Skip to main content

Mere kontrol over Annonceudvidelser på AdWords

Af august 18, 2017februar 17th, 2022No Comments

Indtil videre har det været lidt random hvilke af dine annonceudvidelser der bliver vist, men det bliver der nu lavet en lille smule om på. Virksomheder der konverterer med telefonen har fået en håndsrækning af Google.

Google har fra 26/7 udrullet en ny funktion til Google AdWords, hvor man kan lave bid adjustments på opkaldsudvidelser, på den måde vil man automatisk få vist flere annoncer med ens opkaldsudvidelse og opkaldsfunktion (på smartphones). Hvis man i sin forretning hovedsageligt inddriver kunder gennem telefonen, så kan denne ekstra kontrol sikre flere opkald til ens virksomhed.
For at kunne benytte denne nye funktion skal du have det nye AdWords interface aktiveret på kontoen*, herefter kan du finde menuen ”Advanced bid adj.” under kampagnen:

De nye bid adjustments på opkaldelsesudvidelserne kan sættes fra -90% til +900%.
*Hvis du ikke har adgang til det nye AdWords interface, så meddeler Google at alle konti burde have mulighed for at skifte senest udgangen af 2017.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse