Chat with us, powered by LiveChat
online marketing by River Online
seo

Er vi bedst til SEO?

Det er et virkelig godt spørgsmål og det er faktisk kun vores kunder der kan svare dig på det. Du kan evt. se nogle af vores kundereferencer her. eller se anmeldelser på Trustpilot og på Facebook. Du kan også spørge i dit netværk da mange kender os i forvejen og ved hvad vi står for.

Vi arbejder målrettet med innovation af søgeoptimering. Vi udvikler selv værktøjer, systemer og har et stort udviklerteam, som finder nye effektive måder at arbejde med SEO optimering på. Vi har en fantastisk kultur som tiltrækker dygtige og engagerede folk. Vi headhunter vores seo konsulenter, da vi derved kan finde de absolut bedste og de laver altid de bedste resultater. Kort sagt, vi brænder igennem! Og giver alt hvad vi har i os, for at levere det bedste til dig.

Hvad er søgemaskineoptimering?


SEO står for betegnelsen search engine optimization og på dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. Det betyder, at man arbejder med forskellige elementer på sit website, for at tilpasse det til Googles retningslinjer, så websitet bliver synligt på Google. Men synlighed er en ting og topplaceringer er noget andet.

Optimering af søgemaskiner kan ikke læres på bare fem minutter. Denne landing page er målrettet til at gøre Search Engine Optimization så nemt forståeligt som muligt. Du vil hurtigt opdage, at søgemaskineoptimering ikke har noget med magi at gøre, som mange tror. Det handler primært om at analysere data, udarbejde en strategi og implementere denne strategi i form af forskellige SEO- optimeringer.

SEO er opdelt i on-page og off-page. Derfor er det absolut ikke kedeligt, og man skal ofte tilpasse sig Googles nye algoritmer. Google gør hele tiden optimeringen endnu mere komplekst og tidskrævende, og derfor er det vigtigt, at man hele tiden holder sig up-to-date. I gamle dage kunne man nemt manipulere søgemaskinerne, men det er dog ikke tilfældet længere. Derfor er gode resultater heller ikke nogen tilfældighed.

Når man skal skabe topplaceringer, så bør man arbejde med alle aspekter omkring SEO. Det kan som hovedregel deles op i 3 dele:

  • On-page optimering som er alle tekster på et website og generel optimering af title tags og meta beskrivelser.
  • Teknisk SEO, som omhandler alle tekniske aspekter som f.eks. sidens hastighed, indeksering, duplikeret content og at koden skal være rigtig i forhold til Googles retningslinjer. Dette var blot nogle få ting, og derfor har vi på næste link også skrevet alt om Teknisk SEO optimering.
  • Det sidste er linkbuilding, som er links fra andre sider til din side.

Vi kommer mere i dybden nedenfor, men nu har du en god grundforståelse for hvad SEO er.

Hvordan er Googles søgeresultat indstillet?

Kort sagt ønsker Google kun én ting: At tilbyde brugerne det resultat de leder efter, så hurtigt som muligt.

Grundlæggende er internettet ikke andet end en stor database eller et slags bibliotek. Hvordan kan Google så vide hvilke domæner, der skal være placeret på side 1? Først og fremmest har Google en masse algoritmer, som bør tilpasses bedst muligt. Deres algoritmer omfatter blandt disse vigtigere faktorer, når en side skal vægtes og have en given placering.

  • Indhold på siden
  • Links fra andre websteder til domænet
  • Mobiloplevelse
  • Overordnet kvalitet på tekniske aspekter
  • PageSpeed
  • Sessionsvarighed

Hvis du vil have en side til at rangere med et bestemt søgeord, skal denne side vise det du leder efter. Opbygger man en vis autoritet gennem links og har styr på overstående, så har man umiddelbart gode rangeringschancer (med forbehold for mange andre aspekter.)

Hvad med en søgeordsanalyse?

