Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

Online international markedsføring er vejen frem. Men hvordan kommer man overhovedet i gang med det? Klik her og læs mere!

7.10.2021

3 min læsetid

Indhold

Heading 2

Det vigtigste i korte træk

Markedsføring ud over Danmarks grænser udføres i denne digitale tid specielt gennem brug af online værktøjer. Selvfølgelig tager mange også ud på messer eller annoncerer i lokale magasiner. Men en af de mest effektive måder at markedsføre sig på internationalt er simpelthen på online platforme. Hvis ikke du har en fysisk butik i det pågældende land, så er din hjemmeside, dine sociale medier og din brug af online annoncering faktisk den mest realistiske måde at komme i kontakte med forbrugerne i landet på. Online marketing gør det også langt lettere for dig at måle effekten af din markedsføring i andre lande.

Vil du vide mere om, hvordan du realiserer international handel og markedsføring på digitale platforme?

Hjælp til international markedsføring: hvordan?

Online international markedsføring er vejen frem. Men hvordan kommer man overhovedet i gang med det? Som udgangspunkt har de fleste virksomheder allerede en hjemmeside. Det er basen for at sælge dine produkter og komme i kontakt med nye forbrugere. Hvis den er på dansk, skal den selvfølgelig oversættes til engelsk eller til nogle lokale sprog f.eks. tysk. Der kan også være flere tekniske ændringer, der skal foretages i din webshop, for at den kan håndtere salg i udlandet; moms, valuta, levering osv.

Derefter handler det om at drive potentielle kunder fra nye markeder ind på din side. Det kan du f.eks. gøre gennem:

Sociale medier – Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter og YouTube. Der findes mange sociale platforme, der bruges verden over. Nogle bruges mere i andre lande, end de lige gør i Danmark. Det er derfor godt at undersøge, hvilket sociale medie, der er det mest brugte i det land, du vil markedsføre dig i. Du kan lave flere “lande-profiler” eller have en profil udelukkende på engelsk.
SEO – ligesom du måske allerede SEO optimerer din danske udgave af din hjemmeside, så er det en god idé at SEO optimere en tysk eller engelsk hjemmeside med relevante søgefraser.
Linkbuilding – det er en god måde at understøtte din SEO på ved at få relevante links ind til din side.
Online annoncering – det kan være på Facebook/Instagram, hvor du kan nå ud til nye forbrugere udfra deres interesser. På Google kan du nå ud til forbrugere, der søger efter nogle bestemte produkter eller services, som du tilbyder. Når du er begyndt at få en del trafik ind fra dit nye marked, kan du også igangsætte re-targeting for at få brugerne ind på din side igen og fuldende konverteringen eller foretage en ny.

Effektiv international markedsføring med River Online

Det at starte ud på nye markeder kan virke som en stor mundfuld. Med stor erfaring i det digitale landskab kan vi hjælpe dig med effektive strategier til at realisere din markedsføring internationalt. Vi har med vores tyske afdeling i Hamburg specielt et indgående kendskab til det tyske marked.

Er du allerede i gang med at markedsføre dig internationalt? Så hjælper vi dig også med analyser og rapporter, så du får en bedre idé om, hvordan din internationale markedsføring kan optimeres!

Del artikel
Link kopieret!

Weitere Artikel

Zu allen Artikeln

Ydelse SEO

Content marketing

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Linkbuilding

11.02.2025

5 min læsetid

Læs artikel

Ydelse SEO

Søgeordsanalyse

11.02.2025

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Sporing af QR-koder i Google Analytics 4 – En komplet guide

22.01.2025

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Circle to Search

30.08.2024

10 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Hvorfor bør du overveje River Online som din fremtidige samarbejdspartner inden for digital marketing?

18.06.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Fem essentielle Google Ads-funktioner, du måske overser

15.03.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

ChatGPT vs Google BARD/GEMINI til SEO

23.02.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Konkurrencedygtige kampagnestrukturer i Google Ads

13.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

SEO

Hvordan får du succes med SEO i 2024?

02.02.2024

6 min læsetid

Læs artikel

Sociale Medier

SoMe-annoncering i 2024: To kampagnetyper, du bør prøve af

25.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Google Ads-trends for 2024: Maksimer dit potentiale

19.01.2024

5 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Succes på det tyske e-handelsmarked: Hvad skal du have styr på?

11.01.2024

4 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

River Online er Google Premier Partner igen - se, hvilke fordele det giver dig

24.02.2023

4 min læsetid

Læs artikel

SEO

Google Analytics 4: Hvad har det af betydning for dig?

08.07.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Din virksomhed behøver ikke at lide under recessionen - dette kan du gøre

29.06.2022

9 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Responsive Search Ads – er du klar?

15.06.2022

4 min læsetid

Læs artikel

Marketing

Fem år med kontor i Tyskland har givet gode erfaringer

14.06.2022

7 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Derfor skal du prøve Performance Max-kampagner

09.06.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Marketing

River Online deltog på OMR22

24.05.2022

3 min læsetid

Læs artikel

Paid Ads

Webshops er under pres - men det kan lade sig gøre

24.05.2022

6 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

International markedsføring på online kanaler

07.10.2021

3 min læsetid

Læs artikel

SEO

Ofte stillede spørgsmål

16.08.2021

4 min læsetid

Læs artikel

Markedsføring

Lad champagnepropperne poppe, vi har noget at fejre, River Online tager til Düsseldorf!

03.08.2021

5 min læsetid

Læs artikel

SEO

Linkbuilding i Tyskland

09.11.2020

2 min læsetid

Læs artikel

Unsere Google Ads Strategien

Diese Leistungen setzen wir für dich um

Eksempel 1

3-5.000,- / md.

Mindre virksomheder med mindre spend budgetter (mellem 4.000-12.000 kr./md.). Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Eksempel 2

5-8.000,- / md.

Mellemstore B2B virksomheder eller webshops med komplekse setups og behov. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Eksempel 3

8-15.000,- / md.

Virksomheder med et mere komplekst behov til optimering, kommunikation eller setup. Denne mulighed giver også muligheden for in-house arbejde 1 dag om måneden direkte hos jer. Alle priser fastsættes individuelt.

Gratis potentialeanalyse

Det er med i prisen

Opsætning af al tracking

Best-practice opsætning

Løbende optimeringer

Live-dashboard

Månedlig rapport

Grafiske løsninger

Shopping-automatiseringer

Tilpassede scripts

Mulighed for arbejdsdag hos jer

Strategisk sparring på forretningsudvikling

170+ tilfredse kunder i porteføljen

Er du klar til planlagt vækst? Book et gratis indledende møde nu.

Når du klikker på »Accepter«, giver du samtykke til, at der gemmes cookies på din enhed.

Accepter
Konfigurer manuelt

Indstillinger for databeskyttelse

Væsentlige cookies

Nødvendigt

Accepter alle
Gem indstillinger
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.