online marketing by River Online

FÅ EN GRATIS ANALYSE

Gratis Analyse af dit SEO, AdWords & Facebook. 100% uforpligtende!

Få en gratis 360 Analyse!

Hvorfor er vi bedst til SEO?

Det er et virkelig godt spørgsmål og det er faktisk kun vores kunder der kan svare dig på det. Du kan evt. se nogle af vores kundereferencer her. eller se anmeldelser på Trustpilot og på Facebook. Du kan også spørge i dit netværk da mange kender os i forvejen og ved hvad vi står for.

Vi arbejder målrettet med innovation af SEO. Vi udvikler selv SEO værktøjer, systemer og har et stort udviklerteam, som finder nye effektive måder at arbejde med SEO på. Vi har en fantastisk kultur som tiltrækker dygtige og engagerede folk. Vi headhunter SEO-folk, da vi derved kan finde de absolut bedste og de laver altid de bedste resultater. Kort sagt, vi brænder igennem! Og giver alt hvad vi har i os, for at levere det bedste SEO til dig.

Hvad er SEO / søgemaskineoptimering


SEO står for betegnelsen search engine optimization og på dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. Det betyder, at man arbejder med forskellige elementer på sit website, for at tilpasse det til Googles retningslinjer, så websitet bliver synligt på Google. Men synlighed er en ting og topplaceringer er noget andet.

Når man skal have topplaceringer med søgeoptimering, så skal man arbejde med alle aspekter i SEO. Det kan som hovedregel deles op i 3 dele. On-page optimering som er alle tekster på dit website, teknisk SEO som omhandler alle de tekniske aspekter som f.eks. hastighed, indeksering, duplicate content og at koden skal være rigtig i forhold til Googles retningslinjer. Det sidste er linkbuilding, som er links fra andre sider til din side.

Vi kommer mere i dybden med SEO nedenfor, men nu har du en god grundforståelse for hvad SEO er.


 Indholdsfortegnelse

 


 

Hvordan laver vi SEO

 


 

Vores crawler går i gang, når du udfylder vores 360 analyse

Det første der sker, når du udfylder vores 360 formular er, at vores egen SEO crawler ( INFO: En crawler er en "maskine" som gennemgår nettet for bestemte informationer. Google har f.eks. en crawler (eller spider), som gennemsøger nettet for information. Den information den finder, kan du efterfølgende søge i på Google ) går i gang med at gennemgå alt dit on-page og alle indgående links på dit website.

Vores Crawler finder:

Alle de søgeord, som du er synlige på, på Google, hvilken position de har og hvor mange mennesker der søger på dem hver måned mm.
Alle title tags på dit website og deres udfordringer, som fx længde og om søgeordet står i title tagget. (INFO: Et title tag er din overskrift på et Google søgeresultat. Du kan altid finde dit title tag ved at holde musen over tappen i din browser)

Vi finder også ud af, hvor meget tekst der er på dine sider, om det er nok eller for meget og hvor stor ordtæthed (INFO: Ordtæthed er det antal gange dit søgeord står på siden, i forhold til længden af din tekst. Ordtæthed angives altid i procent) er på siderne. Vi kontrollerer selvfølgelig også for H1 og H2 overskrifter ift. om de rigtige søgeord står i dem.
Vi tjekker alle indgående links på alle dine sider og vi ser også på, hvilke ankertekster (INFO: En ankertekst er den tekst som et link består af, når den linker over til din side. F.eks. er "gratis seo guide" en ankertekst) der står i disse links.

Når vores crawler er færdig med at samle alle data, sender den en besked til vores SEO specialister. De går nu i gang med at tjekke dataene og arbejder videre på de tekniske aspekter på dit website som ikke automatisk kan tjekkes, uden at gå på kompromis med kvaliteten, for det gør vi ikke.

Vores rådgivere laver nu en rapport til dig, hvor du får alle data serveret i et visuelt lækkert overblik med en rating på hvert punkt, men også med en samlet rating af performance på dit website. Så hvis du bliver helt forvirret af ovenstående, så er det samlede overblik det rigtige sted at starte og så gennemgår vi altid gerne de mere tekniske dele af analysen.

Når du bestiller en SEO analyse hos os, får du det store overblik, samt et tilbud på at udbedre det som ikke er godt nok. Du kan bestille en SEO anlayse i bunden af siden, eller på vores 360 analyse.

 

 

 


 

Vi har det bedste overblik

Smart SEO System gør SEO overskueligt

 


Det har altid været meget svært for specialister at samle alle tråde i SEO. For på et website med bare 100 sider, er der enormt mange parametre man skal holde øje med. Som f.eks. title tag, tekst, længde på tekst, ordtæthed af søgeord, indgående links, ankertekster, både fraser og direkte. Og på hver enkelt side er der oftest over 10 søgeord, mange gange flere.

Der er så mange parametre på et website, at det er umuligt at overskue det hele, det kan ikke lade sig gøre som menneske. Derfor byggede vi et SEO system til at håndtere alle de data på en smart og effektiv måde.

Når vores specialist modtager dig som kunde, så starter de vores crawler op. Den går i dybden og finder ALLE de vigtigste parametre på dit website. Når den er færdig så strukturerer den det hele i lister for vores konsulenter og med farverne gul, grøn og rød, kan vi lynhurtig danne os et overblik, over hvor vi skal sætte ind for at skabe resultater.

Listerne kan prioriteres, så vi får de største og vigtigste søgeord først, eller måske dem som lige mangler 5 minutters
arbejde for at blive godt placeret på Google. Det er vores måde at løse en omfattende SEO opgave på og det kalder vi Smart SEO System.

 


Visningen her, er ikke udgaven vi arbejder på. Udgaven vi bruger inhouse, er mere kompleks, denne version er den som vises på analysen du kan bestille.

 

Smart SEO System gør det muligt for os at skabe et overblik over en kompleks opgave i et omfang ingen andre kan, uden brug af mange timer og exel ark. Vi ved hvor vi skal sætte ind med det samme når vi starter og det giver dig hurtigere resultater.

 


 

Content is king

Vores content software regner alt ud

 


Vi ligger utrolig stor fokus på content i vores arbejde, da godt kvalitativt content flytter placeringer, som indeholder dine søgeord og samtidig er til gavn for dine kunder. 

Når vi gennemgår din analyse, kan vi lynhurtigt se, hvor du mangler tekster og hvor mange gange dine søgeord skal indgå. Den bedste måde at sikre gode og mange resultater, er ved at levere godt content. Derfor har vi udviklet vores eget content system, hvor vi kan bestille tekster hos mere end 50 dygtige tekstforfattere, som er ansat hos os. Derfor har vi ingen fordyrende mellemled, ingen lange ventetider og vi er i fuld kontrol med kvaliteten af dine tekster.

Systemet kontrollerer automatisk, hvor mange gange søgeordene skal indgå, så vi holder den rigtige ordtæthed (INFO: Ordtæthed er den densitet dine søgeord har, i forhold til længden af din tekst. Har du f.eks. dit søgeord med 1 gang på 100 ord, er din ordtæthed 1%). Systemet finder også selv ud af, hvor lange dine tekster skal være og hvor mange forskellige søgeord vi skal have med. Længden af dine tekster varierer meget i forhold til konkurrence, samt hvor mange søgeord du skal have på siden. 

Kun de bedste tekstforfattere får lov til at arbejde hos os. Vi kontrollerer løbende de tekster som bliver skrevet, om de overholder ordtætheden, længde, stavefejl og har den helt rigitge ordlyd, som passer til dit website og til dine kunder. Vi ved nemlig, hvor vigtigt det er, at dine tekster er i orden.

 


 

Linkbuilding & omtale

Vi bruger 4 forskellige teknikker til link opbygning

 


 

Hvad er linkbuilding

Men først giver vi lige en lille forklaring af, hvad linkbuilding er, så alle ved hvad det næste afsnit handler om. For det første er linkbuilding når andre laver et link fra deres side til din. Og et link er, når teksten er markeret og du kan klikke på den og så lande på en anden side som her.

Når man får andre hjemmesider, blogs eller lignende til at lave links til ens eget website, så tæller et link som en form for en anbefaling. Dvs. får du et link fra børsen.dk, så anbefaler børsen.dk med andre ord dig. Og det er klart, at jo flere gode anbefalinger du får, jo bedre placeringer får du. Der er selvfølgelig meget mere i hvordan links bliver bygget, men det kommer vi ind på længere nede på siden.

Linkbuilding er en af de mest omtalte dele af SEO og det er både positivt og negativt. Nogle mener at linkbuilding ikke skal praktiseres, da det skader websites og nogle mener det er det bedste i SEO.

Vi står lige midt i mellem, da vi mener at linkbuilding er en vigtig og helt essentiel del af at opnå gode placeringer på svære søgeord med meget konkurrence.

Men det er vigtigt, at det er links af høj kvalitet og værdi så man opnår en naturlig linkprofil. Men alt i alt er det altid dit valg, om du ønsker linkbuilding eller ej. Linkbuilding er nemlig ikke tilladt ifølge Googles retningslinjer, hvor der  står, at man ikke må have direkte indflydelse på at få links fra andre sider. Det skriver de blandt andet, fordi de har en stor indflydelse på deres algoritme, som bestemmer hvor dit website skal være placeret i Googles søgeresultater.

Vi ved, at det kun er muligt at opnå gode placeringer på svære søgeord hvis man benytter linkbuilding. Men når vi skal lave denne del, er det vigtigt, at du laver et godt mix af alle former for linkbuilding, så du får en bred og varieret linkprofil, som ser naturlig ud. Linkbuilding skal laves over tid, så linkene kommer i et naturligt flow og det er derfor de fleste linkbuilding aftaler laves og køres over flere år.

Det er meget vigtigt, at man ved hvad man laver, når man arbejder med linkbuilding, her anbefaler vi ikke, at man først prøver selv uden at vide noget om det.

Du kan altid spørge vores specialister hvordan linkbuilding fungerer - ring på 80 600 400 for at høre mere.

1. Manuel Linkbuilding

Manuel linkbuilding er en af de ældste metoder til at fremskaffe links til websitet. Og det er også den metode som er den mest sikre. I al sin enkelthed har du en person til at finde linkmuligheder eller udfører det selv.

Man finder linkmuligheder fra gratis sider, men også fra sider, hvor man betaler for at få links. Det kan være fra. dagens.dk, business.dk eller andre sider hvor dine konkurrenter får links fra.

Vi kan bl.a. lave konkurrentanalyser af dine konkurrenters links og finde ud af hvor de får links fra. Har flere af dine konkurrenter links fra f.eks. Dagens.dk, så giver det god mening at man kontakter Dagens.dk og ser om der ikke også er mulighed for, at din side får links derfra. Det bringer din side, på samme højde som dine konkurrenter og herfra er det bare at bygge på, så din side får flere og bedre links end dine konkurrenter.

Det er meget tidskrævende at lave manuel linkbuilding, men det er også en af de mest sikre metoder at arbejde med, da linkene bliver utrolig varierede.

2. Outreach linkbuilding

Dette er den mest moderne metode af linkbuilding, da den har et højt kvalitetsniveau. Omkostningerne er lidt højere end manuel linkbuilding pr. link, men kvaliteten er bedre og mere sikker.

Outreach betyder, at man går ud og finder bloggere som vil skrive om ens produkter eller services for penge eller gaver. Det er stadig imod Googles retningslinjer og det er også imod lovgivningen, hvis man ikke sørger for, at det bliver klart defineret i indlægget, at det er et betalt indlæg. Men det giver gode links fra relevante bloggere.

Normalt er det forholdsvis dyrt, men vi har lavet et system til det som hedder Weablog.com. Her samler vi bloggere i alle prisklasser og med forskellige emner og her kan alle gå ind og købe links til deres website til en god pris. Weablog.com har nemlig allerede forhandlet prisen med bloggeren på forhånd. 

Da Weablog.com er vores eget selskab, køber vi ind på Weablog.com via vores Smart SEO System, da de er integreret i vores CRM system, som gør det utrolig hurtig og effektivt at købe ind til dig. Vi bruger derfor ikke manuel tid på denne procedure og da prisen allerede er forhandlet, sparer du både penge og tid.

3. Almindelig linkbuilding

Almindelig linkbuilding er det som 90 % af alle SEO leverandører benytter og vi giver også denne valgmulighed, da den er et billig i forhold til manuel eller outreach linkbuilding, men det er ikke den bedste løsning.

