Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

Læs, hvad jeg mener, du som minimum skal have helt styr på, for at få succes på det store tyske marked for e-handel.

11.1.2024

4 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

Få succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

De seneste seks år har jeg som rådgiver haft fornøjelsen af at være en del af mange virksomheders rejse ind på det tyske e-handelsmarked.

Det, jeg på de seks år ofte har oplevet, er, at mange danske virksomheder ønsker at entrere det store marked mod syd, men at det indledende arbejde ikke udføres tilstrækkeligt, inden man uden videre kaster sig ud i en engelsksproget hjemmeside og ”tester” markedet af. Problemet har ofte været, at man ikke har gjort sig den anstrengelse, der er forbundet med at sætte sig grundigt nok ind i det tyske e-handelsmarked og dets forbrugere.

I dette blogindlæg vil jeg ganske overordnet komme omkring de områder, jeg mener, man som minimum skal have helt styr på, hvis man vil opnå succes på det tyske marked for e-handel.

Forstå markedet: E-handel i Tyskland

Tyskland er blevet en af e-handelsgiganterne i Europa og er drevet af en stor befolkning, høj købekraft og udbredt internetadgang. Disse betingelser danner tilsammen en frugtbar jord for alverdens onlineforretninger. For at udnytte det fulde potentiale mest muligt er det helt afgørende at forstå den tyske forbrugeradfærd.

Kulturforskelle: Danmark vs. Tyskland

Selvom Danmark og Tyskland er naboer, er der signifikante kulturforskelle. Tyske forbrugere er mindre prisbevidste end danskerne, men værdsætter i højre grad god kvalitet og holdbarhed. De foretrækker samtidig en formel, etospræget kommunikationsstil, og mange ønsker at handle på deres modersmål. Derfor er det vigtigt at tilpasse sin kommunikation og sine markedsføringsmaterialer, så de imødekommer netop disse præferencer.

Betalingspræferencer

Forståelse af lokale betalingsmetoder er nøglen. I Tyskland er PayPal og fakturabetalinger meget populære. Overvej at integrere disse muligheder på din webshop for at leve op til forbrugernes forventninger.

Tysk version af din hjemmeside

Det er essentielt at have en tysksproget version af sin hjemmeside. Overvej et ”.de”-domæne eller et ”.com/de” for at styrke din SEO-indsats. Sørg for, at alt indhold er oversat korrekt, og at det er formuleret i et professionelt sprog.

Certifikater og overholdelse af lovgivning

Tyske forbrugere værdsætter certifikater som “Trusted Shops”. Overholdelse af tysk lovgivning, herunder Impressum og Datenschutz, er også helt essentielt, hvis man vil undgå bøder og opbygge tillid hos sine potentielle kunder.

Kundeservice og levering

Fremragende kundeservice og effektiv levering er afgørende for at skille sig ud på det tyske marked. Overvej altid at tilbyde tysktalende kundeservice og dag-til-dag levering for at imødekomme lokale forventninger.

Sociale medier som salgskanal på det tyske marked

Udnyt populære sociale medieplatforme (både betalt og organisk) som fx Facebook, Instagram og TikTok for at møde brugerne der, hvor de bruger allermest tid. Skab indhold, der appellerer til tyske forbrugeres æstetik og præferencer.

Google-annoncering

Effektiv brug af Googles annonceringsmuligheder er afgørende. Målret dine annoncer mod specifikke søgeord og målgrupper for at øge din synlighed og dine salg/konverteringer.

Afsluttende tanker

At træde ind på det tyske marked kan være en kompleks, men utroligt givende rejse. Hos River Online er vi kvalificerede til at hjælpe dig med at navigere i disse udfordringer og omsætte dem til muligheder. Uanset om du overvejer at øge dit nuværende fokus på det tyske marked eller står med overvejelser om at entrere det for første gang, er vi her for at tilbyde vores ekspertise og sparring på området.

Jeg opfordrer dig hermed til at række ud til os, så vi kan tage en uforpligtende dialog om, hvordan vi kan hjælpe med at accelerere jeres vækst i Tyskland online.

I starten af februar afholder jeg et webinar, hvor vi dykker langt dybere ned i ovenstående punkter. Så sørg for at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvor vi sender mere ud om dette og meget andet.

Tak, fordi du læste med.

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.