Marketing

River Online deltog på OMR22

I sidste uge deltog flere af vores både danske og tyske specialister på OMR-festival 2022 i Hamborg. Over 70.000 mødte op til konferencen.

24.5.2022

3 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

I sidste uge deltog flere af vores både danske og tyske specialister på OMR-festival 2022 i Hamborg. Den årlige, digitale marketingkonference talte i år 70.000 besøgende, som hørte mere om de seneste tendenser inden for digital marketing. Vi har samlet tre takeaways fra konferencen.

Takeaway 1: Personliggør din markedsføring

På konferencen blev der blandt andet talt meget om “personalization”. Her blev det påpeget, at det ikke nok for brands i dag ‘bare’ at skille sig ud. I stedet er det vigtigt, at brands har en personlig tilgang til brugerne, hvor man bruger data til at skabe den bedste oplevelse. Troværdighed er i denne henseende væsentligt i forhold til at få engageret dine brugere. Ved efterfølgende indsamling af data omkring brugerne kan man give dem den bedst mulige oplevelse med budskaber og kampagner, der er tilpasset hver unik bruger.

Et eksempel, der blev givet i denne forbindelse, var Starbucks, for hvem det kunne være relevant at give sine brugere et tilbud på deres favoritkaffer, hver gang brugerne gik i retning mod en Starbucks. Her kunne man ydermere søge for, at brugerne på en varm dag fik tilbud på en kold kaffe, og at de omvendt fik tilbudt varm kaffe på en kold dag.

Takeaway 2: Målgrupper uden for alder, køn og demografier

Et andet takeaway, som blev delt på konferencen, var et takeaway vedrørende de målgrupper, som ligger uden for vores segmentering på alder, køn og demografier. Her blev det understreget, hvor væsentligt det er, at man hvert fald har tænkt igennem, at man via sin segmentering på alder, køn og demografi ikke udelukker nogen eventuelle kunder, der kunne have interesse i ens produkt, selvom de ikke som udgangspunkt er en del af ens primære målgruppe.

I stedet blev det beskrevet, at man i sin marketing bør lægge mere vægt på værdier – kontra alder, køn og demografi – da folk trods forskellige demografiske egenskaber ofte handler på baggrund af deres værdier. Her blev det beskrevet, at man som virksomhed i stedet skal fokusere på budskaber, der matcher de værdier, som kunden og virksomheden besidder, og man som virksomhed gerne skulle indikere de samme værdier, som ens kernemålgruppe har. I denne henseende blev det understreget, hvor afgørende data og viden om ens målgruppe er.

Takeaway 3: User-generated content slår alt andet content

Et budskab, der også blev kommunikeret ud, var omhandlende UGC – altså User Generated Content – som blev beskrevet som værende bedre end alt andet content, når det kommer til konverteringer, pris per konvertering og klikrate. I denne forbindelse blev det beskrevet, at billeder statistisk set får flere eksponeringer end videoer, hvor videoer omvendt slår billedcontent, når det kommer til konverteringer. Annoncekreativer – blev det understreget – er mere vigtig end nogensinde før, idet de er “the make og break” for enhver kampagne.

Hos River Online takker vi for et godt #OMR22.

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.