Almindelig linkbuilding betyder at man har adgang til et netværk af blogs, hvor man kan få postet artikler, hvor fx studerende skriver artikler om produkter og publicerer dem på netværket. Det giver dig links med en nogenlunde trust som kan bringe lav eller mellem konkurrencebaserede søgeord til toppen i Google.

Hvis du i dag får lavet linkbuilding af en leverandør, men ikke er helt sikker på, hvorfra dine links kommer, så spørg efter en liste. Hvis din leverandør ikke vil udlevere listen, så er det med stor sandsynlighed fra linknetværk.

Almindelig linkbuilding er billig og effektiv. Det er ikke den metode vi først anbefaler og hvis den skal benyttes, anbefaler vi altid at benytte den i kombination med andre former for linkbuilding.

4. Pressemeddelelser

Når vi begynder at gå i dybden med links, så får pressemeddelelser en helt anden lyd, for så går vi nemlig ikke kun efter branding.

Vi kan også bruge pressemeddelelser til at få links til websitet. Vi har kontakt til flere danske journalister, både freelancer og interne og når du har en rigtig god historie, som kan tage overskrifter ved de små lokale eller de store aviser, så kan man godt være dygtig og heldig at få nogle gode links på den måde.

Det kræver lidt ekstra tid at lave en pressemeddelelse som går efter links og en af de metoder som man ofte bruger, er at lave en analyse, som ligger på dit website som historien omhandler. Her vil diverse aviser mange gange linke til artiklen.

Omtale og branding giver også trust til Google og det ultimative er selvfølgelig at få et link. Men meget omtale på nettet giver dig også et løft og jo større mediet er, jo mere trust har mediet.

Hvilken type linkbuilding skal jeg vælge?

De fleste vil altid sige, at man skal vælge den dyreste. Vi anbefaler en blanding af alle typer linkbuilding, så man får det bedste fra alle 4. Og hvis budgettet stadig ikke er til det, kan man skære de dyreste metoder fra en efter en.

Har man et godt SEO budget, så er manuel linkbuilding den rigtige vej at gå. Her får du alt fra alle verdener og det er den metode der giver dig den største sikkerhed for at beholde dine placeringer på lang sigt.

Men linkbuilding er altid noget man skal aftale med en specialist som har sat sig ind i din webshop, din økonomi og din forretning. Vil du gerne have råd og vejledning så kontakt os på 80 600 400 eller udfyld formularen.

 


 

Rapportering

Vi tilpasser os din forretning

 


 

Vi rapporterer min. en gang pr. måned?

Vi rapporterer til vores kunder 1 gang pr. mdr. Men det er som hovedregel dig selv, som bestemmer hvor mange gange du ønsker afrapportering. Vi har nogle kunder, som ønsker at få rapporter flere gange pr. mdr. og nogle andre som ønsker at vi kommer ud til dem en gang i måneden. Vi laver et setup som passer ind i din hverdag.

Hver gang du modtager en rapport fra os, ringer vi til dig efterfølgende for at gennemgå rapporten med dig. Det er vigtigt for os at du forstår hvad tallene betyder og hvordan vi ser den fremtidige udvikling af dit website. Vi holder selvfølgelig udover det løbende dialog gennem hele måneden, omkring alle tiltag vi laver. 

Følg med i vores kundecenter 24/7

I vores online kundecenter kan du også selv følge med 24/7. Vi giver dig som noget af det første når du starter som kunde hos os adgang til kundecenteret og her kan du selv følge dine placeringer, omsætning og meget mere dag for dag.

Vi noterer alt vores arbejde i arbejdslogs

Vi har intet at skjule og du betaler kun for de timer vi bruger. Derfor noterer vi alt vores arbejde i arbejdslogs. De lister kan du altid få udleveret, eller få dem løbende sammen med rapporten, hvis du ønsker det.

Hos os er det en naturlig del af vores arbejde og det er integreret i vores systemer, så vi hurtigt og nemt får skrevet de ting ned, vi laver for dig.


Kontakt os for at høre mere

Vi kan meget bedre rådgive dig og meget bedre hjælpe dig med at finde den rigtige løsning hvis du kontakter os. Den bedste måde at gøre det på, er at udfylde vores formular med dine informationer, så har vi nemlig alt vi skal bruge for at sætte os ordentligt ind i din webshop eller hjemmeside og herefter ringer vi til dig.

