SEO

Ofte stillede spørgsmål

Du kender dem sikkert, men hvordan får du selv FAQPage snippets med i SERP → Her får du en forklaring på FAQPage og guides til implementering og test af koden

16.8.2021

4 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

Du har sikkert set dem i søgeresultaterne, men har du tænkt på om de kan hjælpe din synlighed?

Det jeg vil fortælle dig lidt om i dag, er disse spørgsmål-svar i søgeresultaterne som kan foldes ud.

Åbner du google.dk og søger billedoptimering kommer nedenstående resultat frem:

Link til søgning: https://www.google.com/search?num=100&safe=off&gl=da&q= billedoptimering&sa=X

De to linjer ”Hvor meget kan billeder optimeres?” og ”Mobiloptimerede billeder” er kodet ind i siden https://www.riveronline.dk/billedoptimering/ for at få dette vist på søgeresultatsiden (SERP)

Koden kan indsættes på flere forskellige måder, men vores erfaring viser at den metode, som har den største succesrate, er JSON.

Du kan læse mere om ”FAQs with structured data” her: https://developers.google.com/search/docs/data-types/faqpage

Hvordan laver jeg FAQPage koden?

Det er faktisk rigtig svært at skrive koden til FAQPage, hvis man ikke har programmeringserfaring. Strukturen i koden SKAL overholdes, ellers virker det ikke.

Vores erfaring er at både spørgsmålet og teksten i dit svar skal stå på siden hvortil koden skal bruges, for at få succes med FAQPage i SERP.

Heldigvis er der hjælp at hente på nettet.

Når du har defineret dine spørgsmål og svar, kan du indsætte dem i en online FAQ builder.
Jeg anvender oftest den der er udviklet af Saijo George

Du finder værktøjet på https://saijogeorge.com/json-ld-schema-generator/faq/

Hvordan tester jeg FAQPage koden?

Når koden er indsat og siden er offentliggjort, bør du teste at koden også kan valideres af Google. Derfor har Google udviklet et værktøj til test af udvidede resultater, heriblandt FAQPage.

Du finder værktøjet her: https://search.google.com/test/rich-results

Findes der ikke bare et plugin til FAQPage?

Det korte svar er ”jo, de findes”.

Det er muligt at finde et plugin til langt de fleste CMS, men disse er ofte betalingsversioner for at virke optimalt eller også er de mangelfulde i forhold til korrekt implementering og opdateringer.

Der findes gode og gratis plugins, til eksempelvis WordPress, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og anbefale de ene fremfor det andet.

Der er også muligheder for at indsætte koden gennem Google Tag Manager (GTM), men det kræver lidt knæbøjninger for at få koden accepteret af testværktøjerne.
Her kan du få hjælp til at formatere koden til GTM: https://saijogeorge.com/json-ld-schema-generator/tag-manager-fix/
Det skal dog lige nævnes at Google fraråder denne implementeringsmulighed for Schema Markup.

Vi anbefaler at koden indsættes manuelt på de sider der skal vise FAQPage snippets, da dette er den metode vi har haft størst succes med.

FAQPage og Search Console

Når din side har fået implementeret FAQPage snippets og disse er valideret af Google, vil de fremgå i Google Search Console under ”Forbedringer” > ”Ofte stillede spørgsmål”

Det er også muligt at aflæse hvor effektive dine søgninger er på de organiske resultater.
Dette gøres under ”Effektivitet” hvor ”Udvidede resultater for ofte stillede spørgsmål” SKAL vælges som filter for ”Søgelayout”

Forskellige tricks til bedre FAQPage snippets.

Det er muligt at bruge forskellige HTML koder til svarteksten på dit Ofte Stillede Spørgsmål, men brug det varsomt, og hold dig til dem vi ved virker.

Det er muligt at bruge afsnitsbegrænsende HTML koder som

Det er muligt at bruge testformaterende HTML koder som

  • eller  til fed tekst
  • eller  til skråskrift
  • til understregning

Det er muligt at lave lister med

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.