Online marketing i Sverige

Mange danske virksomheder søger imod det svenske marked – og det er der gode grunde til. Sverige kommer på tredje pladsen som Danmarks største eksportmarked, og er kun overgået af Tyskland og USA. Danmark har en årlig eksport til Sverige på ca. 125 mia. danske kroner i 2019.

Hvorfor vælge det svenske marked?

Måler vi på dansk eksport pr. indbygger får Sverige en flot første plads. I gennemsnit brugte hver eneste svensker omkring 12.000 danske kroner på danske varer og tjenester i 2019. Det er cirka seks gange så meget som tyskerne. Det fortæller os at der er en utrolig stor købsvillighed overfor danske varer og tjenester på det svenske marked.

Vi er specialister i at markedsføre danske virksomheder i udlandet og har hjulpet mange danske virksomheder med internationalisering. Vi har specialister som kan hjælpe på det svenske marked indenfor følgende områder:

  • SEO
  • Google ads
  • SoMe
Marketing in Stockholm

Skal vi hjælpe dig med at forløse din virksomheds potentiale på det svenske marked?

Udfyld formularen nedenfor, og hør om dine muligheder med River Online.

Hjælp til internationalisering

Vores danske kunder som markedsfører sig internationalt, spænder bredt. Vi assisterer kunder i både på B2B og B2C markedet, hvor vi arbejder på alt fra leadgenerering og konverteringer til branding.

Hør her vores kunde Campstuff udtale sig om samarbejdet ved entre i Tyskland

De svenske forbrugere

Vores nordiske naboers forbrugeradfærd minder i høj grad danskernes. Dette er bestemt en fordel når man ønsker at gøre entre i det svenske marked.

Dog er der visse forskelle i forbrugeradfærden som man bør være opmærksom på.

Eksempelvis har svenskerne en længere beslutningsproces ved køb på internettet. En svensk forbruger vil oftest række ud til influensers for at få råd og bekræftelse i at det er et godt køb.

Samtidigt med at de har en mere dybdegående informationssøgning og vurdering mellem alternativer. Hvor danskerne ofte er hurtige til at tage beslutninger, og hurtige til at springe fra igen, så er svenskerne i modsætning langsommere til at tage købsbeslutningen men fastholder deres beslutning når den først er taget og gennemfører købet.

Dette kan bruges til jeres fordel, da det betyder at svenskerne med højere sandsynlighed vil finde jeres produkt eller løsning, og købe det, hvis I altså har det mest konkurrencedygtige produkt eller løsning.

Svenskerne tager altså længere tid om at konvertere, til gengæld viser data at svenskerne er mere loyale forbrugere end danskerne når de først har benyttet en webshop og dermed opnået tillid.

Ønsker du en telefonisk snak om din virksomheds muligheder med digital marketing?

Bliv ringet op til en snak om din virksomheds vækstpotentiale og muligheder med digital markedsføring ved at udfylde formularen lige her.

Lars Lynge
Director of Sales

   +45 80 600 400       ll@river.dk

Medarbejder