FÅ EN GRATIS ANALYSE

Gratis Analyse af dit SEO, AdWords & Facebook. 100% uforpligtende!

Få en gratis 360 Analyse!

Hvorfor er vi bedst til SEO?

Det er et virkelig godt spørgsmål, og det er kun vores kunder der kan svare dig på det. Du skal derfor selv gøre en indsats for at finde ud af, om vi er de bedste. Du kan evt. spørge i dit netværk da rigtig mange kender os i forvejen, og ved hvad vi står for. Du kan også se anmeldelser på Trustpilot og på Facebook.

Hvis vi selv skal sige det, er vi dygtige, og det er vi fordi:

Vi arbejder målrettet med innovation af SEO. Vi udvikler selv SEO værktøjer, systemer og har et stort udviklerteam, som finder nye effektive måder at arbejde med SEO på. 

Vi har en fantastisk kultur som tiltrækker dygtige og engagerede folk. Vi headhunter SEO-folk, da vi derved kan finde de absolut bedste, og de laver altid de bedste resultater.

Kort sagt, vi brænder igennem! Og giver alt hvad vi har i os, for at levere det bedste SEO til dig.

  


Hvad er SEO / søgemaskineoptimering



Hvis du ved hvad SEO er, så spring dette afsnit over. SEO står for betegnelsen search engine optimization og på dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. Det betyder, at man arbejder med sit website, for at tilpasse det til Googles retningslinjer for webmastere og krav til at være et kvalitetssøgeresultat, så websitet bliver synligt på Google. Men synlighed er en ting, og topplaceringer er noget andet.

Når man skal have topplaceringer med søgeoptimering, så skal man arbejde med alle aspekter i SEO. Det kan som hovedregel deles op i 3 dele. On-page optimering som er alle tekster på dit website, teknisk SEO som omhandler alle de tekniske aspekter som f.eks. hastighed, indeksering, duplicate content og kode til at være rigtigt i forhold til Googles kravspec, og det sidste som er linkbuilding, som er links fra andre sider til din side.

Vi kommer mere i dybden med SEO nedenfor, men nu har du en god grundforståelse for hvad SEO er.


 Indholdsfortegnelse


Hvordan laver vi SEO


 

Vores SEO Crawler giver dig et gratis overblik

Det første der sker, når du udfylder vores kontaktformular er, at vores egen SEO crawler ( INFO: En crawler er en "maskine" som gennemgår nettet for bestemte informationer. Google har f.eks. en crawler (eller spider), som gennemsøger nettet for information. Den information den finder, kan du efterfølgende søge i på Google ) går i gang med at gennemgå alt dit on-page og alle indgående links på dit website.

Vores Crawler finder:

Alle de søgeord, som du er synlige på, på Google, hvilken position de har, og hvor mange mennesker der søger på dem hver måned mm.
Alle title tags på dit website og deres udfordringer, som fx længde og om søgeordet står i title tagget. (INFO: Et title tag er din overskrift på et Google søgeresultat. Du kan altid finde dit title tag ved at holde musen over tappen i din browser)

Vi finder også ud af, hvor meget tekst der er på dine sider, om det er nok eller for meget, og hvor stor ordtæthed (INFO: Ordtæthed er det antal gange dit søgeord står på siden, i forhold til længden af din tekst. Ordtæthed angives altid i procent) er på siderne. Vi kontrollerer selvfølgelig også for H1 og H2 overskrifter ift. om de rigtige søgeord står i dem.
Vi tjekker alle indgående links på alle dine sider, og vi ser også på, hvilke ankertekster (INFO: En ankertekst er den tekst som et link består af, når den linker over til din side. F.eks. er "gratis seo guide" en ankertekst) der står i disse links.

Når vores crawler er færdig med at samle alle data, sender den en besked til vores SEO specialister. De går nu i gang med at tjekke dataene, og arbejder videre på de tekniske aspekter på dit website som ikke automatisk kan tjekkes, uden at gå på kompromis med kvaliteten, for det gør vi ikke.