Intet fungerer uden en søgeordsanalyse, når det omhandler søgemaskineoptimering! Derfor er en omfattende analyse på søgeord det vigtigste grundlag i opstarten. Har du endnu ikke fået lavet en, er det bare med at komme i gang. Analysen går ud på at finde relevante søgeord ud fra antal månedlige søgninger og konkurrenceniveau. Der findes både generiske og longtail-søgeord.

Generisk
Det er søgeord, som har en rigtig høj søgevolumen, men også en relativ høj sværhedsgrad for at komme til tops. Disse kunne for eksempel være: bil, computer, bådtrailer, vindue, høretelefoner osv.

Longtail
Disse søgeord har ofte en lavere konkurrence, men også en lavere volumen per måned. Det er noget nemmere at skabe gode placeringer inden for disse søgefraser. Typer af disse søgeord kunne f.eks. være: rød bil med firehjulstræk, sort Windows computer, billig bådtrailer i København, vindue af tysk kvalitet, grønne høretelefoner med Bluetooth osv.

Hav en klar URL-struktur

I teorien lyder det meget enkelt. Den nemmeste måde at finde vej på domænet for både brugere og Google Bot, er via en klar og ren sidestruktur opbygget af landingssider i form af url’er. Den bør allerede fra forsiden være at tilgå for både brugere og bots. Man bør derfor tænke på sin menustruktur fra forsiden og ud til alle landing pages. Så snart en søgeordsanalyse er færdiggjort, bør man tænke på, hvordan sidens struktur skal være. Selvfølgelig inden for de korrekte søgeord.

Skriv og optimer dine tekster

Google har deres eget ordsprog, der lyder ”content is king”. Der må i den grad siges at være hold i dette. Gang på gang ser vi stigninger i søgeord, når der bliver tilknytter content til en landingsside. Derfor bør man have tiden med i overvejelserne, da tekst er et vigtigt aspekt for at skabe resultater!

Indholdet skal optimeres mod de korrekte søgeord og ikke mindst give relevante informationer om emnet. Der findes mange værktøjer online, der kan hjælpe med dette. I gamle dage skulle man ofte skrive søgeordet så mange gange som muligt, hvilket gjorde teksten ulæselig. I dag er det stik modsat. Nu handler det faktisk om at skrive så neutralt og naturligt som muligt og selvfølgelig huske de specifikke søgeord. Der er samtidig noget, der hedder Search Intent, som betyder, at man skal give brugeren den information, de efterspørger via en søgning.

Typiske SEO udfordringer

 Mange af de udfordringer vi ofte ser, kan kort og godt listes op nedenfor. Dette er blot nogle eksempler, for listen er lang:

  • Duplicate content
  • Forskellige parametre i robots.txt eller Meta Robots-tags, der blokerer websøgninger eller indeksering af webstedet (noindex).
  • Hjemmesiden er ikke mobilvenlig.
  • Hjemmesiden har ikke nok links.
  • Indholdet tjener ikke brugerens søgeintention (search intent).
  • Når man prøver at gennemgå webstedet, vises der en fejlmeddelelse (404 fejl).
  • Strukturen af hjemmesiden gør det vanskeligt for bots eller brugere at gennemgå indholdet på siden.

Tager søgemaskineoptimering lang tid?

Desværre er det ikke sådan, man bare kan give det en specifik tidshorisont. Vær dog opmærksom på, at god SEO ofte vil tage nogen tid, før man ser virkelige resultater. Vi har nedenfor lavet et estimat på, hvordan en given periode kan være.

Husk på, at der selvfølgelig er forskel på små og store sites ift. backlink-profilen.

Etablerede sider
I tilfælde af allerede etablerede websteder, der har været på markedet i mange år og allerede har opbygget en backlink-profil, så tager det ofte 3-6 måneder for de første resultater.

Små sider
Små sider eller helt nye domæner starter på 0, da siden ikke har nogen historie. Google har derfor ikke meget data til at behandle en ny side. I disse tilfælde skal man være ekstra tålmodig og nævneværdige resultater kan godt tage op til 8-12 måneder.

