Hvad kan du bruge
ROAS-beregneren til?
Sådan bruger du
ROAS-beregneren
Beregning af ROAS
Nedenfor kan du udregne din optimale ROAS for at få mest value ud af dit annonceringspres. Ved at teste dig frem vil du kunne finde ud af, hvad din ROAS skal være for at maksimere profitten. Beregning af din ROAS er utrolig vigtig, for at sikre dine markedsføringskroner er brugt optimalt.
Hvad betyder…
ROAS mål
Et ROAS-mål er et udtryk for den gennemsnitlige konverteringsværdi, som du ønsker at opnå for hver krone du bruger på annoncering. Det vil sige, at med et ROAS-mål på 200% ville du hver gang du bruger 100 kr. på annoncering, få en ordre på 200 kr.
Annonceringsspend
Dit annonceringsspend er et udtryk for de penge du bruger på markedsføring.
Returvarer i procent
Hvor mange procent af dine varer får du i gennemsnit retur.
Avanceprocent på produkter
Hvor meget tjener du på dine produkter i gennemsnit. Hvis du indkøber varer til 100 kr. og sælger dem videre til 140 kr., vil din avanceprocent være 40%.
Gennemsnitlige ordrestørrelse
Dine kunders gennemsnitlige ordre hos jer.
Konsulentudgift
Har du allerede et bureau der hjælper dig med din markedsføring eller kunne tænke dig det, men er usikker på hvordan det vil påvirke din forretning? Her kan du skrive dine udgifter ind og se resultatet.
Få en 360°-analyse, og få lagt en klar digital vækststrategi for din virksomhed
Vi laver en klar digital vækststrategi til din virksomhed ud fra en indledende 360°-analyse af jeres nuværende digitale udgangspunkt. Begge dele er naturligvis ganske uforpligtende. Vi står til rådighed til at gennemgå strategien sammen efterfølgende.