Vores rådgivere danner nu en rapport til dig, hvor du får alle data serveret i et visuelt lækkert overblik med en rating på hvert punkt, men også med en samlet rating af performance på dit website. Så hvis du bliver helt forvirret af ovenstående, så er det samlede overblik det rigtige sted at starte, og så gennemgår vi altid gerne de mere tekniske dele af analysen.


 

 


Bestil din gratis SEO rapport lige her
- eller ved at udfylde formularen til højre eller i bunden


 

SEO er stort og komplekst

Men med Smart SEO System er det en leg

Det har altid været meget svært for specialister at samle alle tråde, for på et website med bare 100 sider, er der enormt mange parametre man skal holde øje med. Som f.eks. title tag, tekst, længde på tekst, ordtæthed af søgeord, indgående links, ankertekster, både fraser og direkte. Og på hver enkelt side er der oftest over 10 søgeord, mange gange flere.

Der er så mange parametre på et website, at det er umuligt at overskue det hele, det kan ikke lade sig gøre som menneske. Derfor byggede vi et stort SEO system til at håndtere alle de data på en smart og effektiv måde.

Når vores specialist modtager dig som kunde, så starter de vores BIG Crawler op. Den går i dybden og finder ALLE de vigtigste parametre på dit website. Når den er færdig så strukturerer den det hele i lister for vores konsulenter, og med farverne gul, grøn og rød, kan vi lynhurtig danne os et overblik, over hvor vi skal sætte ind for at skabe resultater.

Listerne kan prioriteres, så vi får de største og vigtigste søgeord først, eller måske dem som lige mangler 5 minutters
arbejde for at blive godt placeret på Google. Det er vores måde at løse en omfattende SEO opgave på, og det kalder vi Smart SEO System.

 

Visningen her, er ikke udgaven vi arbejder på. Udgaven vi bruger inhouse, er mere kompleks, denne version er den som vises på analysen du kan bestille.

 

Smart SEO System gør det muligt for os at skabe et overblik over en kompleks opgave i et omfang ingen andre kan, uden brug af mange timer og exel ark. Vi ved hvor vi skal sætte ind med det samme når vi starter, og det giver dig hurtigere resultater.

 


Linkbuilding og omtale på eksterne medier

Vi bruger 4 forskellige teknikker til link opbygning


 

Hvad er linkbuilding

Men først giver vi lige en lille forklaring af, hvad linkbuilding er, så alle ved hvad det næste afsnit handler om. For det første er linkbuilding når andre laver et link fra deres side til din. Og et link er, når teksten er markeret, og du kan klikke på den, og så lande på en anden side som her.

Når man får andre hjemmesider, blogs eller lignende til at lave links til ens eget website, så tæller et link som en form for en anbefaling. Dvs. får du et link fra børsen.dk, så anbefaler børsen.dk med andre ord dig. Og det er klart, at jo flere gode anbefalinger du får, jo bedre placeringer får du. Der er selvfølgelig meget mere i hvordan links bliver bygger, men det kommer vi ind på længere nede på siden i vores guide.

Linkbuilding er en af de mest omtalte dele af SEO, og det er både positivt og negativt. Nogle mener at linkbuilding ikke skal praktiseres, da det skader websites, og nogle mener det er det bedste i SEO.

Vi står lige midt i mellem, da vi mener at linkbuilding er en vigtig og helt essentiel del af at opnå gode placeringer på svære søgeord med meget konkurrence.

Men det er vigtigt, at det er links af høj kvalitet og værdi, og at man opnår en naturlig linkprofil. Men alt i alt er det altid dit valg, om du ønsker linkbuilding eller ej. Linkbuilding er nemlig ikke tilladt ifølge Googles retningslinjer, hvor der  står, at man ikke må have direkte indflydelse på at få links fra andre sider. Det skriver de blandt andet, fordi de har en stor indflydelse på deres algoritme, som bestemmer hvor dit website skal være placeret i Googles søgeresultater.

