LinkedIn Ads

LinkedIn Ads er meget effektivt til dig, som har en virksomhed, der arbejder med B2B. LinkedIn er verdens største sociale forretningsnetværk, hvor brugerne er professionelle og ofte højtuddannede. Via LinkedIn annoncering kan du målrette dine annoncer til en bestemt målgruppe ud fra kriterier som funktion, branche, virksomhedsstørrelse, køn, alder, land m.v. LinkedIn annoncer er derfor effektive til at ramme lige nøjagtig de brugere, der falder inden for din specifikke målgruppe.

Annoncering på LinkedIn – hvorfor?

Hvorfor skal du annoncere på LinkedIn? Det simple svar er, at din målgruppe er til stede. Ikke blot er de til stede, de er med overvejende sandsynlighed også aktive brugere af mediet. Ifølge LinkedIns officielle tal er der registreret over 722 mio. brugere på verdensplan, mens der i Danmark alene er oprettet mere end 2,5 mio. profiler. På LinkedIn løber du derfor aldrig tør for brugere, du kan målrette din annoncering imod.

Hos River Online har vi gennem de seneste mange år arbejdet med denne unikke platform, hvor især muligheden for at generere leads fylder utrolig meget. Vi har derfor tilegnet os en masse viden og indsamlet data, som vi kan drage fordel af i vores rådgivning. Hvis du også sidder og overvejer, om din virksomhed skal annoncere via LinkedIn, så læs videre nedenfor.

Hør om din virksomheds potentiale med annoncering på LinkedIn

LinkedIn indbefatter gode muligheder for detaljeret målretning og dermed muligheden for at ramme lige præcis den målgruppe, man ønsker, med sin annoncering. Udfyld formularen her, og hør om din virksomheds potentiale med LinkedIn-annoncering.

B2B lead generering på LinkedIn

Som verdens største professionelle sociale netværk er LinkedIn en annonceringsplatform, som B2B-virksomheder ikke må undlade i deres online marketing strategi.
Hos River Online har vi som nævnt forsøgt os med alle tænkelige annonceformater på LinkedIn. Vi ser at LinkedIns Lead Gen ads, uden sammenligning, står tilbage som en af de vigtigste annonceformater i samtlige LinkedIn annoncestrategier.

Hvordan virker Lead Gen Ads?

Inden vi kaster os over målgruppemulighederne på LinkedIn, skal vi lige have styr på tracking og indsamling af data.

Insight Tag

Ligesom de, der annoncerer på Facebook, skal kende deres Pixel, skal man som LinkedIn annoncør kende sidens Insight Tag. Insight Tag er en lille kode, der skal sættes ind på websitet, så du har muligheden for at køre remarketing, eller som LinkedIn kalder det; Matched Audiences.
Denne del af setuppet hjælper vi naturligvis altid med som noget af det første i vores samarbejde.

Målgrupper på LinkedIn

Når du har styr på dit Insight Tag, så har du mulighed for at tilvælge forskellige matched audiences.

Kundelister: Her kan du bruge eventuelle modtagere af dit nyhedsbrev eller andre kundelister i målretningen af dine LinkedIn annoncer.

Websitebesøgende: Målret dine annoncer mod brugere, der har besøgt dit website. Målgruppen skal dog min. være på 300 brugere.

Lookalike: Du kan skabe nye målgrupper baseret på brugere fra dine andre matched audiences. Eksempelvis en målgruppe baseret på personer der minder mest om dem, der har besøgt dit website eller er en del af din e-mail database.

Der findes også mere almindelige målgrupper at benytte sig af på LinkedIn. Nedenfor finder du et udpluk af mulighederne.

Brancher: Her kan du udvælge specifikke brancher, du ønsker at målrette dig i mod. F.eks. detail, medie og kommunikation, produktion og mange flere.

Virksomheds følgere: Nå ud til dem, der allerede følger din virksomhedsside på LinkedIn.

Virksomhedsstørrelse: Her kan du vælge at ramme virksomheder baseret på deres størrelse. Alt lige fra enkeltmandsvirksomheder til de helt store virksomheder.

Demografi: Målret ud fra køn og alder.

Arbejdserfaring: Her har du mulighed for at annoncere mod f.eks. anciennitet, jobfunktioner eller titler.

Interesser og personaer: Som på Facebook kan du også her målrette dine LinkedIn annoncer mod brugere med specifikke interesser. Dette baseret på brugernes ageren på LinkedIn.

Ekskludering af målgrupper

Når du har styr på dine målretninger ift. ovenstående målgrupper, har du også mulighed for at vælge, hvem der IKKE skal se dine annoncer. Her kan du altså både tilvælge og fravælge målgrupper.

Hvad koster det at annoncere på LinkedIn?

Du bestemmer selv, hvor stort et beløb du vil bruge på annoncering, og du kan altid stoppe annonceringen igen. Du kan styre dit annonceforbrug på flere forskellige måder.

  • Vælg et samlet beløb, du vil annoncere for i en given periode.
  • Vælg et dagsbudget, annoncen max må bruge pr. dag
  • Budgivning er også en mulighed, hvor du angiver det beløb, du er villig til at betale for eksempelvis kliks (CPC) eller eksponeringer (CPM).

Prisen på LinkedIn annoncering er altså noget, der varierer efter dit behov og mål. Men du kan altid være sikker på, at prisen på din LinkedIn annoncering, ligesom på andre sociale medier, afhænger af, hvor godt dit content er, samt hvor præcist du rammer din målgruppe med de rette budskaber.

LinkedIn Ads giver konverteringer

Vil du gerne have de rigtige konverteringer, så kan du med fordel lade os hjælpe dig med din LinkedIn marketing. Vi hjælper dig hele vejen fra start til slut og sporer alle dine henvendelser, således at vi sammen kan måle resultatet. Det er muligt at rette din markedsføring direkte mod din LinkedIn virksomhedsprofil eller mod din hjemmeside. Det ekstra smarte ved LinkedIn Ads er, at vi kan sætte en bruger på hver annonce, som derefter modtager leads direkte fra annonceringen til deres profil. Disse B2B leads måles og spores i LinkedIns marketingværktøj.

Få hjælp til LinkedIn Marketing

Vælger du River Online til at varetage din online marketing, så er du sikret et maksimalt udbytte af dine kampagner. Vi styrer uden om dyre klik, utilstrækkelige resultater og forkerte analyser, og vi har den nødvendige erfaring og ekspertise til at få din annoncering til at give et godt afkast. Vores setup er altid bygget op omkring en granulær annoncestruktur, med en klar opdeling af målgrupperne. På den måde kan vi altid slukke for det, der ikke virker, skrue op for kampagner med høj performance eller lade kampagner fortsætte og skabe nye, der kan benchmarkes mod eksisterende setup.

Vi ved, at annoncering på LinkedIn ikke altid kan stå alene, og du skal derfor ofte se det som en del af den samlede online strategi, hvori der er fokus på trafik og B2B lead generering. Har du brug for at starte din LinkedIn markedsføring helt fra bunden, så hjælper vi selvfølgelig også med dette.

Kontakt os allerede i dag, og få en uforpligtende snak om dine muligheder på LinkedIn.

Ønsker du en telefonisk snak om din virksomheds muligheder med digital marketing?

Bliv ringet op til en snak om din virksomheds vækstpotentiale og muligheder med digital markedsføring ved at udfylde formularen lige her.

Lars Lynge
Director of Sales

   +45 80 600 400       ll@river.dk

Medarbejder