Skip to main content

Google Shopping – We’re all excited!

Af september 29, 2016februar 17th, 2022No Comments

I lang tid kom der kun ændringer der stillede større og større krav til vores feeds – Eksempelvis skulle alle produkter være forsynede med unikke produkt-id’er.

Men nu er der en krukke guld for enden af regnbuen – bogstaveligt talt.
Længe har vi set hvordan andre markeder har fået udvidet feltet for Shopping og fået det som en del af navigationen på søgeresultatssiden – endelig er det også kommet til Danmark.

Det gamle er:

Shopping ads lå i toppen af søgeresultaterne og der fremkom kun få resultater – til trods for at mange annoncører havde indsendt deres feed. Det kunne være en umulig opgave, at finde hoved og hale i, hvor langt man var fra at få en visning.

Det nye er:

Der er nu lavet en decideret side med resultater kun fra Google Shopping – Og lige til julehandlen – hvor lækkert! Man kan enten klikke i toppen af søgeresultatet på fanen ”Shopping” (Ligesom du kan klikke på ”Maps” eller ”Billeder” – Eller du kan klikke på i toppen af Shopping resultaterne hvor der står ”Resultater for xsøgeordx på Google Shopping.

Så kommer du straks ind på den nye Shoppingside

Derudover er det endelig blevet muligt at tilføje sine anmeldelser på Trustpilot

Det giver en god troværdighed, at kunderne med det samme kan se anmeldelser!

Hvorfor bruge Shopping?

Med de nye tiltag viser Google vejen

Vi har i nogen tid nu set hvordan konverteringerne på Google Shopping stiger – Og det er måske også derfor at Google vælger at rulle det ud netop nu.
Og det er klart at konverteringerne er højere – Kunderne får vist både produkt og pris inden de tager stilling til om de skal klikke på netop din annonce.

Det stiller selvfølgelig krav til, at du skal være konkurrencedygtig på prisen – For når vi taler Google Shopping, så er dét det vigtigste parameter du kan stille på.

Som du kan se på billedet længere oppe, er der mange steder der står ”No description available” – Det er selvfølgelig ikke godt nok – Det er vigtigt at feedet er så godt som muligt. Det er vigtigt at det er en tekst der sælger både produktet og firmaet.

Det er selvfølgelig også væsentligt at du har en god kundeservice – og det er netop blevet endnu vigtigere med sammensmeltningen mellem Shopping og Trustpilot.

Hos RiverOnline tror vi på at Google Shopping kommer til at få en hovedrolle til dette års julehandel – Så hvis du ikke har det i dag, så se at komme i gang.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse