Med e-mail marketing kan du i langt højere grad interagere med nye og tilbagevendende kunder. Du har mange muligheder for at sende unikt indhold til den enkelte kunde og skræddersy et individuelt indhold til forskellige kundetyper.
E-mail marketing kan blive stort, hvis man bruger det rigtigt. Der findes nemlig uanede muligheder med den rette e-mail marekting strategi.
Hvorfor vælge os som samarbejdspartner?
Hos River Online arbejder vi med en bred palette af online marketing ydelser. Når vi hjælper dig med e-mail marketing, så sikre du dig at komme hele vejen rundt. Vi opsætter i samarbejde med dig det rigtige email flow for dine kunder, vi hjælper med templates og opsætter automation flows. Vi starter altid ud med at lave en kampagneplan for jeres e-mail marketing, da det skræddersyes efter jeres ønsker og behov. Vi kombinerer også gerne med opsætning af SoMe kampagner samt diverse pop-up call-to-actions på hjemmesiden, som skal understøtte jeres leadgenerering.
Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres muligheder. Lad os finde en god løsning der passer jer.
Hør om din virksomheds muligheder med e-mail-marketing
Udfyld formularen, og bliv kontaktet.
Hvad er e-mail marketing?
Når man siger e-mail marketing tænker mange nyhedsbrev, men langt fra alle ved hvad det reelt indebærer. Det er nemlig meget mere end det. Med e-mail markedsføring er det ikke blot det traditionelle nyhedsbrev, da du kan sende unikt materiale ud til den enkelte kunde, og dermed gøre marketingmaterialet unikt og specifikt. Med e-mail marketing automation kan du sende indhold ud til forskellige segmenter, alt efter om en kunde har købt noget på din webshop eller stadig er helt ny og kommer ind via et lead. Ved at inddele de forskellige segmenter, når man skal sende nyhedsbrev ud, kan man bedre styre indholdet til de enkelte segmenter. Det kunne fx være, hvis man vil sende en rabatkode ud til kunder der aldrig har købt før eller produkter relateret til tidligere køb fra eksisterende kunder.
E-mailstruktur til gode kampagner
Man kan vælge at lave forskellige kampagner alt efter hvad man har behov for og hvad der giver mening for branchen. Ved at opsætte de rette kampagnestrukturer, kan man bedre ramme rigtigt med indholdet til den enkelte kunde.
Brede kampagner
Brede kampagner sendes ud til alle subscribers. Det kan være nødvendigt at sende kampagner ud til alle, hvis man fx har opdateret sin webshop eller online tjenesteydelse, som vedrører alle. Brede kampagner er nemme og enkelte at sætte op og kan kombineres med fx planlagte kampagner.
Trigger kampagner
Her sendes der en kampagne, når en kunde viser interessere. Fx ved et køb, besøg af specifik side eller engagement på sitet. Kampagnen vil automatisk blive sendt ud, når kunden trigger noget forudbestemt.
Target kampagner
Send en kampagne ud til en specifik målgruppe. Ved at gruppere dine subscribers med Tags kan du sende mere personligt materiale ud til kunderne.
Autogenerede kampagner
Send en velkomstmail ud med det samme ved et nyt lead. Du kan også sende en velkomstserie, dvs. at når en kunde åbner den første email, sendes der automatisk den næste, indtil der er sket en konvertering eller flowet stopper.
Funnel kampagner
Hjælp en kunde igennem et flow fra nyt lead til et endeligt køb og efterfølgende mersalg. Hold interessen vedlige igennem hele beslutningsprocessen.
Planlagte kampagner
Planlæg kampagner ud fra specifikke datoer. Det kunne fx være lancering af et nyt produkt. Med planlagte kampagner kan du opsætte e-mail kampagnen på forhånd, så du ikke behøver bekymre dig om opsætningen i last-minute.