Vi ved, at det kun er muligt at opnå gode placeringer på svære søgeord hvis man benytter linkbuilding. Men når vi skal lave denne del, er det vigtigt, at du laver et godt mix af alle former for linkbuilding, så du får en bred og varieret linkprofil, som ser naturlig ud. Linkbuilding skal laves over tid, så linkene kommer i et naturligt flow, og det er derfor de fleste linkbuilding aftaler laves og køres over flere år.

Det er meget vigtigt, at man ved hvad man laver, når man arbejder med linkbuilding, her anbefaler vi ikke, at man først prøver selv uden at vide noget om det.

Du kan altid spørge vores specialister hvordan linkbuilding fungerer - ring på 80 600 400 for at høre mere.

Manuel Linkbuilding

Manuel linkbuilding er en af de ældste metoder til at fremskaffe links til websitet. Og det er også den metode som er den mest sikre. I al sin enkelthed har du en person til at finde linkmuligheder eller udfører det selv.

Man finder linkmuligheder fra gratis sider, men også fra sider, hvor man betaler for at få links. Det kan være fra. dagens.dk, business.dk eller andre sider hvor dine konkurrenter får links fra.

Vi kan bl.a. lave konkurrentanalyser af dine konkurrenters links, og finde ud af hvor de får links fra. Har flere af dine konkurrenter links fra de samme sider, så giver det god mening at man kontakter dem, og ser om der ikke også er mulighed for, at din side får links herfra. Det bringer din side, på samme højde som dine konkurrenter, og herfra er det bare at bygge på, så din side får flere og bedre links end dine konkurrenter.

Det er meget tidskrævende at lave manuel linkbuilding, men det er også en af de mest sikre metoder at arbejde med, da linkene bliver utrolig varierede.

Outreach linkbuilding

Dette er den mest moderne metode af linkbuilding, da den både har et lavere prisniveau end manuel linkbuilding, men samtidig giver gode kvalitetslinks.

Outreach betyder, at man går ud og finder bloggere som vil skrive om ens produkter eller services for penge eller gaver. Det er stadig imod Googles retningslinjer og det er også imod lovgivningen, hvis man ikke sørger for, at det bliver klart defineret i indlægget, at det er et betalt indlæg. Men det giver gode links fra relevante bloggere.

Normalt er det forholdsvis dyrt, men vi har lavet et system til det som hedder Weablog.com. Her samler vi bloggere i alle prisklasser og med forskellige emner, og her kan alle gå ind og købe links til deres website til en god pris. Weablog.com har nemlig allerede forhandlet prisen med bloggeren på forhånd. 

Da Weablog.com er vores eget selskab, køber vi ind på Weablog.com via vores Smart SEO System, da de er integreret i vores CRM system, som gør det utrolig hurtig og effektivt at købe ind til dig. Vi bruger derfor ikke manuel tid på denne procedure, og da prisen allerede er forhandlet, sparer du både penge og tid.

Almindelig linkbuilding

Almindelig linkbuilding er det som 90 % af alle SEO leverandører benytter, og vi giver også denne valgmulighed, da den er et billig i forhold til manuel eller outreach linkbuilding, men det er ikke den bedste løsning.

Almindelig linkbuilding betyder at man har adgang til et netværk af blogs, hvor man kan få postet artikler, hvor fx studerende skriver artikler om produkter, og publicerer dem på netværket. Det giver dig links med en nogenlunde trust som kan bringe lav eller mellem konkurrencebaserede søgeord til toppen i Google.

Hvis du i dag får lavet linkbuilding af en leverandør, men ikke er helt sikker på, hvorfra dine links kommer, så spørg efter en liste. Hvis din leverandør ikke vil udlevere listen, så er det med stor sandsynlighed fra linknetværk.

Almindelig linkbuilding er billig, men også effektiv. Det er ikke den metode vi først anbefaler, og hvis den skal benyttes, anbefaler vi altid at benytte den i kombination med andre former for linkbuilding.

Pressemeddelelser

Når vi begynder at gå i dybden med links, så får pressemeddelelser en helt anden lyd, for så går vi nemlig ikke kun efter branding.