Husk for guds skyld, at SEO er en løbende proces og ikke et engangsjob. Der skal hele tiden monitoreres over søgeordene og deres placeringer på Google. Husk på, at dine konkurrenter aldrig sover!

Hvad er de vigtigste ranking faktorer på SEO-delen?

Man mener, at Google selv har over 200 ranking faktorer, som er med til at give en placering på SERP. Google har ikke bekræftet dette, så det er selvfølgelig uklart, hvilke der gælder mere end andre. Indtil nu har Google dog selv bekræftet følgende:

  • Autoritet
  • Content
  • Indlæsningshastighed
  • Links
  • Mobilvenlighed
  • Omtale/Brand
  • Rank Brain

Google har selv deres egne retningslinjer for webmastere. Det er vigtigt at disse bliver overholdt, hvis siden skal findes, indekseres og rangeres bedst muligt. Du finder disse her.

Hvordan laver vi SEO?


 Vores crawler går i gang, når du udfylder vores 360 analyse

Det første der sker, når du udfylder vores 360 formular er, at vores egen crawler ( INFO: En crawler er en "maskine" som gennemgår nettet for bestemte informationer. Google har f.eks. en crawler (eller spider), som gennemsøger nettet for information. Den information den finder, kan du efterfølgende søge i på Google ) går i gang med at gennemgå alt dit on-page og alle indgående links på dit website.

Vores Crawler finder:

Alle de søgeord, som du er synlige på, på Google, hvilken position de har og hvor mange mennesker der søger på dem hver måned mm.
Alle title tags på dit website og deres udfordringer, som fx længde og om søgeordet står i title tagget. (INFO: Et title tag er din overskrift på et Google søgeresultat. Du kan altid finde dit title tag ved at holde musen over tappen i din browser)

Vi finder også ud af, hvor meget tekst der er på dine sider, om det er nok eller for meget og hvor stor ordtæthed (INFO: Ordtæthed er det antal gange dit søgeord står på siden, i forhold til længden af din tekst. Ordtæthed angives altid i procent) er på siderne. Vi kontrollerer selvfølgelig også for H1 og H2 overskrifter ift. om de rigtige søgeord står i dem.
Vi tjekker alle indgående links på alle dine sider og vi ser også på, hvilke ankertekster (INFO: En ankertekst er den tekst som et link består af, når den linker over til din side. F.eks. er "gratis seo guide" en ankertekst) der står i disse links.

Når vores crawler er færdig med at samle alle data, sender den en besked til vores SEO eksperter. De går nu i gang med at tjekke dataene og arbejder videre på de tekniske aspekter på dit website som ikke automatisk kan tjekkes, uden at gå på kompromis med kvaliteten, for det gør vi ikke.

Vores rådgivere laver nu en rapport til dig, hvor du får alle data serveret i et visuelt lækkert overblik med en rating på hvert punkt, men også med en samlet rating af performance på dit website. Så hvis du bliver helt forvirret af ovenstående, så er det samlede overblik det rigtige sted at starte og så gennemgår vi altid gerne de mere tekniske dele af analysen.

Når du bestiller en analyse hos os, får du det store overblik, samt et tilbud på at udbedre det som ikke er godt nok. Du kan bestille en anlayse i bunden af siden, eller på vores 360 analyse.

 

 

 

Hvordan får vi overblik over dit SEO?


Vores eget udviklede system gør SEO overskueligt

Det har altid været meget svært for specialister at samle alle tråde i SEO. For på et website med bare 100 sider, er der enormt mange parametre man skal holde øje med. Som f.eks. title tag, tekst, længde på tekst, ordtæthed af søgeord, indgående links, ankertekster, både fraser og direkte. Og på hver enkelt side er der oftest over 10 søgeord, mange gange flere.