Automationflows skaber fastholdelse
Med e-mail marketing automation kan du følge op på en kunderejse fra nyt lead til en konvertering. Du kan automatisere det meste. Opsæt fx abandoned cart kampagne som starter med, at en kunde besøger din webshop og lægger produkter i kurven. Herefter forlader de webshoppen uden at købe. Opsæt et nyhedsbrev med reminder som sendes ud 1 time efter kunden er smuttet fra kurven. Kunden bliver mindet om, at deres kurv ligger og venter på dem. Hvis kunden ikke reagerer på denne, sendes der en ny reminder ud efter 1 dag. Reagerer kunden ikke igen, sendes sidste reminder ud efter 3 dage. Ved at gøre kunden opmærksom på den forladte kurv, finder de ud af at de ikke kan undvære produktet og kommer tilbage til et evt. køb. Jo mere de bliver præsenteret for produktet, jo større er chancen for at de er interesseret i det. Man kan også opsætte automation flows ved hjælp af whitepaper, og lede en kunde videre igennem et flow som skulle ende ud i en konvertering. Et automationflow kan have flere grene som fører en kunde den vej, som giver bedst mening i forhold til deres handlinger.
Leadgenerering fra forskellige kanaler
En god e-mail markedsføring starter med leadgenerering. Man kan skaffe leads mange steder fra. En god start er at opsætte en SoMe leadkampagne, hvis vigtigste opgave er at skaffe nye subscribers. Ofte bliver man nødt til at lokke med et godt tilbud, som fx kunne være at få 15% rabat på det første køb eller tilmelde sig nyhedsmail for at modtage en whitepaper. Mulighederne er mange, og det er vigtigt at finde frem til den bedste metode for netop sin egen målgruppe. Hvad får dem til at konvertere? Hvad står de og mangler for at de skal gennemføre en handling?
Leadgenerering kan også ske direkte på en hjemmeside ved at opsætte forskellige pop-ups, som dukker op ved forskellige handlinger som de besøgende udfører. Det er en meget alsidig måde at skaffe leads på, da du kan skræddersy disse pop-ups som du ønsker. Her kan du også køre med forskellige kampagner og splitteste hvilke der fungerer bedst og skaffer flest leads.
B2C/B2B e-mail marketing
Der er forskel på om du laver B2C eller B2B e-mail marketing. Ligesom så meget andet skal man se nærmere på sin målgruppe og hvilket behov der er. For B2B e-mail marketing gælder det først og fremmest om leadgenerering. Når først man har fået et lead ind, kan man begynde at arbejde med bl.a. automation flow og generelle nyhedsbreve. En anden vigtig parameter for B2B er også at arbejde med MQL/SQL. Forskellen på disse to er, hvor i salgsflowet man er. Er man et marketinglead eller salgslead og er man meget længere i overvejelsesfasen eller kun i begyndelsen? Ved at kvalitetssikre de subscribers der kommer ind via forskellige signups, sikrer man sig, at ingen vigtige leads falder til jorden, og at de bliver løftet hele vejen igennem flowet, frem til en glad ny kunde.
B2C starter også med leadgenerering, da man uden links ikke har subscribers at sende materiale ud til. Ved B2C skal de enkelte leads fastholdes med unikt materiale. Der skal bl.a. arbejdes med abandoned cart, som bliver triggeret når en kunde forlader kurven uden at købe. Med B2C skal kunderne deles op, alt efter om de er nye leads, købt én gang, tilbagevendende kunder, mm. Særligt med tilbagevendende kunder kan der bl.a. arbejdes med loyalty kampagner så man fastholder og nurser om disse kunder. Da de allerede har købt og vist interesse, er de mere tilbøjelige til mersalg.
Hvad siger vores kunder?
Få mere ud af din digitale marketing
Lad os kigge din online marketing igennem og danne et overblik over, hvor vi kan optimere bedst muligt.
Thomas Muus
Senior Strategic Advisor