International markedsføring
Markedsføring ud over Danmarks grænser udføres i denne digitale tid specielt gennem brug af online værktøjer. Selvfølgelig tager mange også ud på messer eller annoncerer i lokale magasiner. Men en af de mest effektive måder at markedsføre sig på internationalt er simpelthen på online platforme. Hvis ikke du har en fysisk butik i det pågældende land, så er din hjemmeside, dine sociale medier og din brug af online annoncering faktisk den mest realistiske måde at komme i kontakte med forbrugerne i landet på. Online marketing gør det også langt lettere for dig at måle effekten af din markedsføring i andre lande.
Vil du vide mere om, hvordan du realiserer international handel og markedsføring på digitale platforme?
Få hjælp til international marketing
Online international markedsføring er vejen frem. Men hvordan kommer man overhovedet i gang med det? Som udgangspunkt har de fleste virksomheder allerede en hjemmeside. Det er basen for at sælge dine produkter og komme i kontakt med nye forbrugere. Hvis den er på dansk, skal den selvfølgelig oversættes til engelsk eller til nogle lokale sprog f.eks. tysk. Der kan også være flere tekniske ændringer, der skal foretages i din webshop, for at den kan håndtere salg i udlandet; moms, valuta, levering osv.
Derefter handler det om at drive potentielle kunder fra nye markeder ind på din side. Det kan du f.eks. gøre gennem:
- Sociale medier – Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter og YouTube. Der findes mange sociale platforme, der bruges verden over. Nogle bruges mere i andre lande, end de lige gør i Danmark. Det er derfor godt at undersøge, hvilket sociale medie, der er det mest brugte i det land, du vil markedsføre dig i. Du kan lave flere “lande-profiler” eller have en profil udelukkende på engelsk.
- SEO – ligesom du måske allerede SEO optimerer din danske udgave af din hjemmeside, så er det en god idé at SEO optimere en tysk eller engelsk hjemmeside med relevante søgefraser.
- Linkbuilding – det er en god måde at understøtte din SEO på ved at få relevante links ind til din side.
- Online annoncering – det kan være på Facebook/Instagram, hvor du kan nå ud til nye forbrugere udfra deres interesser. På Google kan du nå ud til forbrugere, der søger efter nogle bestemte produkter eller services, som du tilbyder. Når du er begyndt at få en del trafik ind fra dit nye marked, kan du også igangsætte re-targeting for at få brugerne ind på din side igen og fuldende konverteringen eller foretage en ny.
Effektiv international markedsføring med River Online
Det at starte ud på nye markeder kan virke som en stor mundfuld. Med stor erfaring i det digitale landskab kan vi hjælpe dig med effektive strategier til at realisere din markedsføring internationalt. Vi har med vores tyske afdeling i Hamburg specielt et indgående kendskab til det tyske marked.
Er du allerede i gang med at markedsføre dig internationalt? Så hjælper vi dig også med analyser og rapporter, så du får en bedre idé om, hvordan din internationale markedsføring kan optimeres!
Bestil en analyse af din virksomheds internationale vækstpotentiale
Udfyld formularen her, og vi kontakter dig hurtigst muligt til en snak om analysen, som vi vil udfærdige for dig.