Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

Vores Head of Ads, Jacob Madsen, har skrevet et spændende blogindlæg om responsive søgeannoncer. Er du klar i din virksomhed?

15.6.2022

4 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

D. 30. juni er det slut med Expanded Text Ads (ETA) i Google Ads – sådan da. Det bliver fra denne dato nemlig ikke muligt at ændre eller oprette nye ETA-annoncer.

Allerede i september 2018 lavede jeg et blogindlæg, som introducerede læserne til den dengang nye tekstannoncetype, og siden da er der blevet testet på livet løs med den nye annoncetype. Du kan gå tilbage i vores blog-arkiv og finde indlægget her.

Slip kreativiteten løs

Ud over de tips, der er givet i mit indlæg fra 2018, så vil jeg gerne udfordre og finde den lidt mere legesyge annonceskribent frem i dig i forhold til at benytte sig af de forskellige annoncetilpasningsfunktioner, som findes til RSA-annonceformatet.

I denne artikel vil jeg komme ind på følgende:

  • Søgeordsindsættelse – Keyword insertion
  • Nedtælling – Countdown
  • Lokationsindsættelse – Location insertion

Ovenstående annoncetilpasningsdata er ikke ligefrem nye, men de kan benyttes til at gøre annoncerne mere dynamiske end de statiske tekster, som du måske normalt skriver.

1. Søgeordsindsættelse – Keyword insertion

Funktionen ”Keyword insertion” eller ”Søgeordsindsættelse” gør helt simpelt dét, som det hentyder til. Du indsætter dynamisk det søgeord, som har udløst din visning af annoncen.

Redigerer du din RSA-annonce, så kan du lave en {, hvorefter du får muligheden for annoncetilpasningsfunktionerne (ad customizers red.) – vælg herefter Søgeordsindsættelse (eller Keyword Insertion, hvis du har engelsk interface):

Der er 3 forskellige syntakser for søgeordsindsættelsen:

{Keyword:Min standardtekst} – Ved denne laves det første begyndelsesbogstav med stort

{KeyWord:Min standardtekst} – Ved Denne Er Hvert Forbogstav Med Stort (som vist her)

{keyword:Min standardtekst} – her er alt der bliver sat ind med små bogstaver

Vælg altid den syntaks der passer bedst ind i din annonce, og som overfor brugeren ser bedst ud.

2. Nedtælling – Countdown

Når du holder eksempelvis udsalg, så kan du bruge en countdown som en trigger hos de brugere, som ser dine annoncer. Om der står ”Spar 25% lige nu”, eller om der står ”Køb inden 2 timer og spar 25%”, det kan gøre to vidt forskelligt indtryk på brugeren.

På samme måde som med Keyword Insertion, så starter du med at lave en {, hvorefter du får muligheden for at vælge ”Nedtælling” (eller Countdown i det engelske interface).

Brugervenligheden for opsætning af disse er helt i top, da de ved et klik på ”Nedtælling” giver dig alt du skal bruge for at lave din countdown-funktion, da syntaksen er lidt mere kompliceret i denne.

Du skal angive følgende:

  • Hvornår slutter din nedtælling?
  • Hvor mange dage inden skal nedtællingen starte?
  • Hvilken tidszone skal bruges?

3. Lokationsindsættelse – Location insertion

Denne er en af de nyeste annoncetilpasningsfunktioner, og helt simpelt går den ud på at du dynamisk indsætter brugerens fysiske eller interessemæssige lokation.

Et eksempel kunne være ”Vi leverer også til Odense!”, hvor Odense er dynamisk indsat i teksten, og den ændrer sig alt efter hvilken bruger der søger efter dit produkt.

Igen starter vi med at lave en { i vores annonce, og vælger ”Indsættelse af sted” (eller Location insertion i det engelske interface).

Du får valgmulighederne By, Delstat eller Land, og ligeledes har du en standardtekst, så du har en værdi at falde tilbage på, såfremt lokationen ikke kan indsættes.

Hvad så nu?

Er dine kreativer kreative nok? Er det tid til at snakke mere dynamisk til den søgende bruger?

Mit bedste råd er – hvis det giver mening for dig og din virksomhed at bruge dynamisk indhold som beskrevet ovenfor, så få det testet!

– og husk! Du kan bruge disse i både overskrifter, beskrivelse og stier. Der er masser af muligheder for at blive kreativ og lege med disse funktioner.

Måske du skal tale lidt mere om dit produkt eller service, men i mit nedenstående eksempel kan du få et lille kig på en annonce, hvor disse funktioner er leget ind i teksterne om, hvordan det går i din by, hvornår der er weekend (hvis man tæller ned til sådan noget 😉).

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.