Der er så mange parametre på et website, at det er umuligt at overskue det hele, det kan ikke lade sig gøre som menneske. Derfor byggede vi et system til at håndtere alle de data på en smart og effektiv måde.

Når vores specialist modtager dig som kunde, så starter de vores crawler op. Den går i dybden og finder ALLE de vigtigste parametre på dit website. Når den er færdig så strukturerer den det hele i lister for vores konsulenter og med farverne gul, grøn og rød, kan vi lynhurtig danne os et overblik, over hvor vi skal sætte ind for at skabe resultater.

Listerne kan prioriteres, så vi får de største og vigtigste søgeord først, eller måske dem som lige mangler 5 minutters
arbejde for at blive godt placeret på Google. Det er vores måde at løse en omfattende SEO opgave på og det kalder vi Smart SEO System.


Visningen her, er ikke udgaven vi arbejder på. Udgaven vi bruger inhouse, er mere kompleks, denne version er den som vises på analysen du kan bestille.

Smart SEO System gør det muligt for os at skabe et overblik over en kompleks opgave i et omfang ingen andre kan, uden brug af mange timer og exel ark. Vi ved hvor vi skal sætte ind med det samme når vi starter og det giver dig hurtigere resultater.

Der er mange fordele når du vælger et SEO bureau som os. Vores Specialister har de bedste værktøjer tilrådighed, vi sparrer med hinanden om udfordringer og vi har alle sammen mange års erfaring, som gør den helt store en forskel, når du skal ligge i toppen på Google.

Hvordan hænger søgeord og content sammen?

Vores content software regner alt ud

Vi ligger utrolig stor fokus på content marketing i vores arbejde, da godt kvalitativt content flytter placeringer, som indeholder dine søgeord og samtidig er til gavn for dine kunder. 

Når vi gennemgår din analyse, kan vi lynhurtigt se, hvor du mangler tekster og hvor mange gange dine søgeord skal indgå. Den bedste måde at sikre gode og mange resultater, er ved at levere godt content. Derfor har vi udviklet vores eget content system, hvor vi kan bestille tekster hos mere end 50 dygtige tekstforfattere, som er ansat hos os. Derfor har vi ingen fordyrende mellemled, ingen lange ventetider og vi er i fuld kontrol med kvaliteten af dine tekster.

Systemet kontrollerer automatisk, hvor mange gange søgeordene skal indgå, så vi holder den rigtige ordtæthed (INFO: Ordtæthed er den densitet dine søgeord har, i forhold til længden af din tekst. Har du f.eks. dit søgeord med 1 gang på 100 ord, er din ordtæthed 1%). Systemet finder også selv ud af, hvor lange dine tekster skal være og hvor mange forskellige søgeord vi skal have med. Længden af dine tekster varierer meget i forhold til konkurrence, samt hvor mange søgeord du skal have på siden. 

Kun de bedste tekstforfattere får lov til at arbejde hos os. Vi kontrollerer løbende de tekster som bliver skrevet, om de overholder ordtætheden, længde, stavefejl og har den helt rigitge ordlyd, som passer til dit website og til dine kunder. Vi ved nemlig, hvor vigtigt det er, at dine tekster er i orden.

Emnet oplistet

SEO er mere end blot at placere et par søgeord tilfældigt i teksten. I sidste ende er det den rigtige blanding af links og indhold, som du kan bruge til at fremskaffe de bedste placeringer. Tænk derfor på at lave en gennemarbejdet SEO-strategi.

Det bør hurtigt stå klart, at SEO ikke er en hurtig løsning og tager tid. Specielt kan on-page-delen i form af optimering af indholdet godt tage lang tid. Tekniske udbedringer kan i mange tilfælde hurtigt medføre gode resultater, og dermed generere mere trafik. Det giver samtidig en bedre brugeroplevelse og lav afvisningsprocent.

SEO kort fortalt: Målet skal altid være at give den bedst mulige brugeroplevelse for brugeren.

Linkbuilding og omtale


Læs alt om linkbuilding, outreach og omtale via bloggere her

 

Sådan rapporterer vi


Vi rapporterer hver måned

Vi rapporterer til vores kunder 1 gang pr. mdr. Uanset om det er Google Ads, SEO optimering, Facebook eller noget andet. Men det er som hovedregel dig selv, som bestemmer hvor mange gange du ønsker afrapportering. Vi har nogle kunder, som ønsker at få rapporter flere gange pr. mdr. og nogle andre som ønsker at vi kommer ud til dem en gang i måneden. Vi laver et setup som passer ind i din hverdag.

Hver gang du modtager en rapport fra os, ringer vi til dig efterfølgende for at gennemgå rapporten med dig. Det er vigtigt for os at du forstår hvad tallene betyder og hvordan vi ser den fremtidige udvikling af dit website. Vi holder selvfølgelig udover det løbende dialog gennem hele måneden, omkring alle tiltag vi laver. 

Følg med i vores kundecenter 24/7

I vores snart tilkomne online kundecenter kan du også selv følge med 24/7. Vi giver dig som noget af det første når du starter som kunde hos os adgang til kundecenteret og her kan du selv følge dine placeringer, omsætning og meget mere dag for dag.

Vi noterer alt vores arbejde i arbejdslogs

Vi har intet at skjule og du betaler kun for de timer vi bruger. Derfor noterer vi alt vores arbejde i arbejdslogs. De lister kan du altid få udleveret, eller få dem løbende sammen med rapporten, hvis du ønsker det.

Hos os er det en naturlig del af vores arbejde og det er integreret i vores systemer, så vi hurtigt og nemt får skrevet de ting ned, vi laver for dig.

Kontakt os for at høre mere


Vi kan meget bedre rådgive dig og meget bedre hjælpe dig med at finde den rigtige løsning hvis du kontakter os. Den bedste måde at gøre det på, er at udfylde vores formular med dine informationer, så har vi nemlig alt vi skal bruge for at sætte os ordentligt ind i din webshop eller hjemmeside og herefter ringer vi til dig.

Se også vores Gratis SEO Tips her

Case med organisk vækst

Her kan du se en graf over en organisk udvikling med søgeoptimering, som er opbygget over 7 måneder. Dette er en case, hvor det er gået hurtigt. Når du skal have lavet SEO, skal du tage højde for at det kan tage op til 2 år, at opnå det man gerne vil, alt afhængig af, hvilke søgeord der skal arbejdes med og hvor mange der er.

PLACERINGER OPNÅET PÅ GOOGLE: 

 

BESØGSANTAL FRA GOOGLE:


 

OMSÆTNING FRA GOOGLE


 

 

 

 

 

 

Grafer taler altid deres eget sprog, og det er ikke et enkeltstående tilfælde.

90% af alle vores kunder, som har været kunde i over 1-2 år, har oplevet det samme med søgeordsoptimering. Men det kræver, at man stoler på sin partner og har is i maven.

Hvis du skal have succes med søgeoptimering, skal du vælge en partner, som du tror 100% på og så skal du holde fast i dem, både i medgang og i modgang.

Så har du rigtig gode chancer for at få succes med søgemaskineoptimering.

⇩ GRATIS SEO ANALYSE – Få en professionel gennemgang af dit SEO ⇩

Udfyld formularen her, og vi laver en GRATIS gennemgang af din nuværende SEO profil, og vender retur med resultaterne. Vi står naturligvis til rådighed for en dybdegående gennemgang efterfølgende.

  1. (*)
    Indtast venligst dit navn foroven
  2. (*)
    Indtast venligst en gyldig e-mail foroven
  3. Indtast venligst et telefonnummer foroven
  4. ⇦ Få en SEO Analyse
    Indtast venligst en hjemmesideadresse foroven

   Læs mere om 360 Analysen her

Referencer

                                                    FMP Badge whitesmall

 

Copyright © 2019 River Online ApS - CVR 36489987