En bred kampagne giver mange besøg
Med en bred Google AdWords kampagne, kan der trækkes rigtig mange besøg over på webshoppen eller hjemmesiden. Det er klart, at det ikke vil give en lige så høj salgskonvertering, som med en meget målrettet kampagne, men laves den rigtig vil betaling pr. ordre være det samme eller mindre. Dertil kommer, at brandingværdien af de mange besøg vil være meget værd, da flere og flere personer kommer til at kende til din webshop eller hjemmeside.
Eksempel på en bred kampagne med Google AdWords:
Sådan bygger du en bred Google Adwords kampagne:
- Opret en kampagne indenfor hver gruppe. F.eks. smykker
- Opret annoncergrupper under de kampagner hvor de hører til: f.eks. øreringe, halskæder mm.
- Opret meget målrettede annoncer, så kunderne ved hvad de klikker på, på Google.
- Tilføj alle de søgeord som relaterer bare en lille smule til annoncegruppen eller produktet.
- Sæt meget lave klikpriser på alle dine søgeord. (Start altid lidt højere, og sæt så løbende klikprisen ned)
Når du bygger en meget bred kampagne, gælder det om at finde så mange søgeord som overhovedet muligt.
Selvfølgelig skal søgeordene relatere en lille smule til dit produkt, men det gør ikke noget at du bliver fundet på “billig MC” hvis du vil sælge en bil. Dine meget målrettede annoncer sørger nemlig for, at det kun er de personer som er interesseret i dit produkt, der klikker på din annonce.
Det gælder om at finde så mange søgeord som muligt, da dine annoncer så bliver vist flere gange. Det betyder ikke noget, at man ligger nummer 5 eller nummer 7 på Google, da man bliver vist flere gange og derfor i sidste ende får de samme antal klik, bare meget billigere. Når det ikke koster så meget, kan vi bruge de resterende penge til at købe endnu flere besøg.
I mange tilfælde kan en bred kampagne give flere salg end en målrettet kampagne, da man har mange flere besøgende. Dette kommer dog an på, hvilket produkt der skal sælges, samt hvor høj konkurrencen er på markedet.
En bred AdWords kampagne tager lang tid at bygge
Kampagnerne der vises som eksempel, har over 22.000 søgeord, 300 Annoncegrupper og 39 kampagner.
Hvis du ikke har arbejdet meget med AdWords før, er det en god ide at alliere dig med os. Det tager lang tid at bygge en så stor kampagne, og samtidig med det, skal den sættes helt rigtig op for at virke. Mest af alt er det vigtigt hele tiden at spore og optimere undervejs, så man opnår det optimale resultat.
Kontakt os hvis du vil have hjælp til Google AdWords eller ring til os på Tlf. 26 14 12 20