Se også vores Gratis SEO Tips her

 


 

SEO tager tid

Du skal have is i maven


Vi har foretager løbende mange undersøgelser for at finde ud af, hvorfor mange virksomheder ikke lykkes med deres søgemaskineoptimering og du får svaret her!

Når vi får en ny kunde, bliver vi altid spurgt: ”Hvornår virker S E O?” Sandheden er, at det er rigtig svært at svare på og at det er individuelt. For hvad er dit succeskriterie? - 10 besøg pr. måned, eller 100 henvendelser pr. måned? Søgeoptimering er en organisk proces og derfor er det muligt at lave en kontinuerlig vækst med optimering, men det tager genrelt længere tid, end folk forventer.

Vi siger som regel, at der går 3-9 måneder, før man kan begynde at se resultater. Dvs. en stigning i besøgsantal og et par ekstra henvendelser - altså, ikke noget voldsomt.
Men de fleste forbinder succes, med rigtig mange henvendelser og det tager rigtig lang tid at lave med organisk optimering og derfor skal du have is i maven, når du arbejder med det.


Hvorfor går det langsomt

Hvis du indrykker en avisannonce, så får du resultaterne næsten med det samme, det giver bare ikke ret mange resultater, men de kommer trods alt, med det samme. Det gør resultaterne ikke når du får lavet søgeoptimering. Der er rigtig mange forklaringer på, hvorfor søgemaskineoptimering tager lang tid og vi vil prøve at give dig en af de mest simple her: 

Google er ikke interesseret i, at du kommer op med alle dine søgeord, på få måneder. Google er jo i det hele taget ikke interesseret i, at man optimerer for meget med deres søgeresultater og det er en af grundene, hvorfor det tager lang tid. Man kan godt bygge 2000 links (på den rigtige måde) og lave alt on-page på en gang, men når man laver 2000 links på en gang, bliver Google mistænksom, da man jo ikke må lave links, i forhold til deres retningslinjer og derfor skal vi tage det stille og roligt med denne del. På den måde bliver det naturligt og rigtigt og så tillader Google det, uden problemer. 

Rigtig mange oplever, efter et par måneder med opgang, at det går lidt tilbage og det forskrækker en del og så stopper man med at lave det, fordi det er det letteste. Men det er ikke det rigtige at gøre. Man skal have is i maven og blive ved, for der kommer nemlig op- og nedture, som i enhver anden del af livet.

 


 

SEO Case

Her kan du se en graf over en organisk udvikling med søgeoptimering, som er opbygget over 7 måneder. Dette er en case, hvor det er gået hurtigt. Når du skal have lavet SEO, skal du tage højde for at det kan tage op til 2 år, at opnå det man gerne vil, alt afhængig af, hvilke søgeord der skal arbejdes med og hvor mange der er.

 


PLACERINGER OPNÅET PÅ GOOGLE: 

 

 

 

 

 

BESØGSANTAL FRA GOOGLE:


 

 

 

 

OMSÆTNING FRA GOOGLE


 

 

 

 

 

 

Graferne taler for sig selv og man kan tydeligt se, hvordan tingene hænger sammen. Og det er ikke et enkeltstående tilfælde. 90% af alle vores kunder, som har været kunde i over 1-2 år, har oplevet det samme. Men det kræver, at man stoler på sin partner og har is i maven.

Hvis du skal have succes med søgeoptimering, skal du vælge en partner, som du tror 100% på og så skal du holde fast i dem, både i medgang og i modgang.

Så har du rigtig gode chancer for at få succes med søgemaskineoptimering.

 

⇩ Få en gratis Google Ads, SEO & Facebook analyse samt et tilbud ⇩

  1. (*)
    Ugyldig indtastning
  2. (*)
    Ugyldig indtastning
  3. Få en SEO Analyse
    Ugyldig indtastning
  4. Få en AdWords Analyse
    Ugyldig indtastning
  5. Få en Facebook Analyse
    Ugyldig indtastning

     Læs mere om 360 Analysen her

                                                                  

 

Copyright © 2018 River Online ApS - CVR 36489987