Tyskland er af flere gange kaldt ”Europas økonomiske lokomotiv”, men denne gang er det fra e-commerce perronen at toget gasser op.
Corona, restriktioner og adfærdsændringer som følge heraf, har allerede i 2020 gjort at man i Tyskland har oplevet et rekordår inden for online salg, med salg på mellem 80-88 milliarder Euro. Det fokus på online handel, og den ændring man ser i købsadfærden i Tyskland, er der dog intet der tyder på at vil ændre sig de kommende år. Bølgen er skabt, og de rystelser der foregår under overfladen, tyder på at vi har igangsat en tsunami af udvikling og online fokus.
IFH Cologne, har stået bag en større analyse af den fremtidige udvikling af e-commerce i Tyskland og der er ingen tvivl om at e-handlen i Tyskland har vundet kraftigt frem under krisen. Det samme har vi jo oplevet i Danmark, hvor den ene succeshistorie efter den anden er blevet fremlagt. Vi husker alle nemlig.com som slet ikke kunne følge med, og som nu er blevet en del af mange danskeres online vaner. Vaner som kun en brøkdel havde før, er vi nu på grund af corona blevet motiverede til at genoverveje. Vores normale besøg i Rema1000 Søndag eftermiddag, er for manges vedkommende blevet erstattet med nemlig.com.
Rekordåret 2020 med op til 88 milliarder Euro vurderes dog ikke at være en enlig svale, og det estimeres af stigningen vil fortsætte frem til 2024, hvor tallene forventes at hedde mellem 120-141 milliarder Euro.
Vi har hjulpet mange danske virksomheder ind på det tyske marked, og langt de fleste med stor succes. Det ryk som det tyske marked oplever nu, har vi været igennem i Danmark de seneste 10 år, og vi er herhjemme, derfor foran på flere punkter. Konkurrencen har i Danmark været hårdere de seneste år, og det har tvunget os til at optimere vores sites, vores service, vores konverteringsgrad og ikke mindst vores marketing.
Det betyder at hvis man ikke bliver skræmt over den forberedelse der naturligvis ligger i at skulle konvertere sin side til tysk, og implementere de nødvendige ændringer (Impressum, Datenschutz, trustedshops etc.) så kan man ved at rykke nu, ride med på online-bølgen der lige nu vokser i Tyskland.
Udfyld formulen herunder og få tilsendt vores guide til ”Tips & Tricks til det tyske marked”, eller bed om at blive kontaktet for en mere konkret snak.