Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

"Advantage+"-kampagner på Meta og personlig annoncering på LinkedIn er to, nyere kampagnemuligheder, som du bør få testet af.

25.1.2024

5 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

SoMe-annoncering 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

Annonceringsplatforme som Meta og LinkedIn udvikler jævnligt nye kampagnetyper og -tilgange, som det bestemt er værd at teste af i sin annoncering. Særligt kampagnetyperne “Advantage+”-kampagner på Meta og personlig annoncering på LinkedIn via “Meningsdannerannoncer” er to, nyere kampagnemuligheder, som jeg finder yderst interessant, og som jeg mener, du selv bør få testet af, hvis du endnu ikke har gjort det. Kampagnetyperne, som allerede har vist sig yderst værdifulde for flere af vores kunder, introducerer jeg i dette blogindlæg.

Advantage+-kampagner på Meta – oplagt til webshoppen

Sælger du dine produkter og/eller ydelser online, vil jeg i særdeleshed anbefale dig at læse med her, hvor jeg introducerer dig for Metas Advantage+-kampagnemulighed. Selvom kampagnetypen muliggør eksempelvis både trafikkampagner og mere konverteringsfokuserede kampagner, finder jeg særligt kampagnemuligheden relevant for virksomheder, der sælger sine produkter, ydelser eller abonnementer online på egen hjemmeside.

Kampagnetypen beskrives af Meta selv som “den mest effektive løsning for præstationsfokuserede annoncører, der vil fremme onlinesalg” (Facebook.com, 2024). Harmonerende med Metas egen definition af kampagnetypen er det også nærmest udelukkende positive erfaringer, vi hos River har gjort os med kampagnetypen indtil nu.

Overordnet set er det vores erfaring indtil nu, at konti, der allerede genererede fine annonceafkast (genereret omsætning pr. brugt annoncekrone) i forvejen, udelukkende har fået boostet deres annonceafkast pr. brugte annoncekrone i en positiv retning. På samme vis har vi eksempler på annoncekonti, hvis annonceafkast ikke nødvendigvis var prangende før, men som er blevet markant forbedret med implementeringen af Advantage+-kampagnetilgangen.

Selve opbygningen af en Advantage+-kampagne kræver mindre arbejde sammenlignet med andre kampagnetyper, som du finder i annonceadministratoren. Kampagnetypen kræver færre input, hvor særligt målgruppedefinitionen er forenklet. Du skal ikke tænke i hverken push- eller retargetingmålgrupper. I stedet er din fornemmeste opgave at definere en værdifuld kilde, som du kan benytte dig af til at finde andre, potentielle relevante personer.

I denne henseende har vi hos River skabt gode resultater ved at definere Advantage+-målgruppen udelukkende ud fra de mest værdifulde hændelser, som personer foretager på vores kunders hjemmesider. Eksempelvis har vi skabt flere værdifulde Advantage+-kampagner ved at definere målgruppekilden ud fra købende kunder og personer, der er begyndt betalingsflowet. Her har det vist sig, at både kunder med mindre budgetter (cirka 100 kr. – 500 kr. i dagligt budget) og kunder, der bruger flere tusinde kroner dagligt på en Advantage+-kampagne, kan skabe fordelagtige resultater med kampagnetypen.

Sidder du med virksomhed, der lever af køb foretaget direkte på din hjemmeside, vil jeg klart anbefale dig at overveje at afprøve Advantage+-kampagneformatet af, hvis du endnu ikke har gjort det. Jeg har udelukkende positive oplevelser med kampagneformatet indtil nu og kan klart anbefale dig at prøve det af og blive klogere på virksomheds eget potentiale med kampagnetypen.

Skal vi tage en snak om dine muligheder med annoncering på sociale medier?

Jeg tager meget gerne en snak med dig din virksomhed og jeres muligheder med annoncering på sociale medier. Kontakt mig direkte på telefon +45 71 74 29 79 og me@river.dk, eller udfyld en formular på denne side.

Personlig annoncering på LinkedIn: Meningsdannerannoncer

Et andet, nyere kampagneformat, som jeg finder interessant, og som jeg virkelig mener, du bør overveje at teste af din virksomheds markedsføring, er LinkedIns Meningsdannerannoncer-kampagneformat. Meningsdannerformatet er en type kampagne, som du kan benytte til at promovere indhold fra medarbejdere i din virksomhed – indhold, som “kan hjælpe dit indhold med at forblive engagerende og relevant ved hjælp af autentiske medarbejderoplevelser” (LinkedIn, 2024).

Kampagnen laves på den måde, at en medarbejder i virksomheden poster et indlæg på vedkommendes personlige LinkedIn-side. Dette indlæg annonceres der så fra virksomheds-annoncekontoen, hvor du her vil have en meningsdannerannonce.

Vi har allerede implementeret Meningsdanner-kampagner på flere kunder, og det er også en kampagneform, som vi benytter i vores egen markedsføring i River-regi. Det, der skal siges om kampagnenformen, er, at man kun kan benytte sig af målsætningerne Brandkendskab og Engagement. Altså kan du ikke køre eksempelvis leadgenereringsmålsætningen med denne personlige form for LinkedIn-annoncering.

Selvom kampagnemålsætningerne kan karakteriseres som blødere målsætninger, er jeg særdeles positiv over for de resultater, jeg har set på kampagner af denne type indtil nu, hvor særligt engagementsraten (nærmere specifikt antallet af personer, der ser kampagnen, som også foretager en klik-handling) opleves særdeles højt i forhold til LinkedIn-kampagner, der har virksomheder som afsender.

Det, der så skal knyttes til denne gode engagementsrate, er, at jeg flere gange også har oplevet, at meningsdannerkampagnetypen faktisk også genererer deciderede leads, selvom det ikke er kampagnens egentlige målsætning. Min egen opfattelse er, at dette sker, fordi folk i mange tilfælde køber ind på mennesker fremfor virksomheder, og at denne meningsdannerkampagne, hvor annoncørprofilen altså er et “normalt menneske”, kan virke mere appellerende. Det føles måske “mere attraktivt” at skulle tage kontakt til et menneske fremfor en virksomhed.

Hvad end du sidder i en B2B-virksomhed, eller du har med B2C-kunder at gøre, vil jeg virkelig anbefale dig at teste meningsdannerkampagnetypen af i din LinkedIn-annoncering.

Sig til, hvis du ønsker en snak med fuld fokus på din virksomhed

Er du interesseret i at høre mere om din virksomheds muligheder med Advantage+-kampagner på Meta eller Meningsdannerannoncer på LinkedIn, skal du være velkommen til at række ud til mig til en ganske uforpligtende snak. Tak for, at du læste med.

Mads Egmose
Senior SoMe Specialist, River Online

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.