan Shopping resultater bliver vist. Nogle gange er det ude til højre som billedet her, men det kan også være lige under søgefeltet. Nogle gange bliver der kun vist få eller et enkelt produkt.

Det spændende ved Google Shopping er, at man nemt og hurtigt kan præsentere sine produkter til kunden ud fra søgningen. Du betaler kun, hvis en kunde rent faktisk trykker på din Google Shopping annonce, og fordi kunden kan se hvad produktet er og samtidig kan se prisen, så har Google Shopping ofte en rigtig god konverteringsrate.

Google Shopping er 20% billigere hos River Online

De seneste år er andelen af Google Shopping steget kontinuerligt. Faktisk har andelen af de ordrer, som kommer fra Google Shopping ift. almindelig search, for længst overtaget på både trafik, ROAS og konverteringsrate.

Google Shopping er i dag blevet så succesfuldt, at EU følte sig nødsagede til at sætte en lille kæp i hjulet for Google, hvilket betyder, at Google Shopping skal agere særskilt fra Google i sig selv.

Dette åbnede op for, at andre end Google selv har lov til at administrere varer på Google Shopping. Derfor ser man ofte andre leverandører til Shopping annoncer end Google selv – under annoncerne kan du se, om der står “By Google” eller en anden service.

Hos River Online har vi vores egen “CSS” (Comparision Shopping Service) til at levere produkter på.

Dette betyder, at vi har nogle helt særlige fordele, når vi tilbyder Google Shopping til vores kunder. Blandt andet kan vi tilbyde en 20 procent mere konkurrencedygtig klikpris. Læs mere om vores CSS-program her.

River Online er godkendt CSS Partner hos Google.

River Online – en stærk samarbejdspartner til Google Shopping

Hos River Online har vi kørt Google Shopping for stort set alle brancher, og vi har stor erfaring, når det kommer til at køre Google Shopping for vores kunder. Vi bruger markedets bedste værktøjer til at optimere ikke blot kampagnerne men også de produktinformationer, som sendes til Google. På Google Shopping bruger man nemlig ikke søgeord, fordi Google baserer hele Shopping algoritmen på, hvad den tror, dit produkt er. Af den grund er det vigtigt her at arbejde meget med produktinformationerne.

Tallene taler for sig selv

Vi har rigtig mange cases, hvor vores kunder har oplevet et større salg på Google Shopping efter et samarbejde med os. Her ses blot et par eksempler:

  1. A) Vi får løst utallige problemer med det eksisterende produktfeed, som ikke performede optimalt. Måned for måned i løbet af 2018 har kunden oplevet kontinuerligt højere omsætning gennem Google Shopping, og det går kun opad:
  2. B) En større webshop som har haft Google Shopping i en længere periode, har siden samarbejdets start oplevet kontinuerlig vækst i Google Shopping over mange måneders optimering på et ekstremt konkurrencepræget marked:
  3. C) En webshop, der engang var lille, har med skarpe priser og virkelig ambitiøs optimering af produktfeed opnået 8 gange mere månedlig omsætning end udgangspunktet fra starten i 2018:
Ønsker du en telefonisk snak om din virksomheds muligheder med digital marketing?

Bliv ringet op til en snak om din virksomheds vækstpotentiale og muligheder med digital markedsføring ved at udfylde formularen lige her.

Lars Lynge
Director of Sales

   +45 80 600 400       ll@river.dk

Medarbejder