Vi kan også bruge pressemeddelelser til at få links til websitet. Vi har kontakt til flere danske journalister, både freelancer og interne, og når du har en rigtig god historie, som kan tage overskrifter ved de små lokale eller de store aviser, så kan man godt være dygtig og heldig at få nogle gode links på den måde.

Det kræver lidt ekstra tid at lave en pressemeddelelse som går efter links, og en af de metoder som man ofte bruger, er at lave en analyse, som ligger på dit website som historien omhandler. Her vil diverse aviser mange gange linke til artiklen.

Der findes også andre metoder hvorpå man kan opnå links med pressemeddelelser, men dem holder vi internt.

Omtale og branding giver også trust til Google, og det ultimative er selvfølgelig at få et link. Men meget omtale på nettet giver dig også et løft, og jo større mediet er, jo mere trust har mediet.

Hvilken type linkbuilding skal jeg vælge?

De fleste vil altid sige, at man skal vælge den dyreste. Vi anbefaler en blanding af alle typer linkbuilding, så man får det bedste fra alle 4. Og hvis budgettet stadig ikke er til det, kan man skære de dyreste metoder fra en efter en.

Har man et godt SEO budget, så er manuel linkbuilding den rigtige vej at gå. Her får du alt fra alle verdener, og det er den metode der giver dig den største sikkerhed for at beholde dine placeringer på lang sigt.

Men linkbuilding er altid noget man skal aftale med en specialist som har sat sig ind i din webshop, din økonomi og din forretning. Vil du gerne have råd og vejledning så kontakt os på 80 600 400 eller udfyld formularen.


Hvordan laver vi rapportering?

Vi rapporterer til vores kunder 1 gang pr. mdr. Men det er som hovedregel dig selv som bestemmer. Vi har nogle kunder, som ønsker at få rapporter flere gange pr. mdr. eller at vi kommer ud til dem og rapporterer på vores udførte arbejde.

Alt er muligt hos os, og det er dig som bestemmer hvordan din rapport skal leveres. Normalt er det en gang pr. mdr., da de fleste har en aftale, som passer til det. Her rapporterer vi på de KPIer som er vigtige for dig. Mest almindeligt er det at få rapporteret på salgstal, mål og placeringer.

Følg med i vores kundecenter 24/7

I vores online kundecenter kan du også selv følge med 24/7. Vi giver dig som noget af det første når du starter som kunde hos os adgang til kundecenteret, og her kan du selv følge dine placeringer, omsætning og meget mere dag for dag.

Vi noterer alt vores arbejde i arbejdslogs

Vi har intet at skjule og du betaler for de timer vi bruger. Derfor noterer vi alt vores arbejde i arbejdslogs som nogle af de eneste i branchen. De lister kan du altid få udleveret, eller få dem løbende sammen med rapporten, hvis du ønsker det.

Nogle konkurrenter vil sige, at det er tidsspilde, og derfor anbefaler de det ikke. Men hos os er det en naturlig del af vores arbejde, og det er integreret i vores systemer, så vi hurtigt og nemt får skrevet de ting ned, vi laver for dig.


Kontakt os for at høre mere

Vi kan meget bedre rådgive dig, og meget bedre hjælpe dig med at finde den rigtige løsning hvis du kontakter os. Den bedste måde at gøre det på, er at udfylde vores formular med dine informationer, så har vi nemlig alt vi skal bruge for at sætte os ordentligt ind i din webshop eller hjemmeside, og herefter ringer vi til dig.

Se også vores Gratis SEO Tips her


 

SEO Cases - Hvordan får du succes med SEO?


Vi har foretaget mange undersøgelser for at se, om vi kan finde ud af, hvorfor mange virksomheder ikke lykkes med deres søgemaskineoptimering, og du får svaret her!

Når vi i RiverOnline får en ny kunde, bliver vi altid spurgt: ”Hvornår virker S E O?” Sandheden er, at det er rigtig svært at svare på, og at det er individuelt. For hvad er dit succeskriterie? - 10 besøg pr. måned, eller 100 henvendelser pr. måned? Søgeoptimering er en organisk proces, og derfor er det muligt at lave en kontinuerlig vækst med optimering, men det går langsomt.

Vi siger som regel, at der går 3-9 måneder, før man kan begynde at se resultater. Dvs. en stigning i besøgsantal og et par ekstra henvendelser - ikke noget voldsomt. Men de fleste forbinder succes, med rigtig mange henvendelser, og det tager rigtig lang tid at lave med organisk optimering, og derfor skal du have is i maven, når du arbejder med det.

Men hvorfor er det, at folk ikke har tålmodighed nok? Det er nok meget simpelt, vi vil alle se resultater her og nu, og allerhelst mirakler inden for meget kort tid. Men så er det bare ikke vejen frem, det tager lang tid, men til gengæld kan du virkelig også høste mange frugter, hvis du giver det den tid, som det skal have.


Udviklingen er langsomt, men belønningen er stor!

Hvis du til forskel tager en avisannonce, så får du resultaterne af den, næsten med det samme, det giver bare ikke ret mange resultater, men de kommer trods alt med det samme. Det gør resultaterne ikke når du får lavet søgeoptimering. Der er rigtig mange forklaringer på, hvorfor søgemaskineoptimering tager lang tid, og jeg vil prøve at give dig en af de mest simple her: 

Google er ikke interesseret i, at du kommer op med alle dine søgeord, på få måneder. Google er jo i det hele taget ikke interesseret i, at man optimerer for meget med deres søgeresultater, og det er en af grundene, hvorfor det tager lang tid. Man kan godt bygge 2000 links (på den rigtige måde) og lave alt on-page på en gang, men når man laver 2000 links på en gang, bliver Google mistænksom, da man jo ikke må lave links, i forhold til deres retningslinjer, og derfor skal vi tage det stille og roligt med denne del. På den måde bliver det naturligt og rigtigt, og så tillader Google det, uden problemer. 

Rigtig mange oplever, efter et par måneder med opgang, at det går lidt tilbage, og det forskrækker en del, og så stopper man med at lave det, fordi det er det letteste. Men det er ikke det rigtige at gøre. Man skal have is i maven og blive ved, for der kommer nemlig op og nedgange, som i enhver anden del af livet.

Her kan du se en graf over en organisk udvikling med søgeoptimering, som er naturlig opbygget over 3 år, og som i dag genererer over 50-100 leads til virksomheden hver måned, på ordre mellem 20-500.000 pr. stk. 


PLACERINGER OPNÅET PÅ GOOGLE:

søgemaskineoptimering

BESØGSANTAL FRA GOOGLE:

seo
Dette er det samlede besøgsantal målt pr. uge, som kun kommer fra Google Organic i perioden på 3 år.

MÅL FRA GOOGLE

bedste seo firma
Dette er det samlede antal mål (konverteringer) målt pr. uge, som kun kommer fra Google Organic i perioden på 3 år. 
(i første kvartal 2015 er der lavet en ændring i formularen på kundens side, som gør at de får lidt færre henvendelser, men flere med høj kvalitet)

Graferne taler for sig selv, og man kan tydeligt se, hvordan tingene hænger sammen. Og det er ikke et enkeltstående tilfælde. 90% af alle vores kunder, som har været kunde i over 1-2 år, har oplevet det samme. Men det kræver, at man stoler på sin partner, og har is i maven.

Hvis du skal have succes med søgeoptimering, skal du vælge en partner, som du tror 100% på, og så skal du holde fast i dem, både i medgang og i modgang. Så har du rigtig gode chancer for at få succes med søgemaskineoptimering.

FÅ EN GRATIS ANALYSE!

Gratis Analyse af dit SEO, AdWords & Facebook. 100% uforpligtende!

Få en gratis 360 Analyse!

River Online Marketing

FØLG OS PÅ FACEBOOK

HER HOLDER VI TIL?

Kolding C | Aalborg SV | København K | Nykøbing Sjælland

Copyright © 2017 River Online ApS - CVR 36489987 -