Skip to main content

Webmaster Tools

Mit navn er Emil, og jeg vil i denne uge gerne give dig et SEO tip. Jeg vil gerne slå et slag for, at du bruger Webmaster Tools, og jeg har taget et par eksempler med på, hvorfor at du skal bruge Webmaster Tools. I det første eksempel har vi noget, som hedder søgetrafik og søgeforespørgsler. Her kan du se, hvor mange eksponeringer, som du får på Google kontra hvor mange, som klikker på jeres organiske søgeresultater. Når du går videre, har vi websitemeddelelser, hvor du kan se, om der har været afbrydelser eller hvis Google ikke har crawlet din side. Du kan også se, hvis du har fået en manuel straf og er dette tilfældet, vil de sende en G-mail omkring dette. Når vi hopper videre kommer vi til Google Indeks og indholdssøgeord. Her kan du se, hvilken betydning de enkelte søgeord fra dit website har på Google. I dette tilfælde kan du se, at DKK, produkt, køb, batteri og Facebook har den højeste betydning. Dette skal nok reguleres en smugle, så det er andre søgeord, som kommer til at lægge i toppen. Når vi går til gennemgang og gennemgangsfejl, kan vi se, om der har været nogle DNS, serverproblemer eller noget helt andet. Opsætning af Webmaster Tools er noget af det letteste, fordi du har mange muligheder. Du kan gøre det via din Google Analytics, du kan tilføje et HTML-tag til din header og du kan bruge din DNS udbyder. Du kan gøre det på rigtig mange måder, og jeg har kun taget 4 ud af 5 med. Så der er ingen undskyldning for ikke at få det installeret hurtigst muligt. Det var tippet for denne gang, og jeg håber, at du vil installere Webmaster Tools. I næste uge vil Tommy komme forbi og give dig et tip om Adwords.

Tak fordi du kiggede med - DEL gerne

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse