Når du kører kampagner på eksterne sider, er det i din interesse at finde ud af, hvilke(t) bannere der virker. Du kan for eksempel have et topbanner, bundbanner og et sidebanner på den samme side, men du kan ikke se, hvilket af bannerne brugeren klikker på – med mindre, du bruger URL-builder.
Så enkelt er det:
- URL: Indtast din URL
- Campaign Source = indtast hvor dit banner bliver vist – ”dba”, ”BT”, ”ekstrabladet” etc.
- Campaign Medium = Hvor på siden er banneret placeret – ”topbanner”, ”banner til højre”
- Campaign name = Navnet på din kampagne – ”Spar 20% – uge 42 2015”
- Kopier den URL, som er blevet lavet og send til webmasteren på den side, hvor banneret skal være
- Herefter vil du kunne se resultaterne i din Analytics (Anskaffelse > Al Trafik > Kilde/medium)
Din meta beskrivelse, har noget at sige!
Din meta beskrivelse, som er den beskrivelse, du ser af linket på Google, har ingen effekt på dine placeringer. Dog har det en effekt på din CTR, som man mener har en lille effekt på placeringen. Derfor skal du også have fokus på din beskrivelse. Sørg for at få nogle klare call to actions, og få ord og sætninger med, som dine kunder tænder på, og får dem til at klikke på dit link.
Instruktionsvideo – Sådan bruger du tool’et
Få en 360°-analyse, og få lagt en klar digital vækststrategi for din virksomhed
Vi laver en klar digital vækststrategi til din virksomhed ud fra en indledende 360°-analyse af jeres nuværende digitale udgangspunkt. Begge dele er naturligvis ganske uforpligtende. Vi står til rådighed til at gennemgå strategien sammen efterfølgende.